Hallo meiden, Wij willen graag een brusje. Wij hebben nu een zoontje van twee jaar. Eind oktober ben ik gestopt met de pil. Toen een cyclus gehad van 31 dagen. Deze maand 2 december ongesteld geworden. Ik wilde graag deze maand ovulatietesten gebruiken. 12 december mee begonnen omdat ik niet wist hoe lang mijn cyclus zou zijn. Aantal dagen geen streepje te bekennen. Tot dinsdagavond. Dinsdagavond had ik een duidelijke streep, test van sensitest. Ook de test van clear blue gedaan maar ik had niet mijn LH piek. Woensdagochtend en avond weer een test gedaan maar de streepjes waren duidelijk minder geworden. Je zou zeggen, dinsdagochtend of middag mijn LH piek. Kan je LH piek zo kort zijn? Dinsdag en woensdag wel sex gehad. Wanneer zou mijn eisprong dan zijn? Alleen nu heb ik vandaag bruin bloed bij het afvegen maar ook loopt dit er een beetje uit. Voor een innesteling erg vroeg maar voor eisprong erg laat. Wat denken jullie de bloeding zou kunnen zijn? Op internet bekijk ook van die zgn kalenders maar daar kom ik niet uit. Groetjes,
Ik had vaak ook maar een dag een postieve test, je hoeft niet altijd twee dagen een positieve test te hebben. Als je op dinsdag een positieve ovulatie test had, even de clear blue negerende, zou je woensdag of donderdag je eisprong gehad hebben. Dan zit je nu op 4 of 5 dpo. Of het bruinverlies een innesteling is, geen idee. Je hoort vaker dat dat roze gekleurd is. Heb je een foto van je testen?
Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Zijn ze dat nog niet, dan moet je net zo lang doortesten totdat die wel positief is. LH kan namelijk de gehele cyclus schommelen behalve rond de LH-piek. Ik vermoed dan ook sterk dat je eisprong nog niet geweest is helaas. En je bent net gestopt met de pil, dus "voor een eisprong is het erg laat" gaat helaas niet op. Kans is zeer groot dat je onregelmatige cyclussen hebt na pilstop en dat je deze ronde helaas een langere cyclus hebt wardoor ook automatisch een latere eisprong. Het kan dus goed een ovulatiebloeding zijn. Kleine kans op innestelbloeding alhoewel dat vaker niet dan wel voorkomt. Hier nooit innestelbloed gehad. Het is niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap in elk geval. Of het is een voorbode van je menstruatie. Ik gok op een ovulatiebloeding. Dan is je NOD dus over 2 weken.
Oo wacht, ik ging bij 'duidelijke streep' uit van een positieve test... Als hij alleen maar duidelijk was en niet positief heb je nog geen eisprong gehad.
Kan het dan dat je later weer een soort van LH piek hebt? Het kan niet dat ik dinsdagmiddag de piek had waardoor hij 's avonds weer afnam?
Gefeliciteerd!! Geeft wel weer aan dat je lang niet altijd een positieve ovu test hoeft te krijgen.. Ik had vorige maand ook met geluk een positieve ovu test in handen.. Als ik 1x minder had getest had ik deze ook niet gehad! Ook een erg korte piek dus (heb toen met moeite op mn werk kunnen testen) Deze maand heb ik zelfs helemaal geen fatsoenlijke positieve test gehad, terwijl de gyn op de echo wel heeft gezien dat het ei gesprongen was! Geniet van je zwangerschap, hopelijk gaat alles voorspoedig!