Ik had heel graag in deze week een geslachtsbepaling laten doen. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het geslacht en ik wil ook gewoon het kamertje in gaan richten, kleertjes kopen enz. Ik heb 2 zoontjes en al hun kleding bewaard. Pas nog allemaal gewassen, maar ik wil gewoon weten of ik het weg kan gaan geven of lekker in de commode kan gaan leggen. Maar mijn man vind het onzin. Bij de 20 weken echo kunnen we dat ook te weten komen, zegt hij. Wat maakt die 4 weken eerder nu uit? En hij vind het zonde van het geld. Hij wil het graag samen te weten komen tijdens de 20wk echo, en niet dat ik alleen ga. Maar vrij nemen voor een pretecho doet hij niet. Dat snap ik ook wel weer, maar ik had me er zó op verheugd!!! Herkennen jullie dit? Of is mijn man echt een uitzondering? Of ik?
Onzin is het natuurlijk niet, maar ik vond die vier weken wachten prima. Zeker omdat je bij 16 weken nog wel de pech kunt hebben dat het toch nog niet helemaal duidelijk is. Ik ken mezelf: dan zou ik iets horen, maar er toch niet op vertrouwen en wachten tot de 20 weken. Dan schiet je er dus niets mee op. Maar dat is hoe ik het zie. Als je man echt geen vrij wil nemen voor een tussenecho en graag met je meewil naar de 20-wekenecho, zou ik dat lekker zo laten.
Ik snap beide. Wel ben ik blij dat we tot 20 Wk gewacht hebben. Het was zo duidelijk dat ik (weinig) twijfel heb. Eigenlijk geen maar na 3 jongens is het in je hoofd moeilijk te geloven dat je ook iets zonder piemel kan maken hahaha. Maar dit kan echt niet meer een jochie worden. Ik denk dat ik met eerder er niet aan had gedurfd. Nu ook weer dichtbij 1 gaat voor echo krijgt te horen jongen en de Vk zegt 3 dg later meisje. Je hoort het nog best veel
Ik zou wel wachten tot de 20 weken de kans dat het dan fout gezien is dan gewoon veel kleiner. Wij wisten het bij onze meiden niet, het geslacht, en nu weer niet. En dat is erg spannend tijdens de geboorte
Ik zou persoonlijk nooit een echo doen zonder dat mijn partner erbij is, tenzij het niet anders kan. Of als je een zwangerschap hebt waarbij bij elke bezoek een echo wordt gemaakt, want dan kan het gewoon niet altijd. Maar bij een gewone zwangerschap met maar een paar echo's? Nee, dan zou ik hem erbij willen hebben.
Wij hebben het op 14 weken en 6 dagen een geslachtsbepaling gedaan. Puur omdat we de volgende dag op vakantie gingen en inkopen wilden doen. Het was ook ons eerste kindje dus we wilden alles doen. Als er een 2e komt wacht ik ook gewoon op de 20 weken echo. 56 euro en dan nog de vraag of ze het kunnen zien. Ik snap dat je vriend dat zonde lijkt. Voor 56 euro kun je namelijk heel wat rompers etc. kopen. Als je het geld hebt, doe het. Anders zou ik wachten, tenzij je hoopt op een dochter want dan duurt die extra maand wel erg lang
Bij zoontje hebben we gewacht tot de 20 weken echo. Mijn partner vond/vind het ook niet zo nodig Deze keer heb ik het met 15+4 laten doen, schoonmoeder is mee geweest. Achteraf is ie er wel blij mee dat we het nu eerder wisten maar voor hem hadden we het niet hoeven doen.
Ik heb een geslachtsbepaling laten doen met 15 weken en 5 dagen (was bij ons trouwens 35 euro). Ik kon niet wachten tot de 20 weken. Volgens VL hadden we wel kunnen wachten, maar hij heeft wel vrij genomen om mee te gaan. Bij de 20 weken echo heb ik het nog wel een keer laten bevestigen
Ik snap je man wel.. Die 4 weken zijn echt zo voorbij. En het is inderdaad wel speciaal om het samen te horen. Heb medelijden met mij... Ik heb dit keer mijn man zijn "zin" moeten geven door te wachten tot 40 weken whhaaaaaaaaaaaa!!!
