Op D&V komen reacties vaak niet zo snel, is een wat minder bezocht forum dan hier. @ Sopann: Milkie Milk Saver Of gewoon die van Medela Lekschaal Medela | HULPMIDDELEN Borstvoeding | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel
Ik ben mijn dipje aardig te boven, heb wel weer wat potjes voor je vol, ti's wel dure brandstof maar mail maar om het op te halen !!
helemaal geweldig En wat fijn (voor ons allebei) dat je productiedipje wat over is. Vandaag bij 1 mama die ook al voor me kolfde 1,5 liter gehaald en bij een andere mama die nog de bloedtest moet doen maar alvast kolfde ook 1,5 liter opengehaald en ik had nog 1,5 liter van fidel en Redd kolft ook al voor me..als de bloed testen nu opschieten dan denk ik dat ik het allemaal net red. zal alleen in het begin wat vaker heen en weer rijden worden maar het scheelt dat 3 van de 4 binnen 25 km wonen. verder gaat het lekker, Lucas was heel onrustig en liep slecht. Werd steeds wakker en sliep overdag bijna niet (niet op ons en niet in de wieg beneden) ook de bondolino was niet naar zijn zin. vandaag maar besloten hem boven op onze kamer in de co-sleeper te leggen overdag en wat denk je...kind slapt zo'n beetje de hele dag. Voel me zelf schuldig..mijn kind heeft dus meer rust dan mama nodig zal misschien ook wat te maken hebben met onze herrieschoppende overactieve "ik zit graag aan mijn broertje te prutsen" dreumes van 22 maand Ach ja moet weer helemaal wennen zo alleen 's avonds, maar geniet er ook wel van.
oh ja, wilde jullie nog om advies vragen. een van mijn donoren heeft ene kindje van 7 weken. wegens sterke tsr en onrust over productie is zij een week geleden over gegaan op uitsluitend kolven en de fles geven. Zij voed op verzoek maar legt geen max op wat hij drinkt. ze vertelde dat hij soms wel 220cc drinkt en over de liter per dag komt soms. Ze had het CB al gebeld en die gaven aan max 180 cc en max 800cc in totaal maar hebben jullie misschien wat meer tips? Ze schrok echt toen ik vertelde dat Lucas 6/7 keer 80-110 drinkt (en die drinkt dus niet zo veel). ik heb haar wel verteld dat ze beter vaak kleine flesjes kan geven als hij echt honger heeft maar ik schrok wel een beetje van 220cc. Of kunnen kindjes ook zoveel uit de borst halen? en drinkt hij nu nog net zoveel als eerder uit de borst en is dit wat hij gewend is
Die liter per dag geldt alleen voor kunstvoeding, dus het cb vertelt weer een hoop nonsens. Kindjes kunnen over het algemeen nog meer melk uit de borst halen dan mama met een kolf, dus die aantallen zeggen niet veel. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, en de moeder die je dit vertelde ook niet. Het 'nadeel' van voeden met een fles is dat je oog houdt op de cc's die naar binnen gaan en dat je je daar weer zorgen om kunt maken. Borstvoeding is onbeperkt, het maakt niet uit hoeveel ze drinken (als het maar niet te weinig is natuurlijk). Terwijl een goed drinkend baby'tje nog meer uit de borst kan halen als hij zou willen.
Wat fijn zeg dat je 't zo waarschijnlijk gaat redden! Zal wel even wennen zijn dat hij dan bovenligt overdag maar een rustige, tevreden baby is heel wat waard. Borstvoeding zit idd geen max aan dus het is niet erg als hij meer dan een liter drinkt per dag. Neemt niet weg dat 220cc per keer wel erg veel is. R. drinkt meestal 100-130cc, nu kwam ze wel vaak tot ze bijvoeding krijgt en nu nog een keer of 6 per dag. Met 7 weken dronk ze 80cc per keer. Oudste dronk op haar max. 180cc maar toen was ze ook al een stuk ouder. Mogelijk een doordrinkeffect met de fles? Met 7 weken lijkt me 150cc ook al een aardige sloot melk.
Hier haalt mijn zoontje ook met gemak de liter schat ik. Vandaag toevallig de lactatiedeskundige over de vloer gehad vanwege mijn overproductie. Mijn zoontje groeit waarschijnlijk ook zo hard vanwege mijn melkvoorraad. Kan absoluut geen kwaad. Het trekt vanzelf recht. Grote kans dat het kindje ineens veel minder drinkt een poosje, omdat hij zijn spurt al gehad heeft. Ik begin vanaf morgen te kolven voor mezelf en daarna ga ik ook doneren Ik moet alleen nog even zoeken naar de beste methode, zonder dat ik nóg meer produceer.
Trouwens, de lactatiedeskundige zei dat 180cc met 6 weken heel normaal is. Borstvoeding is absoluut niet te vergelijken met kunstvoeding. Dat ligt namelijk veel zwaarder op de maag én is moeilijker verteerbaar. Logisch dus dat een kindje daar minder van drinkt of kan hebben. TS: succes! Hopelijk heb je snel weer meer voorraad!
