Donorweek

Discussie in 'De lounge' gestart door In AFwachting, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Goeie vraag :) Ja in principe mag dat wel, aangezien je ten alle tijden moet proberen om in leven te blijven, eigenlijk is het dus wel nemen, maar niet geven. Hier sta ik voor mezelf niet achter, omdat in mijn ogen ieders lichaam heilig is en zo door God is gemaakt en zo intact mogelijk de aarde in moet gaan. vandaar dat ik nooit voor donorschap voor mezelf zou kiezen. Maar ik ben bijv ook tegen euthenasie (voor mezelf), terwijl ik heel goed kan begrijpen dat mijn vader een euthenasieverklaring heeft liggen. Ieder maakt nu eenmaal zijn eigen keuzes.

Voor het geval je het gaat vragen: Als mijn kinderen iets erg zou overkomen en ze zouden om te overleven een donor nodig hebben, zou ik hier wel gebruik van maken, niet zozeer om mijn kind te behouden, aangezien ik geloof dat mijn kind door God behouden wordt, wat voor mij belangrijker is dan het aardse leven, maar omdat een kind onmondig is en afhankelijk is van mijn keuze. Een kind kan niet beslissen of het wel of geen donorhart (bijv) wil of niet en dan zou ik besluiten het wel te doen. Overigens denkt mijn man anders over donorschap als ik, hij zal geen probleem hebben met doneren, maar is geen donor.

Deel Deze Pagina