Hallo ik heb een vraag over mijn dochtertje van 6 weken oud. Ze heeft al een tijdje last van donkergroene ontlasting met korreltjes erin.. het lijkt een beetje op smeer(sorry voor de details). Ze heeft wel wat last van darmkrampjes maar huilt er niet belachelijk veel om maar als ze eenmaal pijn heeft dan krijst ze wel.(logisch natuurlijk). Ze laat vaak luchtjes die heeell erg stinken naar ei..alsof ze iets verkeerds heeft gegeten. Het enige wat ze binnen krijgt is Friso hypoallergeen. Ook spuugt ze best veel.. ik kan niet vertellen hoeveel ong.. maar ik vind het aardig wat. Ook hoor ik haar vaak slikken, alsof er iets uit moet, wat er niet uit kan komen. Wat kan het zijn, en is het wel goed? Ik zou het graag van een van jullie willen horen.
Hoi Zaantje, ben je haar als eens gaan wegen op het consultatiebureau? en wat zeggen zij ervan? Groene poep kan inderdaad duiden op pijn (krampjes, tandjes (beetje vroeg) ed) maar soms komt het ook omdat kindjes misschien te weinig voeding binnen krijgen. Maar je zegt dat ze ook spuugt; dat zou eerder duiden op of veel voeding of een probleem met haar maag(klepje). Je zou eens kunnen kijken of een osteopaat raad weet en anders via het consultatiebureau of de HA. Wellicht heeft ze wel last van reflux. Kortom; osteopaat, CB en HA even bellen is mijn advies. Groetjes Brigitte