Hallo iedereen, Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger en heb twee weken geleden een goede echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien. Nu heb ik gisteren lasagne gemaakt met diepvriesspinazie en room. We hadden nogal veel over, dus hebben we vandaag de rest opgewarmd in de microgolf en opgegeten. Eenmaal het op was bedacht ik me dat spinazie opnieuw opwarmen toch niet wordt aangeraden. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik ook deze week per ongeluk geraspte kaas heb gegeten die beschimmeld was (de houdbaarheidsdatum was wel nog goed...) .. Had het ook pas achteraf door. Zou dit schadelijk kunnen zijn, denken jullie? Groetjes
Zou me ook geen zorgen maken over de kaas. Als er iets was, was jij nu ziek geweest... je baby heeft daar nu volgens mij helemaal nog geen last van
Zolang je niet elke dag opgewarmde spinazie eet, gaat dat wel goed.. En beschimmelde kaas is ook nog niet zo'n drama. Je maagzuur doet wonderen. Jou lichaam wordt normaal ook niet ziek van zo'n beetje schimmel, en jou lichaam doet nog gewoon zijn werk.. Alleen met dingen als rauw vlees/ei etc moet je oppassen, omdat je van die bacteriën echt doodziek kunt worden. Dat vraagt wel veel van je lichaam..
Klopt. Ik maak ook vaak pasta's en dergelijke met spinazie erin. Wat ik overhoud, gooi ik echt niet weg, maar bewaar ik in de diepvries voor een volgende keer.