buitenbaarmoederlijke zwangerschap of heel vroege zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pebbles82, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pebbles82

pebbles82 Lid

10 mei 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Na tien testen urine/bloed is het denk ik onomstotelijk dat ik zwanger ben.
    Maar hoe?
    19 april was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, op 28 april (dus 9 dgn later) deed ik een ovulatietest die positief was (donkerder dan controlestreep) voor de zekerheid ook een zwangerschapstest gedaan, (geen idee van cyclus namelijk); negatief.
    op 4 mei, dus 6 dagen na eisprong testte ik positief. die zondag (5 mei) een clearblue met tijdsindicator gehaald; 2-3 weken sinds bevruchting.
    Omdat ik dit echt niet kon rijmen met ongesteldheid en ovulatietest, op 6 mei naar de verloskundige.
    Op de echo was niets dan een verdikt baarmoederslijmvlies te zien.
    Omdat ze het wel vreemd vond dat ik zo vroeg positief teste doorverwezen naar gynaecoloog; twee uur later bloedtest en echo.
    HCG 360, op echo niet te zien, anders dan een 'dun slijmvlies' volgens de gynaecoloog. (huh?!)
    nu vandaag, 10 mei, bloedgeprikt: 495, op echo weer niets te zien. (arts-assistent; vindt slijmvlies ook dun)
    HCG dus gestegen, waarschijnlijk -volgens mijn berekening- 12 dagen na ovulatie, dus op dag 22.
    Ik moet maandag terugkomen, omdat het misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap betreft.
    De gynaecoloog zegt dat de kans op een goede zwangerschap heel klein is, maar ik denk: is het niet gewoon nog veel te vroeg om iets te zien, en heb ik niet gewoon heel hoge hcg-waardes?

Kan iemand hier chocola van maken? Of herken je je hierin?

alvast ontzettend bedankt!
    groetjes, P.

2. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap meegemaakt helaas, ik ben een hele week (iedere dag) naar het ziekenhuis gemoeten omdat ze ook niks op de echo zagen maar me hcg bleef stijgen!!
    Ik had geen buikpijn, wel af en toe bloedverlies en pijnlijk als ik over hobbels heen fietse.
    met 6 wk zagen ze dat het in me l. eileider zat, gelijk die zelfde geopeerd en gelukkig ook want had al bloed in mijn buik.
    Let goed op de symptomen en bij twijfel gewoon de gynaecoloog bellen!
    sterkte.

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ook ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad helaas. Ik begon met 6 weken bloed te verliezen zo'n 2 dagen, toen helemaal niks 3 dagen en daarna begon het weer.
    Op de dag dat ik 7 weken was had ik mijn 1e echo (flink om lopen zeuren omdat ik het niet vertrouwde). Ik stond op met de meest gruwelijke pijn ooit, door mijn hele bovenlichaam.
    Toen ik de echo kreeg deed dit ook vreselijke pijn en ik werd dus met spoed rechtstreeks naar het ziekenhuis gebracht en geopereerd. Was bijna echt heel fout gegaan.

Ik zat ook met de cb heel snel op 2-3, maar bleef daar wel steken.

Dit is hoe ik het heb ervaren, maar misschien heeft je eigen gevoel het wel juist en is er nog niks te zien op echo.

Luister inderdaad zoals gezegd goed naar je lichaam.

Ik duim voor je!!

4. pebbles82

pebbles82 Lid

10 mei 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie!
    Een BBZ is zeker iets om rekening mee te houden, daarom heb ik in dit vroege stadium nu ook al 3 echo's gehad.
    in elk geval fijn dat gyn/vk vinger aan de pols houden en het ook serieus nemen.
    Over mijn gevoel; waarschijnlijk is het valse hoop, en is de wens de vader van de gedachte, maar ik ben er vrij rustig onder terwijl ik normaal best een zenuwpees ben..
    Ik weet niet of het iets zegt..
    Wat ik wel nog zat te denken, misschien ben ik al over de hcg piek heen, en zijn we nu op de terugweg. dus maandag: 360, bijv woe 600, en vandaag 495.
    Dat zou kunnen, en dat ik gewoon 'ongesteld' wordt, volgende week vrijdag (NOD)
    Het is koffiedik kijken, maar de woorden van de gyn/arts-ass zijn niet erg bemoedigend vrees ik.

5. pebbles82

pebbles82 Lid

10 mei 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk niet dat hier nog veel gelezen wordt; maar om het even af te maken..
    afgelopen weekend 2x echo/bloed geprikt.
    hcg gestegen naar 553 & 675.
    woensdag krijg ik laperascopie om te kijken of ze iets kunnen vinden.
    helaas..!

6. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - Belgiƫ
    Geven ze het nog een kans dat het geen bbz is?

Deel Deze Pagina