donorvader wil toch contact, kan dat zomaar?

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by floppie12, Dec 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. floppie12

floppie12 Nieuw lid

Dec 4, 2008
    1
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw en weet niet goed of ik dit hier goed neerzet.. hoop het.
    Ik zit met het volgende en hoop dat jullie me kunnen helpen..
    Mijn beste vriendin is zwanger geworden van een donor, een kennis van haar. Ze hebben afgesproken dat hij geen deel zou uitmaken van de opvoeding en het leven van het kindje. Nou blijkt alleen dat hij dit toch wel heel graag wil en begint zich een beetje op te dringen.. Hij belt haar vaak en staat vaak aan de deur en heeft gezegd dat hij toch wel graag contact wil.. Ze hebben (stom genoeg) niks op papier vastgelegd.
    Ze ziet het echt niet zitten om hem als 'vader' te hebben van haar kind.
    Wat kan ze het beste doen? Ik heb al wat gegoogeld maar kan niet echt wat vinden..(ben er ook niet zo'n ster in..) Ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben in een soortgelijke situatie?
    Alvast bedankt!

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Lastig is dit, ken iemand die namelijk t zelfde had.
    Rechtszaak na rechtszaak hij mag geen contact meer zoeken nu.
    Ik heb met mijn donor ook niks vast gelegd.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Jeetje dit is inderdaad een lastige situatie.
    Maar ik ben bang dat als er niks op papier is gezet dat ze niet heel veel meer kunnen.
    Is ook niet slim geregeld allemaal als ik eerlijk moet zeggen.

4. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Ik zou proberen alsnog afspraken op papier te krijgen.

Als hij echt omgang wil kan dat leiden tot ingewikkelde juridische kwesties, waarbij niet alleen wordt gekeken naar bloedverwantschap maar ook naar het bestaan van family life zoals bedoeld in zoals bedoeld in artikel 8 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. Daarbij moet onder andere sprake zijn van een nauwe band tussen het kind en de vader. De moeder kan dus in ieder geval proberen het ontstaan van een eventuele nauwe band zoveel mogelijk te beperken.

Share This Page