financieel plaatje

Discussion in 'Zwanger worden' started by sophie13, Dec 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sophie13

sophie13 Lid

Dec 6, 2011
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

wij horen graag jullie mening en/of eigen ervaring over het volgende:
    ik en mijn vriend willen graag een kindje.
    we gaan binnenkort samenwonen en ik ben net klaar met studeren dan.
    liefde en warmte hebben we meer dan genoeg te bieden, maar voor we de knoop doorhakken willen we zeker zijn dat het financieel gaat lukken.

onze inkomsten per maand bedragen totaal 2300.
    we hoeven niet van alles het duurste en het meest luxe, maar is het mogelijk om hiervan met een eenkindsgezin rond te komen?
    we betalen 650 huur per maand dan.

liefs, xxx

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hoi, financieel moet het best te doen zijn. Ik ken genoeg gevallen waar er met minder geleefd moet worden, en ook daar groeien de kinderen gezond.
    Wél zou ik je aanraden om eerst een tijd samen te wonen, voor je de knoop doorhakt. Je kunt wel een heel leuke relatie hebben nu, maar samen in éen huis wonen is toch heel wat anders.
    Succes!

3. sophie13

sophie13 Lid

Dec 6, 2011
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Is die 2300 nu of als je straks parttime gaat werken? Als dat echt is wat jullie zullen verdienen als er een baby komt is het prima hoor!

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Ga eerst eens lekker een tijdje samenwonen. Dan kun je eerst het samenwonen lekker ervaren. Het gevoel dat jullie dan hebben kan namelijk (flink) afwijken van hetgeen jullie nu voor ogen hebben.
    En dan kunnen jullie aan de financiele zaken wennen en zelf kijken of en hoeveel jullie per maand overhouden of juist te kort komen!

Wel goed dat jullie er eerst goed over nadenken!

Geniet eerst maar eens lekker van elkaar!

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Eens met Tord. Ik zou zeker eerst een jaar samenwonen en dan pas over gaan op zwanger worden. Maar goed, dat vroeg je eigenlijk niet :)

Wat financieel plaatje betreft. Ik weet niet hoeveel kosten jullie hebben naast de 650 euro huur. Verzekeringen, energie, water, gemeentelijke belastingen, boodschappen, leningen. Maar dat moet vast lukken!!

xxx

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ligt er allemaal aan hoe duur je je leven zelf maakt natuurlijk ;) Wat je gaat betalen aan gas/water/licht, verzerkingen, auto of niet, telefoonkosten, sporten, ziektekosten en wat al niet.. Dus ik denk niet dat er een bepaald bedrag is waar 'de grens' zou liggen van beter wel/geen kind proberen te krijgen.

Zelf kwamen wij op het moment van onze 1e (totaal onverwachts) van zo ongeveer de helft rond en iets minder huur bijv. Maar zelfs dan was er nog prima te leven (incl. sporten/vakantie etc).

Wel zou ik persoonlijk eerst lekker even wennen en genieten aan en van het samenwonen ;)

8. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Die mening deel ik met je jacky.

Eerst even lekker met z'n 2en en de kas even goed bijhouden. Dan kan je vanuit die situatie bepalen of het mogelijk is om voor een kleine te gaan.

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Wij hebben hetzelfde inkomen en lukt makkelijk. Moet er wel bij zeggen dat we geen auto hebben en goedkoop wonen (375 pm)

10. sophie13

sophie13 Lid

Dec 6, 2011
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt allemaal. Dit is voor ons zeker een doorslaggevende factor. Zelf hadden we al een begroting gemaakt en het kwam goed uit, maar wat feedback is altijd handig! liefs

11. Claudia1986

Claudia1986 Actief lid

Aug 16, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    Barendrecht
    Ben het eens met meerdere hier, wij zitten op hetzelfde inkomensniveau, wonen redelijk goedkoop (415 euro pm). Je kan alles zo duur maken als je zelf wil natuurlijk..... Ik hou ook niet van luxe dingen voor mijn kind, zolang je een kind liefde kan geven is het altijd goed...... Wij zijn sinds september 2010 getrouwd en hebben in augustus de knoop doorgehakt om voor een kleintje te gaan...... Wilde eerst ook kijken of het wel goed ging met samenwonen enzo......

Succes in ieder geval!

Liefs Claudia

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Je moet doen wat je hart je ingeeft. Als jullie denken er klaar voor te zijn en het financieel kunnen redden, zou ik er voor gaan. Het goede moment komt eigenlijk nooit. Je weet niet wat de toekomst voor je/jullie in petto heeft.

Mijn vriend en ik verdienden boven modaal, en zijn sept 2010 ervoor gegaan. Inmiddels zijn we dike anderhalf jaar verder en ben ik mijn baan kwijt. We komen nog steeds rond en kunnen zelfs soms nog wat geld opzij zetten. Heel ruim leven we nu niet, maar we hebben liefde in overvloed en gaan er dus voor. Ookal is het moment en de situatie niet ideaal.

13. cheetara

cheetara Actief lid

Nov 13, 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Hmm ik moet zeggen dat wij het met een stuk minder doen hierzo en er toch voor gaan.
    Zoals al werd gezegt: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
    Ik denk dat je het zeker kunt laten werken, zoals ik al zei wij doen het hier met een stuk minder, je moet alleen wat extra handig zijn met rekenen en je uitgaven.

14. Opening

Opening Niet meer actief

Naar mijn idee moet dit makkelijk te doen zijn. Ik doe het met een stuk minder en kom ook makkelijk rond.

15. moontje135

Nov 22, 2011
    52
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    jep inderdaad ik doe het met de helft en mijn woning kost 650 pm en hou ook geld over voor vakantie en genoeg speelgoed, kleding e.d. . komt goed!

Share This Page