Ik zou je heel graag willen helpen, maar woon wel in België. Je mag me een PB'tje sturen als je denkt dat ik iets voor je kan doen.
in principe zou het kunnen aangezien wij alle donormelk pasteuriseren en dus verhitten tot boven de 60 graden. Hoeveel zou je extra kunnen kolven denk je? Nescio je hebt PB! Hier vandaag bij 2 lieve donors langs geweest en in totaal weer 10 liter melk opgehaald. kunnen we weer 2 weken mee vooruit
Fijn! Ik durf het zo even niet te zeggen, ben deze week nog aan het werk. Extra kolven lukt me dan niet. Volgende week ben ik weer vrij en ga ik even proberen m'n productie op te krikken en kijken of ik een voorraadje voor je aan kan leggen. Wat is even een handige en goedkope optie om het in in te vriezen? Heb het zelf in ijsblokzakjes maar dat is natuurlijk niet de beste optie.
Wat fijn! Kijk eerst maar of het je lukt het wat op te krikken en dat kan best wel in ijsblokjes zakjes hoor, heb ik wel vaker gehad en ontdooid voor ons wel makkelijk. Als het lukt dan breng/stuur ik je wel van die speciale flesjes om de melk in te bewaren die zijn wat beter bestand tegen de vriezer enzo.
Prima! Doe ik dat! Het lukt me sowieso wel den ik om 100-150cc per dag extra te kolven en ga even kijken of ik dat wat omhoog kan brengen.
Grappig om dit oproepje te lezen. Ik heb het via twitter een paar keer voorbij zien komen. Red88 wat super dat jij het aanbiedt! Wat onwijs fijn! Super dat je ook deze bv periode weer iemand kan helpen @TS heel veel succes met het zoeken van extra donoren. Ik red het helaas niet. Heb er n.a.v. de twitter oproep wel overna gedacht.
Nijn dank je! 2 kindjes die nog bij je drinken is ook bijzonder. Red; ik heb toevallig gisteren nog een eenmalige donatie opgehaald van 4 liter en dat zat per 150-200 ml in dit soort zakjes. ISTAD Plastic zakje - IKEA Ze zijn wel iets duurder (betaal ik natuurlijk gewoon) dat ijsblokjeszakjes maar het plastic is wel steviger en kan minder snel stukgaan in de vriezer of tijdens vervoer. maar volgens mij woon jij niet richting Groningen ofwel? al zal je dit soort zakjes ook wel ergens anders kunnen krijgen. Hier heeft meneer ineens heel erg honger, drinkt zo om de 2 uur 80-100 cc, hoop een voorbode voor een lange nacht slapen Maar gaat wel snel met de melk.
Mooi hoor dat je zo je best doet om je kindje de beste voeding te geven. Geweldig ook dat er vrouwen zijn die echt liters doneren! Zo 10 liter per week er doorheen, geef zelf nog steeds borstvoeding maar in het begin nooit zo bij stil gestaan dat dit zo snel oploopt hihi. Heel veel succes voor jou en iedereen die bijdraagt!
@Nijn, ik had van tevoren bedacht te gaan doneren voor het moedermelknetwerk maar doordat R. zo onrustig was de eerste maanden kwam ik niet aan extra kolven toe en spruw blijft een beetje een komen en gaan. Maar fijn dat ik nu misschien toch iemand kan helpen. Kan me voorstellen dat jij het niet gaat redden! D. wil heel soms wat vers gekolfde melk hebben maar verder niet. Btw binnenkort maar 's wat afspreken? Sorry blijft er hier steeds bij. @Stefanie, ik kijk van de week even of ik bij de AH of Marskramer ofzo aan zulk soort zakjes kan komen. Ik woon niet zo heel ver bij Groningen vandaan en werk er deze week toevallig ook ga het niet redden om naar de Ikea te gaan. Vanmorgen viel er hier 150cc over de vloer Echt balen! Dochter had gisteren een voeding minder gedronken bij de gastouder en had er dan dus 1 over gehad.
@Stefanie, het is gelukt met de zakjes hoor! Mijn man heeft vanavond bij de AH diepvrieszakjes gekocht met zo'n sluiting. Nog 1 dagje werken en dan ben ik weer vrij en heb ik wel even tijd om wat extra te kolven. Ik heb hier nog 2x150cc ofzo in de vriezer liggen. Pb je even als ik mooi even wat bij elkaar heb.
geweldig hoor, dank je wel! Weer een stapje dichterbij naar 6 maand uitsluitend bv..tenminste totdat we op vakantie gaan deze zomer want het gaat me niet lukken melk bevroren te houden tot op onze bestemming.
Ik heb echt overproductie en gooi dagelijks zeker 150 ml melk weg maar ik slik medicijnen, kan dus geen donor worden dat vind ik echt enorm balen! Maar wat ik eigenlijk raar vind, is dat na de halfwaardetijd van 6 uur de medicijnen in de bv zitten en mijn zoontje dit drinkt. Daarna zit het er niet meer in en zou ik het kunnen geven. Maar helaas accepteert de moedermelkbank dat niet.
Ik weet dat de moedermelkbank van het VUMC veel strengere eisen heeft dan het moedermelknetwerk. misschien kan je Chella van het moedermelknetwerk eens bellen, wie weet kan het wel. Contact | Moedermelk Netwerk
Sorry zou wel een hoop gezeik krijgen nu. Maar is het niet veel makkelijker om flesvoeding te gaan geven? Ik moet er niet aan denken dat mijn kind bv van een ander krijgt niet omdat ik het dan vies vind of zo maar ik vind dat niet echt natuurlijk klinken. Ik krijg er rillingen van. Dit is overigens Gebaseerd op mijn eigen gevoel he. Vind het wel heel erg lief van alle mama's die hier aan mee doen.
Ach ja, onze huisartsassistente zei ook al "vind je het niet raar...melk van een ander mens???" Ach ja wat is raarder melk van een ander mens of melk wat niet eens bedoeld is voor mensen maar voor kalfjes Ik had bij mijn dochter ook niet genoeg melk maar kende het fenomeen donormelk niet, die is gewoon groot geworden op de fles. Hier voel ik me goed bij. Het grootste deel van de wereldbevolking doet het nog zo. Vroeger bestonden hier ook minnen en dat lag je kindje zelfs bij een ander aan de borst dus ik denk dat juist wij uit eze tijd ver afstaan van wat natuurlijk en normaal is. voor mijn gevoel geef ik mijn kind zo de beste start. misschien zelfs nog wel beter dan gewone bv want hij krijgt de antistioffen van heel veel mama's binnen Juju; we weten nog niet waar we naar toe gaan. Maar we gaan denk ik last minute in mei of juni naar waarschijnlijk Italie ofzo als het weer hier die maanden drama is. Als de weersvoorspelling iets moois belooft voor Nl of België blijven we dichtbij Rosa ik stuur je straks effe PB, moet eerst even voeden