Naar aanleiding van een ander topic heb ik ook een vraagje over je baarmoedermond. Ik dacht namelijk dat je alleen ontsluiting kon hebben wanneer je baarmoedermond helemaal is verstreken. Maar nu was ik maandag in het ziekenhuis en daar bleek mijn baarmoedermond al bijna helemaal verstreken en week te zijn, maar ik had nog helemaal geen ontsluiting. Volgens mijn eigen vk (ik ben het aan haar vergeten te vragen) scheelt het me straks een hoop voorwerk dat deze verstreken en week is. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dat nou precies zit?
Oei das een goeie Ik weet wel dat ik met me eerste met 29 weken 2cm ontsluiting had en weeen had. heb jij dan helemaal niks gevoeld?? Ik had na aan,leiding van een blaasontsteking harde buiken enzo
Ik heb wel sinds week 28 af en toe indalingsweeen die de laatste twee weken heftiger en vaker (iedere dag) een paar uur terug komen. Maar het zijn dus zeker geen ontsluitingsweeen, want volgens mijn verloskundig zat ik nog potdicht (weet niet hoe dat nu is natuurlijk) In het ziekenhuis kreeg ik weer te horen dat mijn krampen niet voor niks zijn geweest omdat mijn baarmoedermond bijna helemaal verstreken en week was geworden door deze weeen. Maar inderdaad, ik had verder geen ontsluiting. Snap er maar weinig van, haha.
hmzz hoe voelen die indalingweeen dan? ja ik weet dat niet meer van de eerste, miss omdat ik totaal toen niet bezig was met bevallen.. Heb wel pijnlijke krampen soms die op ongi pijn lijken. Hmz dan valt die dr straks zo uit bij jou
Haha, nou dat lijkt me sterk hoor aangezien ik afgelopen maandag nog 0,0cm ontsluiting had. Die indalingweeen voelen als (soms heftige) menstruatiekramp, vooral onder in mijn buik met geregeld felle steken in mijn vagina. Het is een bijna constante pijn zonder enige regelmaat. Dat duwen en vroeten in mijn bekken heeft er dus voor gezorgd dat mijn baarmoedermond al een heel eind is verstreken, volgens de vk in het ziekenhuis dan
Bij mijn vorige bevalling had ik een onrijpe baarmoedermond (en twee weken overtijd). Dit betekent inderdaad potdicht, geen ontsluiting niks. Hij zit gewoon dicht. Je baarmoedermond moet eerst week en verstreken zijn voordat je uberhaupt ontsluiting kan krijgen. Met gel of ander spul kunnen ze je baarmoedermond ook week maken, zodat je ontsluiting krijgt voordat je bijvoorbeeld gestript of ingeleid kan worden. Ben alleen ervaringsdeskundige over een onrijpe baarmoedermond (heeft in totaal nog 5 dagen geduurd voor de bevalling), maar kijk ook eens op Mechanisme van de ontsluiting: - Babyopkomst.nl Groetjes, Marieke