mis?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Donja62, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hoi

Ik heb dinsdag positieve test gedaan en voel me ook anders. Kriebelig, zere borsten etc. Dat gevoel heb ik nog steeds maar... ik heb heel licht rood bloedverlies... ik vloei niet maar als ik bij mezelf naar binnen ga (sorry voor details...) zit er wel wat bloed aan de tissue. Komt er dus niet uit zichzelf uit tot nu toe. Ik heb geen buikkrampen, alleen wat lage rugklachten(hele week al enigszins)

Help, wie heeft ervaring met deze situatie? Moet ik hiervoor VK bellen in het weekend?
    [​IMG] [​IMG]

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Donja62,

dit klinkt niet erg hoor. Dat komt bij zwnger vrouwen juist in het begin wel vaker voor. De vagina en barmoedermond zijn beter doorbloed en daardoor kan er makkelijker iets geirriteerd raken. Dus ga ook maar niet meer met een papiertje naar binnen, want juist dat kan bv irritatie geven waardoor het een beetje kan bloeden. Verder klinkt het nu niet als een miskraam, dus voor nu geen zorgen. Blijft spannend natuurlijk, maar probeer maar een beetje vertrouwen te hebben in je lichaam.

Groetjes Brigitte

3. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hoi

De bloeding heeft gisteravond wel doorgezet met krampen. Nu nog steeds dus het is een miskraam neem ik aan? Hoe snel kan ik weer zwanger worden nu? Hoe lang duurt de bloeding?
    Ik had laat een posi test, heeft dit er mogelijk mee te maken?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Jeetje, dat is vervelend voor je. Klinkt nu inderdaad wel als een miskraam helaas. Je kunt flinke stolsels (gaan) verliezen, vaak is de buikpijn en het bloedverlies 2 uur heel hevig en dan neemt het af. Paracetamol gewoon innemen hoor; 4 x 2 van 500mg in 24 uur mag. Het bloedverlies na de miskraam kan wel een weekje duren, maar je cyclus komt wel weer meteen op gang. Je mag ook weer proberen zwanger te worden. Dan is het vaak niet precies te zeggen wanneer je zwanger bent geworden, maar daar is dan een echo voor. Sterkte komende dagen. En een late positieve test hoeft dit niet perse te voorspellen.

Groetjes Brigitte

5. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    bedankt voor je reactie
    Ik heb wel wat kleine stolsels maar niet echt groot....is dat erg? Moet ik een echo vragen om te zien of alles schoon is?
    Heb ik meer kans op wederom een miskraam nu? Ben 27 en heb een BMI van 35?
    Laatste vragen hoor...

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Met een BMI van 35 is de kans op een miskraam inderdaad wel groter. Maar dit wil niet zeggen dat het een volgende keer niet gewoon goed kan gaan. Een echo is in principe niet nodig als na een week het bloedverlies weg of heel weinig is en je tussendoor geen andere klachten hebt als erge buikkrampen. Kleine stolsels kunnen ook horen bij een miskraam, maar meestal heb je toch wel een paar uur een piek. Als je nu twijfelt komende dagen kun je ook even een/je vk bellen voor overleg. Die kan persoonlijker advies geven dan ik nu en ik kan het zo toch ook niet allemaal 100% bevestigen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina