Mijn zoon is bijna 8 maanden en slaapt op z'n buik ( vaak met op getrokken knieën en kont omhoog) en z'n neus recht in t matras.... Ik draai hem wel als hij vast slaapt, maar het is nogal hardnekkig.... Nog meer baby's die dit doen? En wat doen jullie? ( wij hebben de aerosleep)
Mijn dochter doet dit ook. De eerste keer schrok ik me een hoedje, maar ze ademde er precies langs. Ik doe er nu niks aan, behalve checken of ze nog ademt, even m hand op dr rug leggen.
Doet die van ons ook. Ik laat het gewoon zo hoor. Ze doet het al maanden en je bent er toch niet de hele nacht bij. Vind het wel een fijn idee dat we ook de aerosleep hebben.
Onze dochter doet het ook sinds een paar maanden. Hetzelfde als bij jou: buikligging, met knieen onder het lijfje, kont omhoog en gezicht in het matras. Ik maak me er niet druk meer om. Ze is oud genoeg om haar hoofd aan de kant te draaien, mocht ze geen lucht meer krijgen. Ik heb liever dat ze goed slaapt. Als je bang bent voor wiegedood: Wiegedood heeft niets met verstikking te maken! Het is een onverklaarbare dood. Aerosleep is leuk voor de consument maar draagt weinig bij aan extra veiligheid.
Rare kinderen allemaal dat ligt toch niet lekker zou je denken! Maar goed te horen dat m'n zoon niet de enige is. Dan is t idd wel ok....
Rare kinderen allemaal dat ligt toch niet lekker zou je denken! Maar goed te horen dat m'n zoon niet de enige is. Dan is t idd wel ok....
Wat ik me afvraag.. Is de aerosleep nou echt zoveel beter? Ik heb nml gehoord dat er snel schimmel in komt?!
Onze zoon doet het ook. Soms zie ik dat hij even zijn hoofd naar de zijkant brengt, ademt een keer diep in en uit, en ligt dan weer zijn neus in de matras. Naja, als hij zo lekker ligt, vind ik het prima. Geen aerosleep.
De jongste van ons doet het ook... ik vind het ook niets, maar ja...kan hem anders neerleggen, maar hij 'krult' gelijk weer op. Als het niet comfortabel zou zijn, dan zou ie wel anders gaan slapen..
Herkenbaar! hahaha. Hier ook de eerste keer kapot geschrokken toen ik haar enkele weken geleden met haar gezicht in de matras vond. Maar hier idd ook. Op de buik, gezicht in de matras, handjes eronder gevouwen en kontje omhoog. En beentjes dus onder haar kontje gevouwen. Gezien er meer baby's zijn zal het toch erg lekker slapen. hahaha
Soms vraag ik me wel af of het niet juist door de aerosleep komt. Want ze heeft hier nooit geleerd dat ze haar hoofd opzij moet leggen om te kunnen ademen. Dat leren ze namelijk wel door een normaal matras. Als ze namelijk bij mijn ouders slaapt of in het campingbedje zie ik namelijk nooit dat ze het doet. Of het moet toeval zijn, maar toch...
@ Lieke23: Hier geen aerosleep, maar onze zoon doet het ook. Het is niet bewezen dat baby's door de matras heen kunnen ademen. Getest op volwassenen.
M'n dochter begon met 9 mdn met buikslapen en dan idd ook vaak met d'r neus in het matras, of op d'r knuffel. Ik legde d'r voordat we gingen slapen altijd even met d'r hoofd naar de zijkant, maar vaak draaide ze zich binnen een paar min. toch wel weer om. Blijft een eng idee, idd. Hebben toen ook de Aerosleep gekocht, voor het veilige idee. Of het nu echt veel uitmaakt; geen idee.
Hier ook een klein meisje die het sinds kort doet. In het begin legde ik haar steeds goed, maar daar werd ze onrustig van. Nu laat ik haar gewoon zo liggen en slaapt ze heerlijk. Geen aerosleep hier, maar ik denk dat als ze geen adem kan halen, ze haar hoofdje inmiddels wel opzij doet.
Jaa hier ook af en toe... mijn dochtertje kon vanaf ongeveer 3 maanden op haar buik draaien en toen wilde ze ook alleen nog maar op haar buik slapen... in het begin vond ik haar ook vaak met haar neus in het matras, soms ligt ze er echt zo in te wroeten. De eerste keer schrok ik me kapot maar blijkbaar kan ze toch zo ademen... We hebben geen aerosleep ofzo. Ik heb het zelf getest, als je een beetje op je voorhoofd leunt zijn je neusgaten gewoon vrij.
Hier is het ook de favoriete slaappositie, vind het op zich wel een grappig gezicht...soms denk ik dat ie met z'n neus in het matras ligt, een gewoon matras overigens, maar dan ligt ie toch zo dat z'n neusgaten vrij zijn.