Tijl slaapt nu sinds twee weken door en dan ook de klok rond. Als we hem wekken voor de laatste fles, wordt hij enkele uren daarna weer wakker en eist nog een fles. We maken hem nu niet meer wakker voor de laatste fles en hij slaapt heerlijk en heerlijk door. Tot zover absoluut geen klagen Het gevolg is dat hij vaker en eerder honger heeft en hij krijgt het niet bijgegeten lijkt het. Na de eerste fles is het een uurtje wachten, dan kan de tweede er achteraan! We proppen nu 5 flessen van 180/6 in de daguren. Sinds enkele dagen geven we een eetlepel rijstebloem in de fles voor hij gaat slapen. Hij is nogal verstopt , dus ik durf echt niet twee eetlepels in de fles te doen. En nu wil hij nog sneller en vaker de fles! De tussenpozen worden korter. Ik wil niet dat hij gewenning krijgt aan continue eten. Zou het verstandig zijn om de eerste ochtendfles ook een papfles te maken? Ook beginnen met 1 eetlepel? Ik heb al gedacht aan 210/7 flessen, maar ik weet niet of hij zoveel binnen kan houden. Spugertje. Hij heeft afgelopen week voor we begonnen met de rijstebloem een paar lepeltjes van een potje 4+ worteltjes gehad. Hij vond het heerlijk en was veel minder hongerig. Maar eigenlijk is het nog wat vroeg voor echt voedsel. Wat kan ik het beste doen?
Ik heb geen verstand van flesvoeding, maar kun je niet een extra fles geven (dus meer flessen met minder er in of een extra flesje - kleintje)? Of voeding voor hongerige kindjes?
Daar dacht ik ook aan eerlijk gezegd en de laatste fles misschien toch nog even er in houden? Wij gaven trouwens de laatste en de eerste fles met rijstebloem!
Mischien een stomme opmerking, maar weet je zeker dat t honger is en niet gewoon zuigbehoefte? Heb je al eens geprobeerd m de speen te geven als hij een uur geleden nog de fles heeft gehad? En anders idd mischien toch hem nog wakker maken of voeding voor hongerige kindjes als t echt honger is. Maar voor worteltjes lijkt het me echt nog een beetje vroeg (is geen kritiek hoor want ik ben van mening dat alle mama's het beste weten wat goed is voor hun eigen kindje )
Ik zou op 5 flessen van 180/6 blijven en bij de eerste fles nutrix bij doen. 210/7 vind ik zelf erg grote flessen voor zo'n kleintje hoor. Zou ik niet zo snel doen. Over het bij voeden. Wij zijn zelf met 3,5 maand begonnen. Dus ik vind het niet te vroeg. Maar je weet het daar zijn de meningen behoorlijk over deelt.
met wat de kleine nu krijgt zou ik in de 1e fles rijstebloem doen, zodat hij toch wat meer verzadigd is, en hij langer op die fles doet, en eventueel over gaan op voeding voor hongerige babys al moet ik zeggen dat heel veel babys rond deze periode ineens zoveel lijken te eten en dat dit met een paar weken weer minder is en er weer meer regelmaat in lijkt te gaan zitten, zo is het hier vergaan en zo is het bij vele gegaan heb ik hier op het forum gelezen, dus ik zou zeker niet ongerust zijn dat hij best wel veel wil op een dag maar je kunt natuurlijk altijd kijken of je als je het zelf te veel wilt iets aan de hoeveelheid zou kunnen veranderen. inderdaad bijvoorbeeld zelfde flesjes maar met minder erin, of voeding voor hongerige babys en dan desgewenst gemixt (half of half o.i.d.) of toch al beginnen met een paar lepeltjes bijvoeding, je schrijft immers zelf dat het gelijk al leek of ie minder honger had, dus klaarblijkelijk is meneer daar wel tevreden mee geweest. wat betreft die verstopping of in ieder geval moeilijke stoelgang zou ik van vsm die druppels halen die er voor zorgen dat de ontlasting weer goed gaat binnen 1 dag heb je meestal al resultaat en gaan ze weer normaal poepen. succes meis
Je kunt ook nutriton (johannesbroodpitmeel) proberen. Dat werkte bij C goed. Hij kreeg hongerige baby voeding, en spuugde daar heel lichtje van. Daarnaast had hij nog steeds meer honger dan die 1000cc per dag. Met een paar schepjes nutriton in elke fles was het spugen over, en was hij veel tevredener. Het CB raadde destijds ook bijvoeding/rijstebloem aan, maar onze voorkeur ging uit naar nutriton ivm met het bijvoedingsverhaal. Dat werkte bij ons prima. Waarschijnlijk was het ook niet echt honger, maar meer een onrust door die "klotsende" voeding in zijn buikje. Hij is tot 5,5 prima op 4*210/7 flessen gebleven.