Als ik de donkere was heb gewassen ruikt deze meestal niet fris. Ik heb al verschillende temperaturen geprobeerd, was het met hetzelfde wasmiddel als de (licht)bonte was (Robijn kleine en krachtig en blauwe Robijn wasverzachter), laat het niet lang in de wasmachine zitten en het maakt niet uit of ik het op hang of in de droger gooi. Er zitten geen stinkende sokken bij in die was. Bij de andere wasjes heb ik er geen last van, dus het ligt dan toch niet aan de wasmachine? Iemand hier ervaring mee en nog fijner: tips? Of ben ik de enige en kan ik gewoon niet wassen
Ik heb het ook en kom ook niet achter de rede. had het in mijn oude machine en ook in mijn nieuwe. Ik lees dus mee!
Ik heb dat ook altijd. Geen idee waar het aan ligt. Net alsof het heel muf ruikt. De andere wasjes zijn altijd lekker fris
Dat kan komen door de verf die is gebruikt voor de kleren, vooral bij donkere spijkerbroeken. Ik giet er meestal witte natuurazijn bij. De lucht is hierdoor neutraler en het helpt de kleur te behouden.
En ik altijd maar denken dat ik gek was Ik word altijd happy van de lichte was, maar bij de donkere heb ik altijd het idee dat het niet schoon is.
Ik had het ook altijd. Ik waste alle donkere was op 40 graden, maar sinds ik ook een 60 graden gekleurde/donkere was doe (handdoeken, shirts van man, ondergoed, sokken) heb ik er geen last meer van. Ik gebruik ook geen speciaal wasmiddel meer voor de donkere was, ik heb nu alleen wasmiddel voor de witte was en een andere voor de gekleurde.
Ik heb het met me roze was! En dan niet alles, maar bepaalde kledingstukken... Ruiken me kleine meisjes muf😕.. Natuurazijn of schoonmaakazijn erbij?
Op het moment dat je het in de machine giet, ruik je de zure geur inderdaad.... maar na het wassen ruik je echt geen azijn meer hoor. Je kunt het trouwens ook als wasverzachter gebruiken.