Hebben jullie dat ook, dat sinds je uk zijn/haar handjes heeft ontdekt het niet meer zo duidelijk is wanneer ze willen drinken? Ik geef nu standaard een voeding na een slaapje, maar ik vraag me wel eens af of hij dan echt wel honger heeft (soms wel, dan begint hij tiet te zoeken als ik hem oppak). 's Nachts helemaal, dan wordt hij huilend wakker en dan borst ik hem in slaap, maar ik vraag me af of hij die 2-3 nachtvoedingen wel echt nodig heeft. Hij drinkt meestal wel redelijk 's nachts, maar wel met veel meer tussenpozen dan overdag omdat hij half slaapt. Ik weet niet of ik hem op een andere manier zou kunnen troosten 's nachts, de borst is waarschijnlijk de snelste manier en dan liggen we het snelst weer allebei in bed. Maar die nachtvoedingen zijn zo vermoeiend...
Heel herkenbaar. Hier tot 1 jaar "genachtvoed", met veel nachten van 4 a 5 keer drinken. Ze had het nodig, of het nu troost was of door tandjes of dorst, ik heb haar het altijd gegeven. Op haar 1e verjaardag sliep ze opeens de nacht door ik wist niet wat me overkwam. Nu wordt ze weleens wakker maar pakt dan de speen en slaapt weer in. Ze wordt niet meer huilend wakker zoals eerst. Dan was alleen de borst goed genoeg, en als dat 5 keer is op een nacht is dat echt vermoeiend. Maar er is hoop het kan heel goed zijn dat hij last heeft van tandjes of verlatingsangst. Het is echt een fase.
Haha fijn dat er hoop is! Ik zeg ook altijd dat hij wel door zal slapen voor hij 16 is (al hoop ik toch wel wat eerder ) Als het een fase is, duurt deze fase wel heel lang... Tandjes zijn nog niet te ontdekken.
Heel herkenbaar... Je kan proberen om papa eerst te laten kijken. Soms weet hij haar te sussen door haar even te knuffelen. Zo niet leg ik haar aan.. Als ze het nodig heeft heeft ze het nodig. Is het niet qua maagvulling dan wel mama honger Maar vermoeiend is het zeker... Maar t is voor een goed doel moet je maar denken.