even me ei kwijt...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stretchfield, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Ik ben vandaag 24 weken zwanger.
    Ik heb te horen gekregen dat ik per 26 november werkloos ben, hierdoor ben ik dus een maand eerder met verlof om het zo maar te zeggen.
    Ik vind het eigenlijk niet erg, het geeft me tijd om wat te zoeken wat echt bij me past.
    Mensen om me heen lijken er meer moeite mee te hebben dan ik.
    Maar ja ik moet nu nog ongeveer 4 weken werken. Wat ik dan wel weer jammer vind. Ik heb nu geen motivatie meer en de dagen duren ook lang...

Vorige week heb ik bezoek gehad van de kraamorganisatie waarbij ik de kraamhulp krijg. Na dit bezoek ben ik erg tegen alles op gaan zien. Alles wat geregeld moet worden (heb al veel in huis etc. maar toch) er komt zo veel op je af.
    Het is ons eerste kindje, dat is natuurlijk spannend en nieuw. Dat maakt me nerveus. Af en toe wil ik ook gewoon lekker een dag in bed blijven liggen of een goed potje janken, gewoon omdat het kan.

Waarom ik dit schrijf, geen idee. Ik verwacht er niks van, ik vraag ook nergens om eigenlijk maar zo ben ik het misschien wel even kwijt.
    Er zijn mensen die een vervelender in staan hoor die ook echt wat te klagen hebben etc. Die wil ik ook echt niet tegen het been schoppen.

Zo dat ei ligt nu op dit forum.

2. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik snap je helemaal! Als je weet dat je straks toch geen baan meer hebt, lijkt het me niet gek dat je motivatie ver te zoeken is. Ik heb zelf een baan waar ik normaal veel plezier in heb, maar met de vermoeidheid die bij het zwanger zijn komt kijken heb ik ook regelmatig helemaal geen zin en denk ik 'hoefde ik maar even helemaal niks'. Dus normaal gesproken is het al niet zo gek dat je je zo voelt, maar in jouw situatie zeker. Op die dagen proberen het zo rustig mogelijk aan te doen en af en toe een beetje doorbijten. 'S avonds lui op de bank... en met de voorbereidingen komt het zeker wel goed, je hebt straks alle tijd! Dan kun ie rustig aan alles regelen en zul je zien dat het allemaal wel wat meevalt.

3. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Ik ben nu ook echt allerlei dingen aan het bedenken waardoor ik minder hoef te werken. Je wilt er ook niet vervelend weg gaan natuurlijk maar ja de raarste dingen schieten door je hoofd en met een 40 urige werkweek zijn het lange weken :( Toch bedankt voor je berichtje, het zal allemaal wel goed komen.

4. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Geen tips vanuit deze kant, maar wel een dikke digitale knuffel. Soms is het zo fijn om je ei ergens te dumpen ;)

5. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heb je geen vakantie meer die je kan opnemen?
    Scheelt misschien weer een paar dagen.

En als je straks zin hebt om een dag in bed te liggen...lekker doen!

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    misschien moet je je maar eens goed in lezen want jij mag wettelijk gezien niet eens ontslagen worden hoor, je werkgever hoort jou tot tenminste 6 weken na de bevalling "in dienst" te houden en dus door te betalen

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/vraag-en-antwoord/mag-ik-worden-ontslagen-als-ik-zwanger-ben

ik denk dat het daarnaast ook goed is deze gevoelens met je verloskundige te bespreken, ik snap niet helemaal goed wat er bij het kraamzorg bezoek is gezegd en verteld waardoor jij je rot bent gaan voelen, maar weet dat als een kraamzorg je niet bevalt jij altijd naar een andere mag gaan.

7. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Dat mag wel als een contract niet wordt verlengd vanwege bijv reorganisatie oid... Helaas heeft de werkgever daar alle recht toe!
    En idd, neem je vakantiedagen op en blijf eens lekker een dagje thuis 😉

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    En als ze het pas vandaag verteld hebben zijn ze sowieso te laat! moet maximaal een maand van te voren. anders kun je langer doorbetaald krijgen ;) paar dagen maar, maar toch! en zoals al genoemd is mogen ze je nu niet ontslaan!

