spocht

Discussion in 'De lounge' started by mymiracle, Aug 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

grrrr, haal ik net de was uit de droger, zit er spocht in 2 dingen, een molton en een spuudoekje, de rest was gewoon goed gedroogt. ik heb dit nog nooit gehad!
    de was was gisteravond laat klaar en ik laat de droger liever niet aanstaan als ik ga slapen dus het heeft 1 nachtje in de wasmachine gezeten. dom van me maar ja niks meer aan te doen. ;)

dan kan ik nu natuurlijk weggooien of niet? is er een manier om spocht uit de was te krijgen?

alle tips zijn welkom :)

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ehm...wat is spocht?:)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Zwarte schimmelvlekjes ;)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja vroeg ik me ook af? nooit van gehoord en man ook niet. zijn wij nou erg dom hahha. is het schimmel?

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh ok! nee geen idee meid. nog nooit gehad. aan mij heb je helaas niks vandaag:(

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Mijn ervaring leert dat je het er niet meer uitkrijgt :(. Het is als het ware gestikt. Maar misschien heeft iemand anders de gouden tip...

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Enkele tips:

- Wassen met een scheutje schoonmaakazijn
    - Insemeren met Osselgalzeep
    - ong. 2 uurtjes laten weken in peroxide daarna gewoon wassen zoals normaal.

Hoop dat je het er uit krijgt.

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ossegalzeep heb ik ook al geprobeerd, maar bij mij ging het er niet uit. Ik gebruik namelijk overal ossegaalzeep voor ;).

9. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    oh zo heet het.... Ik heb er ook weleens last van gehad, maar ik wist nooit wat het was hahah, ook weer wat geleerd!

10. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Owww oké!
    Heet dat zo?:)

Thanx meid!;)

@Mymiracle; ik heb helaas geen tips voor je...ik heb het ook al eens meegemaakt en heb hetgene waar de schimmel inzat moeten weggooien.:(

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik geloof ook dat je de spocht-vlekken er helaas niet meer uit kunt krijgen. Zonde....

Maar een spuugdoekje is niet zo erg toch?
    En een molton zit toch onder de hoeslaken, zie je ook niks van toch?

12. Nee dat dacht ik ook.. Ik zou er niet eens moeite voor doen, hup, de prullenbak in..

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij zegen hier altijd dat de was dan gestikt is.
    Heb het hier wel es gehad toen ik was vergeten dat de witte was nog nat in de wasmaschiene zat,heb het er helaas niet uit gekregen.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh heet dat zo.. Heel vervelend ja, ik heb het ook in een aantal spullen en krijgt het er ook niet meer uit.

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    wij noemden dat altijd zo "het weer zit er in"
    Omdat die vlekjes ontstaan doordat je iets nat laat liggen en niet te drogen hangt oid

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat gek... Ik spoel vaak een romper van mijn zoontje om en laat het soms wel een week nat op een hoopje ergens liggen (jaja, stom I know, ik vergeet nog wel eens wat). Nog nooit last van gehad?

17. mymiracle

nou ja het is niet het einde vd wereld maar als het eruit kan dan is dat fijn toch? en ik gebruik een molton altijd voor onder het hoofdje van mijn dochtertje, ze spuugt nogal veel, dus dat vind ik niet zo fris om dan alsnog te gebruiken.

18. mymiracle

thnxx ;)

19. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    #19 elmo28, Aug 23, 2009
    Last edited: Aug 23, 2009
    hier zeggen we ook dat het weer erin zit.
    komt ook door banaan.
    Als je kindje banaan heeft geknoeid en je wast het niet gelijk uit dan komt het weer erin, ook in de was waar het tegenaan ligt.

Hier heb ik het er ook nog nooit uitgekregen. Zelfs niet met vanish en daar zweer ik bij.

20. mymiracle

oh nou ja, spocht of het weer, zal wel met de regio te maken hebben ;)

Share This Page