Wat geweldig dat mensen dit doen! Als ik me er eerder in verdiept had, had ik hem ook graag zo melk willen geven, baal nog steeds dat ik niks voor hem had, plus toen het een beetje opgang kwam (20ml op een dag haha) ik in het ziekenhuis kwam. Is gewoon zoveel beter bv! Hoop dat je aan lekker veel bv kan komen met je oproepjes!
Is dit wat voor je, Stefanie78? Die zag ik vandaag in mijn timeline! https://www.facebook.com/EatsonFeetsNederland
Weet iemand hoeveel voorraad je moet hebben voordat je kan doneren? Dat je kindje ook genoeg op voorraad heeft laat maar zeggen?
Om te doneren voor het moedermelknetwerk eenmalig 13l of dagelijks 200 ml. Maar ik zou eerst zorgen dat je eigen productie stabiel wordt, met 1 maand is dat vaak nog niet het geval!!
haha stond ook al een verzoekje van mij maar helaas nog niets gehoord. Moet zeggen dat het qua voeding redelijk stabiel is. Ik heb weer wat in de vriezer dus heb er vertrouwen in Al moet ik zeggen dat het Ritme van Lucas echt heel ver te zoeken is, tja het is wel een ritme maar niet zo fijn. Hij krijgt de laatste fles rond 23:00-23:30, da n slaapt hij pas rond 00:30 (moet ook lang rechtop zitten en heel veel boeren anders spuugt hij zijn hele bed onder) dan slaapt hij tot 7:00, dan drinken en slaapt hij weer tot 11:30-12:00, deze uren slaapt hij in zijn bedje op onze kamer maar de rest van de dag wil hij niet goed slapen, hij drinkt rond 15:00, 18:00, 20:30 en dus 23:00 en tussendoor hazenslaapje van soms maar 30 minuten. Als ik hem in zijn eigen bed leg is het alleen maar huilen maar vooral ook heel veel spugen. Hij slaapt vaak even in de box of kinderwagen en 's avonds alleen bij ons. Hij krijgt nu ook medicatie tegen reflux maar ik heb het idee dat dit het niet is, hij drinkt maar 120 cc per voeding en lijkt ook echt niet meer weg te kunnen krijgen. verdikken van de melk heb ik geprobeerd maar dat was tot tweemaal toe uren krijsen na de voeding. 8 april een afspraak met de KA, zal me benieuwen. maar met de donor bv gaat alles prima Ik heb wel het idee dat mijn eigen deel voor zover het wat voorstelt terug loopt. Lucas is sneller "boos" en rukt zich vaak los maar ik zie dan wel melk rond zijn mondje, volgens mij gaat het hem dan niet hard genoeg. Voor elke voeding drinkt hij bij mij en nog vaak een uur per dag extra troost of in slaap komen dus volgens mij wel stimuleren genoeg.
mee eens, ik heb een donor en die is ook al begonnen met 6 weken (haar zoontje is ene week ouder) en ze had flinke overproductie maar daar is nu weinig van over en haar zoontje drinkt veel dus ze heeft vaak maar 100 ml per dag over. ik zou nu gewoon alles opsparen en goed dateren en als je productie wel hoog blijft en je met 4 maand het idee hebt dat je die melk nooit meer op krijgt dan kan je er vast iemand heel blij mee maken. Fidel; Lucas draait trouwens heerlijk lange nachten op jou melk, we gebruiken die van jou sowieso voor de avond/nachtvoeding dara slaapt hij met stip het langst op
Moet het effe kwijt Ik was vanmorgen boodschappen doen met Dl en toen ik thus kwam kreeg Lucas net de fles dus ik dacht laat ik maar eens kolven anders wordt het zo'n lekgebeuren. ik heb gewoon een tweedehans medela mini electric maar kolfde gewoon in totaal 50cc laatste keer dat ik kolfde is ongeveer een maand geleden en toen had ik maar 30cc. haha snap nu dat Lucas genoeg heeft aan 120 per fles Nou schijnbaar doet de domperidon en goatsrue dus wel wat, ben helemaal happy
Ik vind 120cc helemaal niet gek hoor in de fles. Jasper krijgt ongeveer 110 elke keer en hij is ietsje ouder, meer hoeft hij ook echt niet. Hij komt ook elke 3 uur, soms vaker en 's nachts laat hij er ongeveer 4,5 uur tussen. Volgens mij is dat een normaal borstvoedingsschema. Wat fijn dat je nog steeds ook zelf voedt, het is soms gewoon erg handig om een troostborst te kunnen geven, Jasper wil soms gewoon lekker even sabbelen en dan valt hij heerlijk aan de borst in slaap.
