Hoi allemaal, Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en sinds een dag of 10 kan ik niet meer slapen. Inslapen gaat altijd prima maar een uur of 2 later word ik wakker (pijn in mijn rug, moet plassen of baby is druk) en dan lukt het me niet meer om in slaap te komen. Inmiddels ben ik zo uitgeput dat ik eigenlijk alleen maar op de bank kan zitten huilen, ik voel me vreselijk ellendig zo . Heb wel dingen geprobeerd als warme melk, rustige muziek ed, maar dat helpt allemaal voor geen meter. Ik moet er niet aan denken om zo nog 13 weken door te moeten dus wie heeft iets gedaan/gebruikt dat goed geholpen heeft tegen de slapeloosheid? Bedankt alvast! Liefs Rus05
Ik heb daar ook last van gehad. heb toen op advies van de verloskundige dormiplant gebruikt. Die nam ik in op het moment dat ik niet meer in slaap kon komen. Groetjes
Hoi, wat vervelend dat je nu al zo slecht slaapt. Inderdaad: nog 13 weken en dan een zware bevalling erachteraan, dan kunnen ze jou wel opvegen ! Ik heb op dit moment problemen met slapen. Ik merk dat als ik er teveel aan denk op het moment dat ik naar bed ga, het ook minder goed gaat. Ook helpt het bij mij om in een koude kamer te slapen en om van te voren goed warm te douchen. Verder ga ik er gewoon uit als ik echt niet meer in slaap kom. Ik ga dan even lezen en stap dan weer rustig in bed. En oh ja: ik slaap overdag niet, zodat ik echt moe naar bed ga. Vlak voor het slapengaan niet meer tv kijken en alleen wat lezen bij een schemerlampje kan trouwens ook helpen! Misschien heb je niets aan deze tips, of voer je ze op dit moment al uit. in dat geval zou ik overleggen met je VK, zij kan je altijd adviseren. Er zijn (homeopathische) middeltjes die je mag nemen als je zwanger bent, geloof ik. Ik wens je 13 weken goede nachtrust! Gr. Pinda83