Ik wou hier graag even mijn hart luchten na het dubbele nieuws wat mijn partner en ik kregen te horen. Vorige week woensdag testte ik positief na 4 dagen overtijd te zijn. Gek genoeg was ik er niet zo heel erg mee bezig omdat ze op 23 juli mijn vriend hebben opgenomen in het ziekenhuis met verdenking van blindedarmontsteking. Na een echo en een CT scan gehad te hebben, bleek het zijn blinde darm niet te zijn maar een devertikel (uitstulpinkje van de dikke darm) bleek ontstoken. De chirurg die het ons kwam melden die dag zei al dat mijn vriend een "speciaal" geval was want in zijn loopbaan was hij dit nóg niet tegengekomen en heeft hij moeten overleggen met zijn hogere. Ze zijn meteen begonnen met 2 soorten antibiotica via infuus, gedurende 48 uur, daarna mocht ie naar huis met wéér een andere kuur die hij oraal mocht innemen, ook gedurende een week. 2 weken later zou hij dan op controle moeten, die vond vanmorgen dus plaats. Vorige week bleek ik zwanger te zijn en daar waren we heel blij mee. Nu komt het: de chirurg die we vanmorgen hadden, liet ons de beelden van de CT scan zien waarop hij de "ontsteking" liet zien. er was kratervorming bij en nu wou hij dat mijn vriend een colendoscopie zou ondergaan om vast te stellen of het werkelijk ging om een zogenaamde ontsteking of dat er sprake zo zijn van een tumorgroei!!!! Ik dacht dat de wereld heel ff bleef stilstaan. De kans was wel klein zei de chirurg erachteraan dus we moesten ons voor nu nog geen zorgen maken. Ja lekker nieuws, mijn gedachten sloegen meteen al op hol en ik wil dit niet aan mijn vriend laten merken want die blijft er uiterlijk gezien vrij nuchter en rustig onder maar van binnen.......het bericht wanneer het onderzoek gaat plaatsvinden zou zsm met de post binnenkomen en 2 dagen later kunnen we terug voor de uitslag....begrijp me niet verkeerd, ik wil heel graag positief blijven maar het verhaal van de eerste chirurg bij de opname spookt me ook door het hoofd en van binnen zou ik nu wel kunnen janken ipv genieten van onze prille zwangerschap. wachten op zulke antwoorden duurt lang, heel lang
Jee dat is schrikken!Ik hoop voor jullie dat jullie snel terecht kunnen en dat het allemaal mee valt. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Dikke knuffel!
Wat een schrik. ... Ik duim dat het allemaal mee zal vallen en jullie alsnog zorgeloos kunnen genieten! Veel sterkte en kracht♥
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Wij hopen ook dat het allemaal positief is, we durven er niet met de familie over te praten want we willen ze niet onnodig ongerust gaan zitten maken. Wat is wijsheid in deze? Bahhhh was alles maar al achter de rug, deze onzekerheid maakt een mens "gek".
Amaai ik begrijp dat dit ff voor jullie bange dagen zijn! Ik duim voor goed nieuws en dat je daarna opgelucht kan genieten van je zwangerschap!
das schrikken! hoop dat jullie snel duidelijkjheid hebben en dit kunnen afsluiten zodat jullie lekker van je wondertje kunnen genieten! xxx
Dank jullie wel.....mijn partner is vandaag weer gaan werken om afleiding te hebben, misschien voor hem ook wel beter, dat leidt hem denk ik wel wat af maar pffffff, ik heb vannacht geen oog dicht gedaan, heb liggen draaien, denken en zelfs de meest ingrijpende dromen gehad hierdoor, loop nu met een vieze nasmaak rond. Het hakt er allemaal behoorlijk in.
jeej hoop dat het meevalt en dat jullie snel samen kunnen genieten van jullie wondertje!! En als je er met familie niet kan praten erover..Hier op ZP zijn genoeg meiden met een luisterend oor
Denk dat juist jullie zorgen delen met naaste familie het voor jullie dragelijker maakt... Van onzekerheid zou je gek worden inderdaad. Hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en dat het onderzoek maar snel mag plaatsvinden.
Mijn partner is van nature al erg gesloten en deelt niet snel zijn gevoelens met anderen, aan zijn kant van de familie doen ze dat allemaal niet, praten komt niet in hun woordenboek voor, jammer genoeg....ik heb inmiddels wel 1 van zijn broers ingelicht waar we veel contact mee hebben en zijn vader. Mijn partner heeft zelf zijn werkgever ingelicht. Zijn moeder willen we er nu nog niet mee belasten omdat ze zelf al genoeg aan de hand heeft. Verder hebben we nog geen bericht gehad van het ziekenhuis, ik hoop dat er vandaag een brief binnenkomt. heel erg lief van jullie dat jullie zo meeleven en ik mijn ei hier kwijt kan.
hoi, dit is echt verschrikkelijk nieuws en ik hoop dat het uiteindelijk allemaal mee gaat vallen voor jullie zodat jullie samen kunnen genieten. Ik ken je gevoel wel ik heb 3 weken terug te horen gekregen dat mijn schoonvader ongeneeslijk ziek is ten gevolge van kanker door heel zijn lichaam en dat geeft een klap. Probeer toch ook aan jezelf te denken (ik weet het lukt een beetje) en zo samen iets positiefs te denken het zal je partner ook stimuleren. Sterkte en succes samen. XX
Dank je wel Smokey, wij hopen ook op positief nieuws. Vandaag weer geen post ontvangen, iedere dag is een dag langer in spanning zitten. Jullie ook heel erg veel sterkte met jullie schoonvader. Mijn vader heeft zelf ook darmkanker.....bahhh ik moet er gewoonweg niet teveel over gaan zitten nadenken. X
Hoi Edel we zijn op de oeproep aan het wachten wanneer de colendoscopie gaat plaatsvinden en die is nog niet in de bus gevallen.