Zeurend gevoel in m'n buik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Iris89, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hey meiden,

Ik ben niet echt het type wat zomaar m'n verloskundige opbelt tenzij ik me echt enorm veel zorgen maak, hoe gek het ook mag klinken.. :)

Ik wil dus liever eigenlijk even weten of er misschien meiden hier zijn die dit ook hebben (gehad), en/of misschien weten wat het is.

Ik heb nu sinds een week ongeveer een zeurend en strak gevoel in mijn buik t/m ten hoogte van m'n ribben. Ook had ik laatst een raar soort steekjes helemaal onderin m'n buik, echt vlak boven m'n schaambeen. Leek een beetje op menstruatie-krampjes.

Het is echt een heel vervelend gevoel.. Ook met lopen, voeld echt alsof er heel veel spanning op m'n buik staat ofzo.

Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn??

Liefs, Iris xxx

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Niemand?? :( Nouja dan nog maar even wachten tot ik weer naar de VK moet haha.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de steekjes onderin klinkt als beginnen indalen van de baby. Het strakke gevoel kan vanalles zijn.
    Het kan zijn dat het gewoon zwaar trekt op je lichaam, het kan beginnende zwangerschapsvergiftiging zijn, het kan ook zijn dat de baby je ribben geneusd heeft. dus is best moeilijk om vanaf hier te zeggen wat dat is. Zou toch als je niet deze week naar de vk moet even een spreekuurtje bellen.

4. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik zat net ff te kijken over informatie enzo.. Maar bij een beginnende zwangerschaps vergiftiging zie ik inderdaad staan dat een gespannen gevoel boven in de buik, pijnlijk gevoel rechts onder de ribben en sterretjes en flitsen zien voorkomen.. Hier heb ik serieus allemaal al een tijdje last van. :$ morgen maar zeker ff bellen dus!

Bedankt! xx

5. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Niet morgen bellen maar nu bellen... Als het zw. vergiftiging is kun je er niet snel genoeg bij zijn....

Als je het gevoel hebt dat er een riem om je bovenbuik wordt getrokken (pijn trekt dus ook naar je rug) dan echt direct bellen! Bij mij was dit de uiting van zware zwangerschapsvergiftiging en ben toen per direct opgenomen.

Laat je even weten wat je vk heeft gezegd?

6. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    oja, de pijn was bij mij niet te harden... zitten, lopen, staan alles deed pijn... zelfs zo erg dat ik er van moest overgeven...

7. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    ik had de VK gebeld, kon direct terecht..

Bloeddruk was ietsjes te hoog maar op zich wel oke. Hartslag van de beeb was ook goed, totdat ik in een potje moest plassen. Bleek er toch eiwit in te zitten.

Moest direct door naar het ziekenhuis, heb daar een dikke 3 uur op controle gelegen aan de CTG scan.

Ik heb dus inderdaad een vorm van zwangerschapsvergiftiging.. Maar het is niet zorgwekkend genoeg om me acuut medicijnen te geven ofzo. Over 2 dagen moet ik weer op controle komen in het ziekenhuis en zo word m'n bloeddruk dus een tijd in de gaten gehouden totdat-ie weer daald en alles weer normaal is.

Hopen dat dat gebeurd dus! Vanavond nog even bellen voor de bloeduitslagen, maar ik en mensen van t ziekenhuis verwachten niet echt bijzonder nieuws er over.

Dus hopelijk komt alles gewoon goed!

liefs xxx

8. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Ben blij dat je gebeld hebt! Ben hier uiterst voorzichtig mee, het is echt enorm verradelijk!

Succes!

9. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    #9 Iris89, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
    Ja ik heb gelukkig vroeg aan de bel getrokken zei m'n verloskundige..

Wat ik wel apart vond is dat bij de verloskundige ik +2 had aan eiwitten in m'n urine, maar in het ziekenhuis was het opeens gezakt naar +1. Nu zei ze wel dat dat kon komen doordat ik al een paar keer had geplast en het daardoor wat kon zijn verminderd ofzo..

Dus over 2 dagen weer terug komen in het ziekenhuis voor controle bloeddruk en urine.

We gaan het allemaal zien.. Baal wel als een stekker. Maargoed, niks aan te doen helaas.

Dank je wel!

Liefs! xxx

10. Alita

Alita Niet meer actief

He meid ik had dit ook bij de eerste zwschap...
    Je schrikt je dood en het is even niet zo leuk vaak naar het zk enz....maar opzich als jij je rustig houdt komt het allemaal goed meid..
    Voor jou als moeder is het gevaarlijker, tenminste zo begreep ik het altijd, en voor de baby is het alleen gevaarlijk als de placenta minder goed gaat werken...
    Neem je rust en ze houde je nu goed in de gaten en goed dat je toch maar even hebt gebeld..
    Ik heb toen ook wat lang gewacht met aan de bel trekken omdat ik het zelf niet zo doorheb dat ik me *** voel hahahaha..ben nogal een harde wat dat betreft...hihi

11. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè wat akelig. Gelukkig heb je op tijd aan de bel getrokken! Goed van je! Ik ben ook niet iemand die tussendoor zomaar de vk gaat bellen voor vragen dus snap wel dat je even twijfelt. Gelukkig werd je meteen serieus genomen en kon je meteen op controle in het ziekenhuis!
    Hopelijk voel je je snel beter en daalt je bloeddruk weer netjes!

Deel Deze Pagina