Uitslag bloedonderzoek

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by flowersoflove, Nov 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Twee weken geleden heb ik bloed laten prikken, het standaard riedeltje als je zwanger bent. (Prenetaal onderzoek naar hiv, hepatitis, bloedwaarden, bloedgroep etc.) Nou kan ik mij herinneren dat de vk zei dat je daar meestal niets van hoort, in de zin van dat alles dan goed is.

Hebben jullie daar nog achteraan gebeld? Ik ga er sowieso naar vragen bij de volgende afspraak, alleen ik vroeg het me ineens af. Als er iets fout was, dan had ik dit toch al gehoord? Alvast bedankt!

(Ik heb redelijk laat pas het onderzoek gehad aangezien ik bijna onmogelijk te prikken ben en er speciaal naar de huisartsenpost voor moest etc.)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mij werd door de VK gezegd dat als er iets niet goed zou zijn, ik gebeld zou worden, heb met 12 weken bloed laten prikken en nooit meer iets gehoord, ben nog met 17 weken bij de VK geweest en heb er zelf ook niet aan gedacht.

Als je niks hoort dan is het prima, dan hoef je er toch niet voor te bellen?

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Bedankt voor je reactie. Ik was ook niet van plan om er achteraan te bellen, maar ik wist gewoon niet wat 'normaal' is. Normaal moet je namelijk wel de volgende dag de huisarts bellen voor de uitslag, dus ik dacht dat het hier misschien ook zoiets was.

Dan ga ik er vanuit dat alles goed was!

4. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Bij mij werd het even vluchtig besproken bij de eerst volgende afspraak, aangezien alles goed was maar vitamine D aan de lage kant. Ben toen mama vitamines gaan slikken en inmiddels is alles op pijl.

5. Scandi

Scandi Lid

Nov 3, 2014
    31
    0
    0
    Hier werd het ook besproken bij het eerstvolgende bezoek aan de VK. Als er iets aan de hand zou zijn dan zullen ze het je wel eerder laten weten.

6. Delina04

Delina04 Actief lid

Apr 14, 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vroeg er zelf altijd even naar bij de VK, nu bij de gyn net zo.. Vaak bellen ze als ze de uitslag hebben anders vraag ik erna bij de volgende controle.

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Heb bij mijn 10 weken echo bloed laten prikken en bij 14 weken zei mijn gyn dat alles in orde was.

8. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

Feb 21, 2014
    314
    0
    0
    Ik heb er wel naar gevraagd maar dat is omdat ik naaldenfobie heb en mijn laatste bloedonderzoek was 15, 16 jaar eerder was en ik dus geen idee had hoe het met mijn bloed gesteld was. Ik heb een sms gekregen toen de uitslag binnen was. Alles was gelukkig prima, maar als er iets niet goed was dan had ik bericht gekregen en anders niet maar ik zat me nogal druk te maken.

Met 2 weken heb je kans dat de uitslagen nog niet bekend zijn of maar een deel, meen dat dat minstens 2 weken duurt.

Share This Page