Donormoedermelk gezocht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stefanie78, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

maar laat je het dan via elke donor testen? dus als je 3 donoren hebt 3x bloedonderzoek? schrok al van 9120 maar zag dat het 120 was haha

Maar ik zou het ook altijd laten testen ipv zo bij iemand aan de deur te gaan en melk af te nemen zonder je weet hoe of wat die persoon heeft

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Klopt dat de bv niet constant is qua vet e.d maar ik kan dat wel zien aan de melk als het ontdooid dus ik bewaar de vetste voor de nachtvoedingen :D Maar ik voed op verzoek dus Lucas regelt en ik volg.

meiden met de vakantie aanbiedingen Dank je wel!! Ik hou het in gedachte

Daantje en Bloem; inderdaad een bloedtest voor iedereen waarvan ik melk aanneem. Hoort erbij en is prijzig (vooral nu mijn man net zijn baan is kwijt geraakt) maar de screening gaat via het MM netwerk. Daarom vraag ik ook specifiek naar grote hoeveelheden of mensen die langdurig een stabiele hoeveelheid van ongeveer minimaal 200 ml kunne produceren. Aanbiedingen voor de vakantie zal ik misschien wel nemen als uitzondering maar dan ook met bloedtest.
    Met het Mm netwerk werkt het zo dat de donor een bloedtest laat doen maar ik wel de melk zelf kom ophalen, dus je hebt juist contact met je donoren en dat vind ik wel zo fijn. Ik ga er ook vanuit dat de testen eigenlijk overbodig zijn maar het risico lopen wil ik toch niet. Maar zaken als alcohol drinken enzo maak ik me niet druk om, juist de mensen die donor willen worden zijn echte bv mama's. het kost hun veel tijd en moeite om dit voor naderen te doen en hun eigen kindje drinkt het ook.

Maar niemand met met een volle vriezer geloof ik :(

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb maar 1 liter voor je helaas :(

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb nu 750ml voor je en probeer of ik 200ml per dag voor je kan kolven.
    Maar hier helaas ook geen volle vriezer :(

5. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas kan ik je niet helpen,maar wil toch zeggen hoe geweldig ik dit vind.Van de TS en alle donoren,respect voor jullie allemaal!

Vind het zo bijzonder,dat wou ik gewoon even kwijt :D

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Maakt niet uit hoor, uiteindelijk komt de voorraad wel weer. Hoop dat mijn eerste donor wat heeft kunnen kolven en dan overbruggen we weer een paar dagen. En anders maar afwisselen met KV, wordt ie ook groot van...al hoewel vast niet zo groot als op moedermelk, vandaag CB en hij is al 5600 gram en 58 cm. Kreeg gelijk commentaar hoeveel hij kreeg, nou hij drinkt maar 600 cc per dag ongeveer. Toen was ze stil ;) Ach ja hij heeft een heel efficiënte stofwisseling

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook powermilk haha ;) R. woog met 6 weken 6 kg, groeide de eerste weken 500-600 gram per week.
    Ik doe in elk geval m'n best voor je en hopelijk kun je het wat overbruggen.

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik blijf even meelezen! Nu kolf ik bewust niet, omdat mijn borsten anders op knappen staan en zoonlief zich continue verslikt. Ik vind het zeker het overwegen waard om te kijken of ik kan doneren :)

TS succes! Ik woon te ver van je vandaan helaas.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb een oproepje voor eventuele lezers;zit iemand van jullie ook op dragen en voeden en wil een van jullie daar een oproepje plaatsen?

Het gaat om voor vrouwen met een vriezer overschot aan melk binnen een straal van 150 km rond 8434? Chella van het Moedermelknetwerk raadde aan het daar te vragen en ik mocht er ook bij zetten dat het haar idee was maar ik heb me aangemeld maar het duurt 48 uur voordat mijn account geactiveerd is. Ik hoop dat iemand daar een vriezer voorraad heeft (minimaal 13 liter) waardoor ik vooruit kan totdat mijn donors die voor me kolven weer een voorraadje hebben. Het liefst vrouwen die in de afgelopen paar maand al eens gedoneerd hebben aan het moedermelknetwerk want dat kan ik het meteen halen in plaats van wachten op de bloedtest (want die hebben ze dan al gehad).

