Donkere urine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mara85, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een aantal dagen donkere urine.

Vanmorgen wat opgevangen en het was een soort van donkeroranje met witte sliertjes erin.

In eerste instantie dacht ik dat ik gewoon te weinig dronk, maar ik heb vandaag een fles Spa Blauw (1,5l) en 2 koppen thee op, dan zou de urine toch wel lichter moeten worden?

Ik heb net wat opgevangen en het is nog net zo donker, alleen zitten er veel minder 'vlokjes' in.

Is dit nou normaal? of moet ik me zorgen gaan maken?

2. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He meid,

Mijn urine is wel wat donkerder, maar ik weet het niet.

Ik zou zeggen breng morgen even een potje naar de huisarts. Misschien heb je wel een blaasontsteking. Schijnt vaker voor te komen tijdens de zwangerschap.

Succes meid.

Liefs Sjoelke

3. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update

Vannacht veel geplast, is ook niet zo gek na die 2 liter water. Maar mijn urine blijft oranje. Vanochtend was het wel wat lichter.

Er zaten geen vlokjes meer in.

Maar nu net moest is weer plassen en nu is het hele troebele oranje urine met allemaal vlokjes erdoorheen.
    Terwijl de plas ervoor toch behoorlijk helder (vrij van vlokken) was.

Ik snap er niks meer van. :(

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik denk dat je er het verstandigst aan doet om een potje naar de huisarst te brengen voor controle.

Overigens moet je sowieso 1,5 -2 liter water per dag drinken. Als je zwanger bent is nog iets meer geen overbodige luxe

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De kleur klinkt inderdaad als te weinig drinken, dus prima dat je alvast begonnen bent meer te drinken. Maar de vlokjes doen mij meer denken aan een blaasontsteking. Het vervelende van een blaasontsteking tijdens de zwangerschap, is dat je vaak niet de gebruikelijke symptonen hebt. Veel vrouwen hebben het dus niet in de gaten, omdat ze bijvoorbeeld geen pijn hebben bij het plassen. En dus genken: geen pijn = geen blaasontsteking.
    Doordat je meer bent gaan drinken, verdun je de urine dus vind ik het wel logisch klinken dat de vlokken minder worden.

Zoals hierboven al gezegd: toch even je urine laten controleren! Wij zijn allemaal geen artsen. Bovendien kunnen we niet even onder de microscoop kijken. Je arts wel! Als het inderdaad blaasontsteking is, zijn er antibiotica die gewoon mogen tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina