Mijn baby heeft sinds 2 a 3 dagen last van donkergroene ontlasting. En soms lijkt het of hij ook moeite heeft om te poepen, want ik zie hem echt zo persen en dan huilt hij er ook een beetje bij. Ik vind het zo zielig voor hem. Wie weet of het normaal is dat die ontlasting zo groen is? Hij krijgt flesvoeding van friso hypoallergeen.
Bij Hypoallergeen schijnt groene ontlasting wel normaal te zijn.Bij het moeite hebben met poepen kan ik je helaas niet helpen...
Groene ontlasting is inderdaad normaal als je hypo-allergene voeding geeft. Dat komt doordat de voeding op een bepaalde manier bewerkt is.
heeft niets met hypoallergene voeding te maken volgens mij, die van mij kregen gewone standaard voeding, en hadden opeens ook groene en heel dikke ontlasting waarvan je wist dat ze er moeite mee hadden, de kleur maakt verder niet zo veel uit (zolang het maar niet wittig-beige is) maar wel opletten dat ze staks geen krampen van de ontlasting gaat krijgen want dat is natuurlijk zielig. wij hebben haar destijds homeopatische druppels gegeven die ervoor zorgde dat haar ontlasting weer normaal werd,en na 2x die druppels gegeven te hebben was het gelukkig alweer goed. dus geen zorgen over de kleur maar wel opletten dat het niet te erg wordt (harde ontlasting)
de kleur maakt wel degelijk uit, groene poep kan een onsteking/infectie betekenen, kan ook niets betekenen en als je op de pot hypoallergene voeding kijkt staat daar waarschijnlijk vermeld (hier wel namelijk) dat de poep groen kan zijn. ons kind had groene poep door koemelkallergie, door de geirriteerde darmen.
van wat ik toen begrepen heb kon het hebben van groene poep inhouden dat de kleine te weinig binnenkreeg, maar aangezien daar geen sprake van was en ze heel goed aten viel die optie af en kreeg ik enkel te horen dat zeker op de leeftijd van de baby van de ts (16 dgn)dat het waarschijnlijk met de overgangsontlasting te maken heeft. wbt die hyperallergene voeding daarover zei ik dat het volgens mij niets uitmaakte maar zo te lezen is het krijgen van groene ontlasting dus 1 van de dingen die daar wel bij horen, hier had het in ieder geval niets te betekenen en kregen zij gewone standaard voeding. sowieso moet je als je je zorgen maakt de ha bellen die kan je altijd het beste advies geven en spreken wij hier alleen maar uit eigen ervaring en die zijn zo te lezen (en heel normaal ook) niet allemaal hetzelfde. succes met de kleine
hier was de groene ontlasting ook door KMA te komen. t kan ook nog zijn dat ze /hij niet alle stoffen uit de melk haalt waardoor de ontlasting groen wordt.
Hier al bijna 3 maanden groene ontlasting en ook Friso Hypo allergeen . En ik heb een tevreden kindje. Volgens de kraamverzorgster was die groene kleur normaal en aangezien er verder geen klachten enzo zijn ga ik er vanuit dat het nog steeds normaal is.