ik vraag mij af hoe vaak het voorkomt. mijn dochter is geboren met donkerbruine ogen en nu zijn ze nog steeds bruin. ik heb blauwe ogen en haar vader groen, maar lijkt soms wel op bruin. nu komt het niet vaak voor dat kindjes van blanke ouders worden geboren met donkere ogen. meestal blauw omdat er nog geen daglicht bij is geweest toch? of iets met pigment ofzo? later kunnen ze dan alsnog bruin worden of welke kleur dan ook. weten jullie hoe dit zit? en zitten er bij jullie meiden tussen bij wie hun kindje ook met donkere ogen geboren werd?
Hier donkere ogen en die zijn donker gebleven, maar mijn man heeft bruine ogen en ikzelf grijsachtig, dus ik was niet zo verbaasd . Onze dochter is verder niet getint ofzo
Ons zoontje had ook donkere ogen. De kleur was moeilijk te zeggen. Ze zijn nog steeds vrij donker. Mijn man heeft bruine ogen en ik grijs/blauw
Zoë had bij de geboorte ook hele donkere ogen, echt heel donker en nu zijn ze helder blauw. Mijn man en ik hebben beide blauwe ogen.
John is ook met donkere ogen geboren, nu is het nog bruin, terwijl papa grijs heeft, mama heeft groen/grijs (kattenogen)
Hier ook mannetje met donkere ogen (soms grijzig, soms meer bruinig) en heel blond haar. Mama heeft lichtgroene ogen en papa helderblauw. Broer heeft ook hele lichte blauwe ogen. Ik denk dat hij de ogen van oma heeft en het haar van opa, verder komt het in de familie niet voor nl.
Onze zoon is ook geboren met donkere ogen. Nu zijn ze bruin/groenig. Papa heeft bruine ogen, mama blauw/grijs. Iedereen vond het destijds zo apart dat Puck meteen zulke donkere ogen had omdat de meeste kindjes bij de geboorte met blauwe ogen beginnen zeg maar.
Op deze site kun je een kansberekening maken voor de kleur ogen die je kind kan krijgen. Ouders met blauwe of groene ogen (dus beide geen bruin) kunnen geen kind met bruine ogen krijgen. Volgens die site dan he, ik ben geen geneticus. Ik insinueer verder niks hoor! What Color Eyes Would Your Children Have? Wij hebben trouwens bruin en groen. De grootste kans was op een kind met bruine ogen (bruin is dominant), maar ze heeft echt felblauwe. (toen ze geboren werd, waren ze echt donkerblauw)
hoe kan t dan dat mensen zo verbaast zijn als ik zeg dat ze met donkere ogen is geboren? dat schijnt namelijk niet veel te gebeuren. de meeste kindjes worden geboren met blauwe ogen en dan kunnen ze nog donkerder worden, maar zoals hier te lezen is het dus helemaal niet zo speciaal
Hier zwarte ogen ,iedereen roept dat het door de morfine kwam maar of dat echt zo is weet ik niet na een dag of 2 waren ze helder blauw. Ik heb zelf grijs/blauwe ogen
Ik ben geboren met donkerbruine ogen, en dat is zo gebleven. Mijn moeder heeft bruine ogen, mijn vader blauwe. Ik heb 1 broer met blauwe ogen, en een broer met bruine ogen, die waren bij geboorte ook bruin. Wij hebben geen getinte huidskleur. Het komt soms voor dat een baby met blauwe ogen geboren word, maar dat er na verloop van tijd een bruine "ster" in komt wat later het hele oog bruin kleurt.
Ikzelf ben geboren met bruine ogen en dat is bijna zwart geworden, mijn zoontje is geboren met blauwe ogen met een olieachtige donkere gloed, en dat is felblauw geworden Bruine ogen zijn trouwens niet altijd dominant je hebt 2 soorten bruin: de 'kleine'b (recessief) en de 'grote b' (dominant)
Wij hebben allebei donkerbruine ogen, maar Mira heeft toch echt groen-grijze ogen. Haha de enige die dat bij ons in de familie heeft is mijn moeder. Ik ben er in ieder geval erg blij mee
Ik heb dat ook gehoord en bij mijn kinderen klopt het inderdaad ook niet. Ze zijn allebei geboren met heel donkere ogen (bijna zwart) maar na een paar weken is het veranderd naar felblauw. De ogen van mijn zoon zijn nu heel licht blauw/groen/grijs, een hele aparte kleur (met hele donkere en lange wimpers, waar hij regelmatig opmerkingen over krijgt van vreemden). De ogen van mijn meisje zijn nog steeds blauw (met de wimpers van haar broer), maar voor hetzelfde geld gaat het nog veranderen.
ach, kijk eens wat een donkere ogen...en die zijn nu heel lichtblauw/grijs. Heeft toch zeker wel een paar weken geduurd voordat ze lichter werden hoor. Ze waren wel blauw, maar heeeeel donker!!