R. drinkt hier meestal maar 100-130cc per keer. Ik geef inmiddels naar de gastouder 4x70cc mee aangezien ze daar regelmatig geen fles melk wil en ik het zonde vind als er soms 2 flessen per dag weggegooid werden.
Nou dan is 120 prima, vooral nu ik weet dat hij ook bij mij nog wel wat krijgt. Ach hij heeft lekkere spekbeentjes dus tekort komt hij niet Nou vakantie is geboekt, we gaan 21 dagen naar Italie....hmmm alweer een uitdaging Ik heb een koelbox besteld waarin ijs 5 dagen bevroren blijft dus daarmee moeten we Italie halen (onze overnachtingsplek heeft ook een ruime vriezer) maar op de camping hebben we alleen een vriesvakje dus maar eens vragen of we in een restaurant wat in de vriezer mogen doen. heb effe gerekend maar er moeten ongeveer 130 flesjes van 120 cc mee ) dus ook maar eens kijken of ik überhaupt zoveel 15 liter melk op voorraad kan hebben dan. We zullen ook eens de makkelijke weg kiezen
Ik heb mijn oude toppic weer effe opgezocht...moet effe mij ei kwijt Het lijkt nu echt over en uit met mijn BV Had een flinke dip na ziekte waarna Lucas begon te weigeren en nu pakt hij de borst alleen nog als ie zin heeft. Hij drinkt niet effectief, wekt geen TS meer op. Denk ene combinatie van lui en gewenning aan de fles. De afgelopen weken heb ik een medela kolf gehuurd om mijn 30cc productie per keer nog ins tand te houden maar na wat tranen besloten hem morgen terug te brengen en te kijken waar het schip strand. Hij blijft natuurlijk zijn donormoedermelk krijgen maar ik vind het toch best moeilijk dat hij niet graag meer aan de borst wil drinken. Sowieso niet als hij honger heeft, dan gaat het hem niet nsel genoeg dus nu leg ik hem vaak aan na de fles of na een slaapje maar echt goed stevig drinken doet/kan hij niet meer. Ik blijf hem natuurlijk vaak aanleggen maar met max 4 keer per dag en niet langdurig drinken ben ik bang dat mijn beetje productie binnen no time opgedroogd is We zullen zien maar ik hem in ieder geval 3 maand nog zelf "mee gevoed" o ja en ons Italië probleem is ook opgelost, dankzij MM netwerk een lieve moeder gevonden ,met een kindje van Lucas zijn leeftijd die door omstandigheden 21 liter in haar vriezer ter donatie had.
Wat zal dat vreselijk moeilijk en verdrietig voor je zijn! Ik duim voor je dat dit stiekem gewoon een fase is en je mannetje weer beter bij je gaat drinken. Die 3 maanden heb je hoe dan ook in the pocket,daar mag je erg trots op zijn. Een digi hug voor jou,al kennen we elkaar niet eens,je kan hem volgens mij goed gebruiken
Wat rot zeg!! Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is als hij de borst weigert. Duim heel hard voor je dat hij wel regelmatig wil blijven drinken! Lucas mag (en zal later) in elk geval erg trots op zijn moeder zijn! Kan een neusspray misschien helpen om snel een TSR te krijgen? Verder veel bloot op bloot contact, halfslapend aanleggen, etc. ?
Goed idee, dit ga ik zeker onthouden! Ik kolf zelf altijd veel meer dan ze op de opvang drinkt want ik kolf in 2x ruim 4 voedingen terwijl er slechts 2 voedingen mee gaan naar de opvang. Mijn idee is om haar nog van voldoende melk uit de vriezer te kunnen voorzien wanneer mijn kolfrecht afgelopen is en daarna wil ik het overschot doneren! Maar jee, balen dat je productie zoveel verminderd is hopelijk is het een tijdelijk dipje. Je hebt er zoveel moeite al voor gedaan... Ik ga ook stevig duimen dat het tijdelijk is.
Stefanie , heb je al geprobeert je productie wat op te krikken met fenegriek en gezegede distel ?? en daarnaast syntocinon neusspray te gebruiken om de ts op te wekken ?
Neusspray heb ik al ook vanwege het kolven en half slapend werkt idd het beste, 's morgens na de nacht drinkt hij ook het beste en ik leg hem nu ook aan als hij net wakker wordt overdag. dan is ie vrolijk en rustig en ligt ie heerlijk te lachen aan de borst (helaas wat minder te drinken ) Missymaaike; gezegende distel en fenegriek slikte ik al meteen na de bevalling maar deed niets voor me. ik slik nu al 3 maand domperidon en goastrue. Mijn productie komt niet boven de 50cc per keer in totaal maar dat is niet erg, vind het zo erg dat Lucas de interesse verliest..