Ervaring tuigje bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bosi333, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een tuigje hebben aangeschaft voor hun dreumes.

Ik merk nu al aan mijn kleine man dat hij eigenlijk alles hetzelfde wil doen als zijn zus. Dus als zij meeloopt in de stad wil hij dat eigenlijk ook.

Ik dacht dat een tuigje dan misschien handig is.

Ik vond bv dit: Rugzak en tuigje - Kinder-Produkten.nl

Iemand ervaring met een tuigje?

2. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vrienden van ons doen soms wel een tuigje om bij hun kleine omdat hij anders constant weg loopt. Merk wel dat veel mensen het een gek gezicht vinden en niet goed accepteren. Maar soms is het de enige oplossing, tenzij je er constant achter aan wilt lopen.

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Geen ervaring mee...ik kan me wel voorstellen dat het in sommige gevallen handig kan zijn, maar hier maken we er geen gebruik van..
    Als Finn niet "normaal" kan meelopen gaat hij gewoon in de buggy, en dat weet ie:)

4. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hebben ze hier een paar keer gebruikt op de camping, aan een lange lijn ( dus genoeg bewegingsvrijheid, maar geen risico op kinderen kwijt ;)). Het enige nadeel bij ons was, dat onze jongens nog niet altijd even stabiel konden staan, en soms aan het einde van de lijn omvielen. Maar als je kindje al heel goed kan lopen en staan, zou ik het zeker niet raar vinden. Niks aantrekken wat anderen ervan vinden, soms heb je naar mijn idee hulpmiddelen nodig om een relaxte moeder te kunnen zijn :D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha, nee ik trek me sowieso nooit iets van een ander aan.

Gaat om de veiligheid van mijn kind en daar heeft een ander verder niks mee te maken.

Mijn dochter zat altijd wel netjes in de buggy maar ik ken mijn zoon en die wil gewoon alles wat zijn zus ook doet. En hij is erg actief.

Een lange lijn lijkt mij ook handig. Voor als we eens weg zijn en ergens picknicken onderweg. We wonen in Friesland dus veel water.

Ik ga me er eens verder in verdiepen.

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Zelf geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het op lange termijn makkelijker is om je kindje nu al aan te leren dat hij moet luisteren en niet weg mag lopen ipv een tuigje. Anders ben je twee keer bezig, denk ik in elk geval.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben ook op de camping een tuigje gebruikt. Ties loopt goed mee en luistert goed, maar op de camping was hij zo blij met alle ruimte dat hij bleef rondrennen! Ik was toen 30 weken zwanger en door mijn bi niet zo snel, dus toen heb ik ook een tuigje gehaald. Ideaal, maar idd bereid je voor op heeeeeeeeel veel commentaar, wat viel me dat tegen zeg!

8. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Toen mijn dochter ongeveer 15 mnd. was heb ik er een gekocht. We hebben 'm maar 2 keer gebruikt, ik vond het toch niet zo handig..Ze vond het ook erg vervelend.
    Gelukkig kon ze redelijk goed naast me blijven lopen, ik ben heel duidelijk geweest en elke keer herhaald dat ze bij mama moet blijven..

Er bestaan ook een soort polsbandjes; een bandje voor je kind en eentje voor jezelf en daartussen een soort kabeltje..Ik zag ze destijds bij de prenatal. Misschien een alternatief?

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Toevallig heb ik vanmiddag een polsbandje gehaald met een lijn ertussen. We gaan volgende week op vakantie en aangezien we dan ook even zonder buggy moeten op het vliegveld.. Dit lijkt me een hele goeie oplossing zodat we ons zoontje niet kwijt kunnnen raken. Veiligheid boven alles en ik ga me helemaal niks aantrekken van het commentaar van anderen. Vind trouwens die rugzakjes super leuk!!

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik gebruik hier voor een van mijn zoontjes ook al een tijdje een tuigje. Hij vind lopen eindeloos veel leuker dan in de buggy zitten, dus ik heb er dan een in de draagrugzak en de ander aan de lijn en de hond aan de lijn in de andere hand. Gaat verbazingwekkend goed, en ik vind het heerlijk om die wagen dan niet te hoeven meenemen :).

Overigens krijg ik echt alleen positieve reacties, mensen vinden het super om R. naast me te zien lopen, helemaal grappig en trots op zijn zelfstandigheid. Zijn broertje T. loopt minder goed, maar ligt de eerste tien minuten altijd helemaal dubbel van het lachen achterin de draagzak om zijn stoere broertje. :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tuigjes zijn geweldig (en dat heeft niets te maken met leren luisteren.. dat is een vaardigheid die verband houdt met leeftijd... soms kunnen ze gewoon eerder lopen dan luisteren). Ik zelf heb geen tuigje gebruikt maar een polsbandje en dat was tijdens mijn zwangerschap ideaal. Weinig gebruikt maar tjonge, wat een handig ding.
    Safety first!

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben ook tuigjes gebruikt. We gingen vorig jaar op vakantie naar Italie en we hebben ze gebruikt voor de stops bij drukke benzinepompen/plaatsen.

Opzich zijn ze wel handig, alleen ik vond het commentaar echt niet leuk. We werden gewoon uitgelachen door mensen, terwijl er tig vrachtwagens voorbij scheurde. We kregen zelfs de opmerking of we de hond uit gingen laten. Woest was ik, het gaat toch om de veiligheid van je kind?!?!?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dames bedankt.

Polsbandje is ook een goed idee.

Ach en het commentaar. Ik denk dat ik gewoon standaard een werpbal mee ga nemen voor de grap. of een tennisbal.

Ik kan niet goed rennen in verband met lichte BI nog. En als ik met mijn dochter ben en met zoon dan wil ik ook haar in de buurt houden. Al zal ze niet in 7 sloten tegelijk meer lopen met 4 jaar. Ze is al erg verstandig gelukkig. Ik heb dan gelukkig wel nog een xtra paar ogen erbij.

Waar kan ik een polsbandje kopen? Prental?

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja daar verkopen zie die ook, en die grote babyzaak bij ons. Daar heb ik die toen ook gekocht. Zijn niet eens erg duur geloof 12 euro ofzo.

15. Leliana

Leliana Niet meer actief

Schattig!! :D

Hier gebruiken we ook tuigjes!
    En met 2 weglopertjes kunnen we ook niet anders! Ik zou het dus wel aanraden!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb een polsbandje en een tuigje aangeschaft. Eerst een eenvoudig tuigje.

Ben benieuwd. we gaan volgende week vaak fietsen en even onderweg picknicken. Dan probeer ik ze uit.

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zit er ook aan te denken om tuigje of polsbandje aan te schaffen. Waar heb jij ze gekocht, Bosi?

18. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Wees voorzichtig met polsbandjes.
    Deze kunnen voor schouder en/of elleboogletsel zorgen.

Deel Deze Pagina