Ik heb ook altijd uit de fles gewoon zoveel gegeven als ze zelf wilde hebben, er is geen verschil tussen afgekolfde bv en life, enigste verschil is dat ze er meer moeite voor moeten doen, dus gewoon aan toegeven wat hij wil hebben, het. Cb denkt alleen met kv richtlijnen. Heb de potjes geteld vandaag 44 x volle potjes sinds de de 25e, scheelt als min. Draakje snachts doorslaapt
Geweldig, echt helemaal super. Jeetje...Nou dan is mijn tekort ook opgelost Ik heb nu nog wat in de vriezer maar kom binnenkort weer bij je langs dan..
Vergeet niet ik heb nu alleen voor jouw gekolft, maar zodra me andere afnemer de melk heeft opgehaald is het de helft. maar ze is nog niet gewest dus tot die tijd heb je het alleen recht ( aangezien er voor haar 40 l klaar ligt)
nee dat weet ik, dacht dat je alweer grotendeels voor haar bezig was dus ben ook heel blij verrast @iedereen zal tegen mijn andere donor zeggen dat ze bv en kv echt niet kan vergelijken en uiteindelijk dus gewoon naar haar kindje moet kijken (volgens mij komt het daar op neer wat jullie zeggen) maar ik zal haar nog wel even vragen of haar kindje niet heel snel uit de fles drinkt vanwege dat door drinkeffect wat Red zegt
Super zeg dat je tekort opgelost is! Hier lijken mijn borsten het sein te snappen dat ze wat meer moeten aanmaken. Gisteren overdag niet extra gekolfd en kolfde gisteravond nog even 220cc extra.
gek he, ondanks dat mijn dochter prima groot is geworden op kv ben ik erg blij dat uitsluitend bv tot nu toe lukt. Natuurlijk met dank aan aan lieve mama's die doneren
Blijft gaaf om dit topic te volgen Ik dekn ook aan doordrinkeffect, hoeveel in totaal op een dag zou me geen zorge baren maar teveel in een keer is ook niet goed voor het maagje.
TOen ik de titel zag...dacht ik echt uhhh kan dat hahaha.... maar goed, het kan dus echt! Wat goed zeg! Ik heb bij mijn eerste helaas maar6/8 weken bv kunnen geven...bij mijn tweede ga ik er helemaal voor! Heb mij helemaal goed ingelezen, nog steeds overal aan het snuffelen...alle spenen die ik al gekregen heb verstopt zodat manlief het toch niet in haar mondje stopt... haha al dat soort dingetje zeg maar...telefoonnummers liggen al klaar bij calamiteiten ik ben zo benieuwd of het mij deze keer wel gaat lukken... maar dit .... dit is prachtig om te lezen! Had ik dat maar eerder geweten!
Uit je naam neem ik aan dat je net als ik PCOS heb. Mijn lactatiekundige wist me te vertellen dat het vaker voorkomt dat deze vrouwen minder klierweefsel hebben, weet niet of dat bij jou het probleem is maar anders kan je goats rue van mortherlove gaan slikken (speciaal voor vrouwen met PCOS). Goats rue zorgt dat een bepaald stofje metformine aangemaakt wordt. metformine heeft ook weer met suikerspiegels te maken en wordt soms ook voorgeschreven bij vrouwen met PCOS en fertiliteitsproblemen. Motherlove Galega Kruidencapsules | APOTHEEK Borstvoeding | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel Ik slik het hier al een poosje en heb wel het idee dat ik meer melk heb (30 ipv 10 cc, niet genoeg maar wel wat). Je kan het in Nl bestellen via baby en borst of het moedermelknetwerk, net zoals andere capsules van motherlove die moeten zorgen voor meer melk maar ik heb ze in de vs besteld via iherb.com. Compleet betrouwbaar maar voor de helft van de prijs. 120 stuks zijn daar 35 dollar (is 26 euro) en in Nl zijn 60 stuks 25 euro. Ik heb daar op dinsdagavond besteld en het werd met DHL op donderdagochtend bezorgd. verzendkosten zijn maar 8 dollar. je moet wel met creditcard betalen maar is echt veilig hoor. Als je 2 potten van 120 besteld krijg je 5% korting omdat je bestelling boven de 60 dollar is, met de code LIJ095 krijg je nogmaals 10 dollar korting en betaal je incl verzending door DHL voor 240 stuks nog geen 50 euro ipv 100 euro in NL Motherlove, Goat's Rue, 120 Herbal Liquid Caps - iHerb.com
Dank je wel voor de tips! Ga gelijk eens kijken... maar wat je schrijft heb ik werkelijk nog nooit over gehoord... ik moet eerlijk bekennen dat ik voor mijn gevoel totaal niet goed ben voorbereid geweest op borstvoeding bij mijn eerste zoon..bijna 6 jaar oud! Ik baalde er enorm van toen, maar goed dat is niet meer terug te draaien...ik ben er nu echt van overtuigd dat het mij nu echt gaat lukken hoe dan ook...en dat ik alles paraat heb staan om mij te kunnen helpen met wat dan ook! Nogmaals bedankt!