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik dacht dat je ook niet ontslagen kon worden tijdens zwangerschap. Zoek dat eerst eens uit zou ik zeggen!

Maar schaam je niet dat je geen motivatie hebt ... ik denk dat je niemand op de wereld kan vinden die dat wel heeft in jou situatie :D

Sterkte

10. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Zo is het niet helemaal dames, zoals ik al zei; bij een contract voor bepaalde tijd mag een werkgever ook een zwangere medewerker 'laten gaan' (zolang de reden niet de zwangerschap is, maar dat zullen ze nooit zeggen, het zal eerder gedefinieerd worden als reorganisatie of economische redenen).
    Bij een vast contract ligt dat anders. Maar zoals ts al aangeeft wil ze toch al iets anders, je hebt straks lekker de tijd om daarover na te denken.. Hopelijk vind je iets dat beter bij je past!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Lucifer heeft gelijk. Als iedereen de link van mamaatjevan5 goed leest staat er ook "Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens uw zwangerschap? Dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen".

Strectchfield, je zit onder de hormonen, bij geen baan valt een stukje zekerheid weg, ik zou ook geen zin meer hebben, alles wat op je afkomt: ik zou zeggen jank af en toe gewoon lekker. Hopelijk lucht dat een beetje op.

Als je geen vakantie dagen meer hebt, is het je tijd uitzitten zonder al te hard te lopen. Houdt de eer aanjezelf, doe je ding laat t entjes achter. Verder focus lekker op de baby. Maak eens een toe doe lijstje met wat je allemaal nodig hebt of moet gebeuren en wellicht heb je in t weekend tijd om dingen te doen en kun je rustig eea afstrepen.

Sterkte nog de laatste weken

ps ik kreeg nadat ik 2 wk terug was van verlof van mn dochter te horen dat mn contract niet werd verlengd. Ik had nog veel vakantiedagen gelukkig want mijn motivatie was ook nergens meer. (ook nog 1,5u reistijd). Ik kon tegen een andere leidinggevende zeggen (die niet eens wist dat mijn contract niet verlengd) werd dat ik over 2 of 3 weken pleitte was. Die was even in shock :D. Ik heb vervolgens lekker mn tijd genomen om te kolven (mag tot max 25% vd werktijd). En heb rigoureus opgeruimd, alleen hoognodige papier/bestanden achter gelaten.

12. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Om even terug te komen op het contract. Ik had een contract van 7 maanden, deze loopt 1-12 af. Ze hebben me 13-10 verteld dat deze neit wordt verlengd omdat het bedrijf nog niet daar is waar ze dachten te zijn en ze deze functie anders willen gaan invullen. Er is dus geen contract opgebroken, ook is de reden zwangerschap niet genoemd(mag natuurlijk niet dus zullen ze ook niet zeggen).

Ik moest eigenlijk dus t/m 1-12 werken maar had nog 3 dagen ofzo dus nu is 26-11 me laatste dag. Ik heb tussen ontslag en vandaag geen week vrij gehad wat ook al scheelt dus helaas geen vrije dagen meer.

Natuurlijk wil ik het netjes houden want wie weet waar de contacten weer goed voor zijn. Nu is het alleen ook nog eens zo dat ze de gene hebben ge-contact die mijn werk voor ik in dienst was deed en die doet nu ook allerlei klussen terwijl ik ook gewoon werkzaam ben. Kortom dubbele kosten, ik heb tijd om het te doen dus dat is het niet.
    Hij maakt nu al klussen af waar ik mee bezig was terwijl ik hier nog 3,5 week werk... Allemaal niet echt bevorderend voor de motivatie.

Elke keer als ik een to do lijst maak wordt het gevoel niet beter, aangezien er elke keer toch weer meer bij komt...

Over de kraamhulp heb ik niks te klagen hoor, ze was juist duidelijk en stond open voor vragen, ik kon mijn wensen vertellen en daar wordt dan ook rekening mee gehouden met wie er straks bij me over de vloer komt.
    Het is alleen dat er nog zoveel komt kijken bij de dingen die je daarvoor moet doen. Kraampakket(zit niet in verzekering) regelen, foto van de trap met verloskundige bespreken, tas voor ziekenhuis klaar zetten, bed verhogingen regelen, wil ik een po... etc etc.

