Ja, natuurlijk, maar dat is wél de reden dat mensen zoveel dagen boven de grond moeten staan. Omdat dit soort dingen in het verleden zijn gebeurd. En omdat het niet altijd dus meetbaar blijkt te zijn is het dus ook niet voor de volledige 100% uitgesloten dat een hersendode niets meekrijgt. Ik heb zelf last van slaapverlamming; ik ben wakker maar voel en hoor alles om mij heen. Ik heb het bijv koud, maar kan totaal niet bewegen om de deken te pakken bijv, mijn man denkt op zo'n moment echt dat ik gewoon slaap. En dat ik dus niets meekrijg. Misschien is het wel vergelijkbaar. Dat weten we niet, niemand kan je dat voor de volle 100% vertellen.
echt niet. Ik heb het over onderkoeling door bijv onder sneeuw te komen, of onder ijs....volgens mij hebben de meeste derdewereldlanden daar weinig last van. Maar ik vind het goed zo.
Je bent idd dood of niet dood. Maar wat mensen verstaan onder ‘dood’ (de definitie) kan compleet verschillen. Je hebt hersendood, juridische dood, biologisch dood, klinisch dood en binnen verschillende religieuze stromingen nog andere vormen van dood. Het soort dood waarin ingegrepen zou mogen worden, binnen deze discussie, ligt voor iedereen anders. Daarom is de ene mening niet minder dan de andere. Maar vind het oprecht (echt!) fijn dat dit voor jou wel heel duidelijk is.
Dus voor die ene keer dat zoiets (nooit hier) voorkomt, 1x in 10 jaar over de hele wereld oid zou je geen donor moeten willen zijn?
Als jij al weet dat dat een optie kan zijn, denk je dan niet dat artsen die optie kunnen bedenken? Je kunt overigens ook prima onderkoelen in zeewater of ander water en dat hebben ook in derdewereldlanden.
Ook in jouw link staat dat bij hersendood er geen doorbloeding meer is, dus wat lul je nou? Aanvullend onderzoek Als eerste wordt de functie of de doorbloeding van de grote hersenen onderzocht met behulp van een van de volgende drie tests: 1. Een elektro-encefalogram (EEG) om te bepalen of er elektrische hersenactiviteit is. 2. Transcranieel Doppleronderzoek (TCD) ter beoordeling van de aanwezigheid van hersendoorbloeding. 3. CT-angiografie (CTA) ter beoordeling van de aanwezigheid van hersendoorbloeding. Als met EEG, TCD, of CTA is uitgesloten dat er behouden hersenfuncties zijn of is uitgesloten dat er doorbloeding van de grote hersenen is, dient het ontbreken van spontane ademhaling te worden aangetoond. Dit gebeurt door middel van de apneu-test
Nee, hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben geen donor omdat ik geloof dat iemand die hersendood is leeft en pas sterft bij uitnemen. Dat dat tegen Gods wil is, aangezien Hij degene is die bepaald wanneer iemand sterft. En niet een arts.
https://www.ad.nl/bizar/dode-gevangene-schrikt-vlak-voor-autopsie-wakker-in-mortuarium~a1e524ad/ Een maand geleden.... niet zo ver hier vandaan...
Ja natuurlijk kunnen ze die bedenken, maar op het moment dat zij testen uitvoeren en er komt niets uit, geen reactie op het scherm, gaan zij er automatisch vanuit dat iemand dood is. Juist omdat het niet vaak voorkomt.
Dan zou een arts ook geen levensreddende operatie mogen uitvoeren, want blijkbaar wil God dat je ergens aan dood gaat. Het is dan niet aan een arts om dat tegen te gaan... blijkbaar is het dus toch niet zo zwart wit.
Die hebben ze ook helemaal gecheckt volgens de officiële stappen voordat iemand hersendood verklaard was of is die gewoon door een arts dood verklaard zonder verdere onderzoeken?
Volgens mij heb ik dat ook al uitgelegd. Moeilijk hoor, lezen en in de tussentijd een ander af te katten omdat ze een andere mening heeft.
Hij is onderzocht door meerdere artsen staat er. Ik ga er vanuit dat die artsen wel de nodige kennis hadden wanneer iemand dood zou zijn?
Dat God de artsen kennis heeft gegeven om je in leven te houden? Dat dat mag omdat je daar een ander geen kwaad mee doet? Ja hoor dat heb ik allemaal gelezen. Dat wil niet zeggen dat jij je hierboven enorm tegenspreekt. En wie is er hier nou aan het katten met je “moeilijk hoor, lezen”?
Om iemand dood te verklaren in standaard situaties worden geen hersengolven gemeten. Enkel hartslag. Edit: longen ook blijkbaar. Want je kan dat soort zaken dus gewoon opzoeken.
Omdat je dat aldoor noemt als argument. En verder snap ik niks van je stukje. Sorry, maar er zit geen ene logica in. Hoe kan iemand die hersendood is nu leven? En wat is iemand dan die hersendood Is, maar nooit aan de beademing wordt gelegd? Hersendood of gewoon dood?