Tja ik wilde ook niet wachten de laatste keer, gelukkig was mijn man het met me eens. Of het onzin is bepaal je zelf
Nee ik vond het echt geen onzin. Ik had niet moeten denken om nog 6 weken in onzekerheid te zitten. We gingen met 14 weken naar Babywatch in IJmuiden. Gelukkig dacht m'n vriend er ook zo over.
Ik had het geld er niet voor over om het 4 weken eerder te weten.. En mijn man dacht er net zo over. Dus hier hebben we het bij de 20 weken echo gehoord. Als je man niet mee gaat, dan zou ik toch ook wachten. Het is juist leuk om dat samen te ontdekken. En toe die tijd genieten van de nieuwsgierigheid, dat vond ik eigenlijk ook wel een leuke periode..
Damn, heb respect voor jullie geduld. Wij hebben dat niet. Mijn moeder kon altijd aan iemand buik zien wat het ging worden. Ze zat er af en toe naast maar meestal klopte het. Als ik het goed herinner : Jongetje : spits buikje en redelijk hoog. Meisje : wijd buikje en redelijk laag. Weet niet of dit medisch hard te maken is.
In eerste instantie vond mijn vriend het ook overbodig. Totdat ik zei dat ik een bureau had gevonden wat maar 35 euro kostte (gemiddeld toch 15 euro goedkoper als de meeste bureaus die hetzelfde doen) en deze had geen zaterdags/weekendtoeslag, dus toen heb ik contact opgenomen en was onze geslachtsecho gepland. En ondanks wij (volgens eigen zegge en volgens de echoscopiste) geen 100% geslachtsgarantie hebben gekregen, was ik sowieso al blij om onze uk weer even te zien en nu ook te horen. Want 5 weken (echo week 14 en echo week 19) hem/haar niet kunnen zien, dat is (vind ik) wel lang...
Ik weet nog niet wat mijn buik uiteindelijk gaat worden, maar onze uk ligt sowieso al laag. Echt wel een paar cm onder mijn navel, wat echo beelden krijgen niet gemakkelijker maakt. De foto's van mijn buik die ik plaatst zijn eigenlijk 'niet helemaal eerlijk', want doordat mijn rug is geopereerd en mijn ribbenkast is gedraaid, liggen al mijn organen al anders als hoe ze zouden moeten liggen. Vandaar dat je mijn buik eigen met bijna 17 weken nog zo goed als niet ziet; mijn maag is veel dikker en ligt erg naar voren toe.
Jessy, bij mij gaat het al niet op wat je schrijft over de vorm buik. En medisch waar te maken lijkt me ook al niet. Geeft meer met vorm baarmoeder te maken. Hier wel geslachtsecho met 16 weken, was onduidelijk. Moest met 20 wekenecho laten bevestigen. Weer onduidelijk want beentjes bij elkaar. Wist het uiteindelijk pas definitief bij 24 weken. Geduld! Zou het geld uitsparen en iets leuks/moois mee doen of van kopen.
Ik heb met 15 3 geslachtsbepaling laten doen. Ik kon niet wachten tot de 20 weken echo. Mijn vriend vond het ook onzin. Maar toen ik de afspraak had gemaakt wou hij toch mee. ik wou graag weten wat het zou worden omdat ik al 2 meiden heb. En in principe alle spullen wel heb. Alleen voor een jongen moet er geshopt worden. Nu kan ik rustig aan alles verzamelen. Bij een eerste zwangerschap is het toch anders als je later weet wat het geslacht is. Dan zijn er zoveel dingen die je nodig hebt en kun je wel beginnen met de grote dingen wat voor beide geslachten kan
Mijn man, moeder en vader zijn gezellig meegegaan naar de pretecho voor de geslachtsbepaling. Gelukkig. Maar nou heb ik sowieso meer pretecho's gedaan, voor mijn gemoedsrust. Dus mijn man weet wel beter dan zeggen: "ach, wat is nou 4w wachten"
mijn vriend wil het pas weten als het kindje op de wereld is.... vond dat de eerste zwangerschap moeilijk, nu ook wel. maar het is wel heeeeel erg bijzonder. en ach. binnen paar dagen was al alles roze en aqua groen hihi