Je vraagt je dan in eens af of je het wel kan en of je het goed zal doen etc. Ik wil liever nu dus dingen in huis doen, kamertje helemaal schoon maken alles wassen, die lijsten verzamelen etc dan dat ik hier op me werk zit te wachten tot het tijd is.... Maar ja echt een keuzen heb ik niet dus zal nog even door moeten zetten.

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nesteldrang :D Heeerlijk...

Ik moet wachten tot de zolderkamer klaar is zodat mn dochter naar boven kan. Ik kan momenteel niks met mn nesteldrang :) Dochter gaat wsl over als ik 36 weken ben, dan pas kan ik alles klaarzetten voor de baby

Nou wel naar dat iemand anders eigenlijk het werk je uit handen neemt. Nog 3,5 week door de zure appel heen :(

Jammer dat todo lijstjes niet helpen. Bij mij schept het vaak orde in mn hoofd. Ik moet ook nog best wel eea op orde maken, dus hoop dat de baby niet heel vroeg komt. Het belangrijkste is wel in huis door de eerste dus dat scheelt.

Ik zou willen dat ik wat beren op de weg voor je kon verwijderen. Stap voor stap kom je er wel. Echt waar. Je kan het en je zal t goed het goed, want wat is goed eigenlijk. Als ik t anders doet is dat niet per definitie slechter of beter.

Ik kan gratis een Kraamhulpmiddelen pakket (rugsteun, douchekruk, ondersteek, 4 bedverhogers) lenen via mn kraamzorgorganisatie. Misschien ook eens informeren bij de jouwe?
    Ik heb meer bedverhogers nodig was geen probleem, vind t überhaupt gehannes dat wel.

Kraampakket is zo besteld. Misschien eens informeren of dat bij jou ook kan? (Kraampakketten - Babyshoppen)

Mbt trap is die misschien te stijl? Wij hebben tjsa gewone, nooit wat over gehoord

14. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43

De trap is gewoon normaal hoor maar ze willen dat dat van te voren besproken is niet dat als ik me weeen weg lig te puffen hun zeggen dit gaat niet door je moet naar ziekenhuis ivm een trap :p

Het hele werk kan me gestolen worden op dit moment :p hahaha

dat kraampakket loopt niet via de kraamorganisatie maar dat zijn de kosten ook niet. Het is alleen best veel info wat je op je af krijgt met zon gesprek. Als er dit of dat is dat nummer bellen maar als je dat of dat wilt dit nummer bellen... Ik weet natuurlijk niet meer wat en wie ik waarvoor moet bellen.. Wil je borstvoeding geven? Nou dat is vandaag ja en morgen weer nee dus geen idee nog, moet ik over na denken en in lezen en weet ik het wat :p hahah
    Maar heb wat folder en boekwerk gekregen om na te kijken.

Stap ik over van verzekering? Zo ja welke en wat wil ik.. etc etc..

Maar heb er nog wel zin in hoor :) Lekker genieten en kan ook niet wachten tot de kleine er is :)

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Dat van die nrs is wel lastig. Ik heb maar 1 nr waar ik met al mn vragen terecht kan.

Verzekeringen vergelijken is takkewerk.
    Ik zit nu bij FBTO omdta ik niet wist of zwanger worden wel ging lukken dit jaar (allereerste liet even op zich wachten) en dan kon ik altijd nog de gezinsmodule aanzetten. Het verschilt best wel wat je vergoed krijgt en idd iets om te onderzoeken.

Oja en probeer misschien wat dingen over je heen te laten komen.
    Of je wel of geen bv wil geven... Nouja je kan ook denken ik probeer het lukt t neit of wil ik t toch niet, nou dan niet. Dan kun je zelfs nog beslissen als de baby er is, dan weet je ook hoe je je voelt.

Zo heb ik met bevallen: bij voorkeur in zh maar wellicht gaat t zo vlot dat ik thuis blijf. (bij dochter lag ik net in zh, bleek ze in vruchtwater gepoept te hebben. Nou was ik ff blij dat ik op dat moment niet meer thuis was en vervoerd moest)

Deel Deze Pagina