He meid, geen andere tips voor melk, maar wil je wel veel sterkte wensen en goed dat je deze weg wil proberen! Met bioresonantie kan misschien zijn precieze allergie worden opgespoord? Als je het kent en het wilt proberen.
Wat naar voor je zoontje! Ik voed nog steeds, heb een zoontje van 8,5 maand maar ik heb helaas niet zoveel overproductie dat ik liters extra kan kolven, anders had ik het met alle liefde gedaan! Ik eet niet koemelkvrij, maar zou dit zo gaan doen! Hoeveel heb je nodig per dag?
Ja dat was ook mijn vraag inge, hoeveel zou je nodig hebben ? Ik eet (vanwege heeeel veel koemelk allergie in mijn naaste familie) praktisch koemelk vrij. Dwz dat ik geen melk, kaas, boter etc gebruik. Wel normaal brood, waar dus wel iets van melk inzit lijkt me? Mijn dochtertje is nog vrij jong, acht weekjes. Ow ja, ik woon ook in brabant....
Eefie je laat ook alle koek sauzen ed staan dan? Is ook koemelk/lactose.. Hier ook geen overproductie en zie extra kolven erbij niet zitten helaas! Maar hoe kan dat dan, met neocate nog steeds bloed? Bizar!
Sauzen etc laat ik inderdaad staan. Koek enzo eet ik niet veel en daar zijn eventueel koemelkvrije alternatieven voor. Heb jaren koemelkvrij gegeten omdat moeder en zus allergisch zijn.
Wat moet het moeilijk zijn om te zien dat jullie zoontje zoveel pijn heeft. Ik leef met jullie mee. Wat betreft je plan om donormoedermelk te geven, heb ik wel wat vraagjes. Heb je dit al eens met een deskundige besproken? Eventueel eens proberen of je contact kunt krijgen met Stefan Kleintjes of een andere (kinder-)diëtist die daarnaast ook lactatiekundige is. Ik vraag me af of gepasteuriseerde en ingevroren moedermelk nog steeds de voordelen voor de darmen heeft die 'rauwe' moedermelk heeft. Volgens mij is een deel van de 'truc' van moedermelk om de darmen van de baby te koloniseren met goede bacteriën. En die raak je volgens mij (samen met de slechte) kwijt tijdens het proces van pasteurisatie. Dat zou ik dus eerst uitzoeken, anders doe je misschien heel veel moeite zonder dat het resultaat oplevert. Dat zou ik dus eerst helder proberen te krijgen. Verder vraag ik me af hoeveel moedermelk je zou moeten geven voor Stijn er baat bij heeft.
Bedankt voor alle reacties!! Eefie ik ga je morgen een pb sturen! Tupp, goede vragen! Ik heb inderdaad contact gehad met Stefan Kleintjes! Die liet meteen al zijn werk liggen waar hij mee bezig was om te reageren op ons verhaal. Donorborstvoedingsmelk is absoluut veel beter voor Stijn dan Neocate. Wat betreft je vraag over pasteuriseren, een lacatatiedeskundige vertelde me dat de eiwitten die nodig zijn voor de beschermlaag in de darmen nog voor 80% aanwezig zijn in bevroren en gepasteuriseerde melk. er zitten geel levende stoffen in maar voor de rest is bijna alles nog in grote getale aanwezig.
Oeps klopt.... Maar hebben hele heftige week gehad en al meer dan week niet langer dan 75min. Achter elkaar kunnen slapen... Extra zh bezoekjes vanwege Stijn.... Weet zelf van voor niet eens dat ik van achter nog leef. Ssorry!
Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen joh!! Maar ik dacht ik zal het topic weer eens wakker maken Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat en er wat rust komt voor jullie!