Goedenavond, Graag zou ik hier mijn vraag willen stellen, in de hoop op een antwoord of een tip over een zoekrichting. Omdat ik zelf geen borstvoeding kan geven, kiezen wij ervoor om van een vriendin donormelk te krijgen en dit aan ons kindje te geven. Echter, ons kindje is dan een zuigeling, haar kindje is dan ongeveer 11 maanden. Inmiddels weten we al wel dat dit altijd nog beter is dan kunstmatige voeding, volgens de WHO. We vragen ons alleen wel af of we niet dan toch bijvoeding moeten geven (kunstmatige voeding) voor het aanvullen van bepaalde stoffen? We hebben al antwoorden gezocht bij het LLL ([FONT="]Borstvoedingorganisatie La Leche League) en de lactatiekundige van het ziekenhuis. Hun antwoorden zijn in bovenstaande vraag verwerkt. Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven. Groet, Inge [/FONT]
hoi Inge je hoeft niet aan te vullen met kunstvoeding, de borstvoeding van je vriendin is prima. Heel bijzonder dat ze dat wil geven aan jullie, een kostbaar geschenk. De voedingswaarde van borstvoeding, in welke fase dan ook, gaat altijd die van kunstvoeding te boven. Je vult wel aan met vitamines D en K vanaf de 8e dag, net als je zou doen wanneer je zelf borstvoeding zou geven. Mirjam
Dag Mirjam, Zeker is het een kostbaar geschenk. Ze bood het ons aan, voordat we er zelf aan gedacht hadden. Superblij zijn we ermee. Bedankt voor je duidelijke antwoord, daar kunnen we mee verder . Groet, Inge