wanneer vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kippetje13, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippetje13

3 aug 2015
    41
    0
    0
    Dag dames

Daar ben ik weer. Met hoeveel weken vertellen jullie de zwangerschap aan familie vrienden en werk?

2. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Wij wachten eerst de eerste echo af op 5 oktober. Daarna gaan we lekker op vakantie. Na de vakantie brengen we onze naasten op de hoogte met 10 weken dus. Na tweede echo de rest denk ik.

3. Sarah123

Sarah123 Lid

13 sep 2015
    6
    0
    0
    Wij denken eraan het rond 12 weken aan te kondigen. Spannend ☺️

4. Anoukvh89

Anoukvh89 Lid

7 sep 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben morgen 6 weken.
    Mijn beste vriendinnen, moeder en zus zijn op de hoogte.
    Dat vind ik fijn omdat het zeker na mijn miskraam nu een spannende tijd is of alles goed gaat.
    Alle anderen brengen we op de hoogte na de termijnecho.

Spannend....!!!

5. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

We hebben het nu tegen een paar mensen verteld (ouders, zussen, beste vrienden). Rond de 7,5 /8 weken zullen we het denk ik tegen de rest vertellen. Ik heb dan een vriendinnenweekend en als ze merken dat ik niet drink, dan weten ze genoeg haha!

6. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Onze naasten(ouders,zusje, opa en oma's en 2 beste vriendinnen) het verteld met 6weken.
    Donderdag hebben we een termijn echo dan gaan we het langzaam aan de rest vertellen

7. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ervoor gekozen om echt die 3 maanden af te wachten.. het is natuurlijk volledig je eigen keuze en iedere mening verschilt maar voor die 13 weken is de kans dat het eventueel nog fout kan gaan gewoon nog echt aanwezig en wij wilde helemaal 100% zeker zijn dat alles goed zat.
    Ik geloof dat het veel moeilijker/pijnlijker is om iedereen weer te moeten vertellen dat je helaas niet meer zwanger bent, dan om nog even een paar extra dagen/weken te wachten... maar nogmaals, dat is mijn mening ;)

8. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

2oktober hebben we onze eerste echo. Dat weekend gaan we het tegen iedereen vertellen

9. mango1985

mango1985 Lid

17 okt 2012
    32
    0
    6
    #9 mango1985, 15 sep 2015
    Laatst bewerkt: 15 sep 2015
    Wij vertellen het wanneer het ons het beste lijkt. Daar draait het tenslotte om!
    Nu we het weten hebben we het aan onze ouders verteld en zusjes. Vroeg ja maar als het fout gaat delen we dat ook met hun !

ik vertel het aan mijn naaste collega en leidingevende na mijn eerst echo, de rest van mijn collega's met 12 weken.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik bij mijn familie en vrienden al snel verdacht ben. Met feestjes verjaardagen en neem ik altijd 1 wijntje...nu niet meer dus dan weten ze het eigenlijk al! ☺

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwangerschap.

11. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wij zijn nu aan het twijfelen wanneer we het de rest van onze familie en vrienden gaan vertellen. Aan de ene kant denk ik: pas wachten tot 10/12 weken, omdat je dan wat meer zekerheid hebt. Maar aan de andere kant: we zijn nu zo blij, waarom kunnen anderen dan niet meedelen in onze blijdschap :) En mocht het mis gaan, dan kunnen we er ook met iedereen over praten en weten ze ook hoe het zit. We krijgen nu al zo vaak de vraag wanneer we een kindje krijgen, dat lijkt me extra pijnlijk als ze daar over doorgaan op het moment dat het misschien mis zou gaan..

12. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Wij hebben het 3 dagen na de positieve test aan onze ouders en mijn broer verteld.

Aan mijn leidinggevende heb ik het met een week of 8 verteld, omdat het werken en heen en weer reizen niet zo makkelijk meer ging.

Pas met 14 weken hebben wij het onze vrienden en de rest van de familie en kennissen verteld.

Het is net waar je je goed bij voelt, want zekerheid heb je feitelijk niet tot het gezond en wel in je armen ligt.

13. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Wij hebben het de ouders en zussen verteld en beste vriend en vriendin. De rest denk ik met 8.5 week als we weer een echo hebben. :)

14. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    ouders en onze broers en zussen na de eerste echo bij 8 weken. Werk bij 12 weken en vanaf dat moment ook vrienden en kennissen. En nu hoef ik niks meer te vertellen als ik mensen tegen kom ;)

15. Baanaanaa

Baanaanaa Lid

10 sep 2015
    71
    0
    0
    Ik ben ongeveer 7 weken zwanger, en heb het familie, vriendinnen en collega's al verteld! Het is onze eerste zwangerschap en ik ben zó ongelooflijk blij en enthousiast dat ik het echt moest vertellen :) garanties heb je nooit, het kan altijd misgaan maar dat weet je gewoon niet van tevoren! Dus ik deel liever mijn blijdschap in het volste vertrouwen dat het goedkomt, dan dat ik het uit angst voor me hou.

Wil niet zeggen dat ik het niet spannend vind hoor, elke dag ben ik blij dat we een dag verder zijn <3

16. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Na de eerste echo (8 weken)hebben we het aan de familie verteld. De rest van de wereld hebben we bij de 12 weken ingelicht.

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Directe familie (ouders en broers/zussen) 8-9 weken. Werk en goede vrienden 11 weken, de rest 12 weken.

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik was van plan te wachten tot na de 20 weken echo. De vorige keer ging dat prima in combinatie met mijn kleine buik maar ik kan er nu al haast niet meer omheen dus denk niet dat we dat gaan redden.

19. missl87

missl87 Actief lid

6 jul 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een dag na de test gelijk aan 2 collega's verteld zo blij was ik hihi,
    De ouders en broers en zussen gelijk dat weekend daarna (was ik volgens berekening van de VK 5 weken)
    collega's en goede vrienden in de loop vd tijd maar met 9 weken wist iedereen het wel. Met 11 weken op facebook gegooid voor de rest.

Overigens ben ik met de termijnecho 9 dagen terug gezet, dus achteraf was het nog "vroeger" in de zwangerschap dan we dachten.

Ik ben een emotiemens, mensen zien snel aan mij als er wat is, positief of negatief en ik kan moeilijk als ik enthousiast ben mijn mond houden..

Ik geloof niet zo in de wachten tot echo/12 weken ect. Als het mis zou gaan ben ik ook iemand die dat met de wereld wil delen.

Ieder zijn ding :) Je moet het gewoon vertellen als je dat wilt en als je het niet wilt vertellen moet je het niet doen. Is helemaal aan jezelf.
    Wat ik nog wel wil zeggen is: Laat je gevoel niet door anderen beïnvloeden omdat het hier in Nederland vrij "normaal" is om te wachten tot 12 weken of een goede echo zijn mensen geneigd om "verbaasd" te reageren; vertel je het nu al?

20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij heben het direct aan onze familie en naaste vrienden verteld. Na de eerste echo (met 8+6) de echo op fb gezet :)
    Dus nee, wij hebben niet meegedaan aan de welbekende 3-maandenregel.

Deel Deze Pagina