Ik heb nu 4 donors maar geen vooraad ;) Alvast bedankt voor diegene die dit wil doen

10. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Even een beetje off-topic: hoe bewaar je in vredesnaam minstens 13 liter in je vriezer? Ik heb er nu een liter of 10, 11 in liggen, maar dat kost me al 2 lades... Nu zit bij mij alles wel in flesjes waardoor het veel ruimte inneemt, maar toch...

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er zijn speciale zakjes voor of ijsblokzakjes bijv.

Ik vroeg me dit ook altijd af;)

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland

we hadden al 2 koelvriescombi; dus 6 lades en we hebben een kleine vriezer met 4 lades van MP bijgekocht ;) Ik heb alles in van die 125ml flesjes van beldico.

gewoon heel veel vriezer ruimte dus;)

13. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0

Pff dat is inderdaad veel vriezerruimte! Ik heb inderdaad ook alles in flesjes zitten en dat neemt een hoop ruimte in! (Ongeveer 80 flesjes, deel 120 ml flesjes van Beldico, deel 240 ml flesjes van Beldico en een groot deel 150/130 ml flesjes van Medela/Sterifeed uit het ziekenhuis van toen ik de eerste 2 weken fulltime kolfde toen mijn zoontje nog in het ziekenhuis lag en niet zoveel dronk)

Hoeveel voorraad heb je nu nog, hoe lang kun je nog vooruit? Ik hoop dat je snel nieuwe donoren vindt!!

14. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat goed dat er mensen zijn die dit voor je doen. Hier helaas geen overproductie, heb al moeite om een paar flesjes voorraad op te sparen. Door gebruik te maken van de opvangbbakjes van medela gaat het nu wel iets beter.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Even off-topic: zodra ik mijn zoontje aanleg spuit het eruit. Ik vang dat eerste dan ook op in een flesje. Maar de andere kant lekt ook als een gek, alleen gaat dat verloren in een compres. Eigenlijk zonde, omdat ik meestal alleen in de toeschietreflex zonder stimulering al 40cc per borst lek.

Iemand een idee hoe ik dit ook kan opvangen?

16. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zit ik,zal even kijken of het er al staat anders post ik dit berichtje oke?

17. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Die opvangbakjes van medela stop je dus in je bh. Vang zo tussen de 10 en 25 ml per keer voeden op :).

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb een oproepje voor je geplaatst op d&v, hopelijk nu niet dubbel :)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wel dubbel.. nou goed dan valr het inieder geval op:)

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dank je (allebei)!! Ik kan nog niet kijken want daarvoor moet je account ook geactiveerd zijn dus als er reacties zijn willen jullie me dan hier een PB sturen? Hmmm erg lastig en ik hoop dat mijn account daar snel geactiveerd is.

Chella van het MM netwerk is ook op zoek naar een grote donatie maar tot op heden geen succes..het is wel spannend hoor. help Lucas op BV de winter door :D :D Ik heb nu nog voor 3/4 dagen. Maar ik denk dat ik het dankzij lieve donors wel ga redden, moet wat vaker rijden nu maar hoop dat we het daarmee redden.

Ik ben wel blij dat ik dit toppic gestart heb, alle lieve reacties geven me wel de energie om door te gaan ook al staat het pak kv in de kast. Al moest ik effe slikken toen ik vandaag weer 240 euro overmaakte voor bloedtesten :) Mijn moeder wist zeer subtiel (not) te vertellen dat Lucas daar een half jaar kv van kan krijgen. lekker die support :p

bewaren; ik vind die plastic flesjes erg makkelijk maar ja, wij moeten ook pasteuriseren en dan is het wel heel handig in flesjes.

Deel Deze Pagina