donkere urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smiley3, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hallo

wie heeft of had dat ook hele donkere urine smiddags iets lichter maar nog steeds donker

ik drink genoeg dus daar ligt het niet aan
    vorige zw schap had ik liche vale urine

2. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Ondanks je misschien denkt voldoende te drinken, heb je bij donkere urine te weinig vocht binnen gekregen, dat wil niet altijd zeggen dat je te weinig drinkt, maar misschien niet het juiste;).. Koffie en thee moet je niet meerekenen, en dik fruitsap maar voor de helft want dat is meer geprakt eten dan vocht....het beste is gewoon water :D

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Vaak is je urine smorgens donker omdat het dan geconcentreerd is, ik heb begrepen dat door de zwangerschap de urine zowieso donkerder word.
    En geeft vaak aan te weinig vocht in het lichaam

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    koffie drink ik zowieso weinig
    thee drink ik helemaal niet

Veel 7up en water
    Sochtends is het altijd donkerder maar blijft donkerder, smiddags/savonds word het iets lichter maar blijft naar mijn idee nog vrij donker.

ben wel afgevallen na buikgriep weet niet of dat ook meespeelt?

5. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik drink heel veel water en mijn urine is ook donker.
    Maar ik heb dat bij elke zwangerschap eigenlijk gehad.
    Hoelang heb je nu donkere urine en wanneer had je buikgriep?
    Misschien dat het nog te maken heeft met je buikgriep.
    Als ik ziek ben geweest (en niet zwanger ben) dan is mijn urine ook daarna donkerder.
    Heb toen een keer de huisarts gebeld omdat ik dacht dat het niet goed was maar het kan met afvalstoffen te maken hebben die je lichaam verlaten.
    Daar kan soms je urine donkerder van worden

6. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Bij mij is het ook veel donkerder dan normaal..

Al moet ik ook zeggen dat ik op het moment waarschijnlijk niet genoeg drinken binnen krijg

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    buikgriep vrijdagavond en zaterdag gehad ook ruim 1.5 kilo afgevallen sinds zondag iets beter te pas

vanaf het moment dat ik zwanger ben is hij al donkerder als normaal nu laatste dagen valt t me op echt donker!

8. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    hoi smiley,

Ik heb dat soms ook hoor dat hele donkere en soms in de middag is het weer wat lichter en in de avond nog wat lichter, maar over het algemeen donkere urine, kan geen kwaad.

9. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik mijn urine donkerder vond dan voor de zwangerschap ('s middags). Ik drink eigenlijk alleen maar water, en nog vrij veel ook. Normaal wordt het dan bijna kleurloos 's middags, maar tijdens de zwangerschap bleef het vaak veel donkerder. Nu heb ik het weer minder. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk...

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    gelukkig

vraag het donderdag eventueel ook nog wel aan de genecoloog.

drink genoeg , normaal heb ik dan heeeeeel licht
    bij me vorige zw schap wel (was mee vaal)
    dus herken dat donkere dus nu niet.

11. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Is toch ook een zwangerschapskwaal?
    Donkere urine?
    Ik had dit toen ik ging testen dat dat mij juist meteen zo opviel toen ik in een bekertje geplast had.
    Vond mijn urine zo donker en omdat ik buikpijn had dacht ik eerst een blaasontsteking tot ik dus knal positief teste.
    Toen viel het kwartje bij mij haha

12. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik had zeker de eerste weken ook hele donkere urine. Dat viel ook lekker op in de MvM-kan. Maar het kan geen kwaad hoor. Je lichaam verandert nogal ingrijpend en je voert wat meer afvalstoffen af. Mijn stoelgang is ook anders sinds ik zwanger ben dus vind ik het logisch dat mijn urine ook niet hetzelfde is als anders.
    Griep kan er ook zeker mee te maken hebben. Je hebt dan nog meer afvalstoffen en je raakt meer vocht kwijt door zweten of via de stoelgang waardoor de urine meer geconcentreerd wordt en vaak ook wat harder gaat stinken.
    Ik zou me er niet ongerust over maken maar je kunt voor de zekerheid altijd nog even de vk erover bellen. Daar zijn ze voor nietwaar.

13. nono

nono Niet meer actief

Jep! Ik heb hier ook donkere urine. Valt vooral erg op omdat ik mee doe aan mvm, zie je dat automatisch.

14. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    mag aan mvm helaas niet meedoen ivm medicatie

kan het even aankijken moet donderdag naar zh naar genecoloog en moet gelijk bloedprikken en urine zal het er zeker naar vragen

wel veeel luchtbelletjes of hoe je t noemt zit erbij

15. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik let behoorlijk op wat ik drink, minimaal 1,5 liter water per dag. Daarnaast nog wat sapjes. Ik heb ook telkens blaasontsteking, als het goed is nu niet meer, maargoed, kan het ook aan liggen.
    Maar het viel mij deze week ook al op dat mijn urine wel erg geel is, je ziet het zelfs bij het afvegen:/
    Misschien hoort het er gewoon bij?

16. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hier met afvegen zie je ook geel van de urine.

moet donderdag in ZH bloedprikken en urine enzo ik zal het eens navragen!

17. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Waarschijnlijk komt de kleur van de afvalstoffen die je lichaam verlaten. Of het komt door de hormonen van je zwangerschap weet ik niet.. ik weet wel als ik meer dan 2 glazen fris drink (spa en fruit) heb ik ook last van donkere urine dan wanneer ik continu water drink (dan is die bijna doorzichtig op het einde van de dag). Koffie en thee probeer ik te vermijden.

Deel Deze Pagina