Hallo meiden, Ik heb nu al een paar weken een heel vreemd slaappatroon (ben nu 34 weken) en vraag me af of er meer meiden zijn die die hebben? Ik val 's avonds makkelijk in slaap,maar word altijd na 4 uurtjes slaap weer wakker (klaarwakker!) om vervolgens pas tegen de ochtend weer in slaap te vallen. Dan slaap ik nog zo'n 1,5 uur en dan weer wakker en dan ga ik eruit. Zou dit door de hormonen komen of omdat ik zo weinig doe overdag? Herkenbaar voor anderen?
geen flauw idee waar het door komt, maar ik heb het ook precies zo. en mijn dagen zijn nog heeeeel erg gevuld. heel irritant!
Ja bah, ik heb dat ook, maar bij is het vaak dat ik wakker word omdat ik moet plassen. Als ik dan ga plassen kom ik ook niet meer in slaap en lig dan maar wat te woelen in bed, totdat ik uiteindelijk (ook vaak tegen de ochtend) in slaap val.
Hier ook zo'n raar slaappatroon. 's Avonds raak ik moeilijk in slaap, en meestal wakker wordt ik dan wakker rond 4u à 5u en kan dan moeilijk terug in slaap geraken. Meestal val ik rond een uur of 7 terug in slaap. Ik heb het geluk dat ik niet moet werken en dus (bijna) iedere dag kan uitslapen. Ook heb ik overdag soms behoeft aan een dutje van een uurtje. Ik weet niet of het met de hormonen te maken heeft, maar het is wel vermoeiend om zo'n onderbroken nachten te hebben.
gelukkig ik dacht al dat t aan mij lag.. ik val om een uurtje of 11 makkelijk in slaap maar ben standaard om kwart voor 6 wakker (gelukkig toch nog bijna 7 uur slaap aan 1 stuk) maar daarna kan ik echt niet meer in slaap komen, soms als ik tijd heb pak ik nog in de middag een uurtje op de bank maar ja met nesteldrang heb je gewoon niet zoveel tijd.. maar ja nog ffies doorbijten
Ik val om 22:00 uur als een blok in slaap, echt coma...tot een uur of 2 a 3..dan wakker tot 7 en dan nog slapen tot 11:00 uur... Ben het echt zat aan het worden nu! Wil gewoon weer eens lekker slapen :x
Ik herken het volkomen. Ik lig soms rustig een uurtje te puzzelen in mijn bed en neem mijn moeders advies serieus: blijf in ieder geval in bed liggen, dan rust je nog een beetje uit. Ik word meestal na een uurtje wel weer moe, gelukkig, maar ik ben eigenlijk altijd rond 5 uur wakker. Inderdaad plassen, en dan in de schemer nog weer in slaap proberen te komen...
Bedankt voor jullie reacties, zo te lezen ben ik dus niet de enige met zo'n raar slaappatroon. De natuur zal ons wel voorbereiden op de nachtelijke voedingen die eraan komen!
Haha idd, bereid je maar voor! IK sliep gewoon niet tot 5.00u 's ochtends (ging dan altijd maar lezen,tv kijken) daarna viel ik in slaap tot een uurtje of 10 's morgens.Zo heb ik het de laatste 5 weken ongeveer gedaan.Dan werd ik rond 18.00u weer moe en sliep dan soms nog een uurtje en na 22.00u was ik weer klaarwakker.....
Jeetje kbloem...das wel heel erg... is toch wel goedgekomen mag ik hopen? Ik ga smiddags ook nog wel es een uurtje slapen maar ik merk dat het er dan snachts niet beter op gaat. Heb al heel wat nachtjes liggen internetten op m'n mobiel in bed, haha (misschien een tip voor anderen?)