hai hai mensen schoonouders het woord zegt het al ale: pfff af en toe kan ik me zo vreselijk eregn aan hun pffff dat ik er moe van wordt soms koemn ze 3 keer per dag pff beetje ovedreven vind je niet #-o me vriend en ik wonen nu 3 maanden in een huis hiervoor stonden wij op het kamp bij zijn ouders sins we in dit huis zitten zie i kz enog mee rdan toen we naats hun stonden echt zodner gein pfff ik ehb tegen me vriend gezegt dat het wel leuk moet blijven en als eh tkleintje er is niet savonds om half 10 zijn oduers nog aan de bel hoefen te rinkelen beetje onzin zo laat ! en dat erbij elke dag vind i kgewoon te veel ik wil ook rust straks hebben we al minder tijd voor elkaar en komen ze ouders ook nog elke dag nee dat hou ik niet vol heb i ktegen hem gezegt ik waarschuuw maar vast want ik ben het echt beu pffffffff wou het gewoon effe kwijt echt pfff af en toe :thumbdown:
Nou meid, ik begrijp je helemaal. Geloof me als die kleine er is wordt het alleen maar erger. Mijn schoonmoeder bemoeit zich ook overal mee, zelfs met de opvoeding van ons kindje. gek wordt ik ervan. helaas is er niet veel aan te doen. want begrijpen zullen ze het nooit.
hier nog een begrijpend mens mijn schoonmoeder is af en toe echt heel erg. We zijn verhuisd en wonen nu dichter bij hun. Mn schoonmoeder zegt tegen iedereen dat dit is omdat mijn vriend dichter bij wilde wonen maar dit is echtniet zo. Met de verbouwing bemoeide ze zich overal mee en ook met de kleine weet ze alles beter. Ik heb immers nog geen kids en zij heeft en kids en kleinkinderen. Gelukkig heeft ze geen sleutel dat heb ik weten te voorkomen. Ook als de kleine er dadelijk is wil ik niet dat ze elke dag komt. Ik word er stapelgek van.
ohhhhh herkenbaar..! Die van zei afgelopen weekend dat ze wel degelijk verwachtte dat we haar zouden vertellen dat ze mag komen wanneer ze wil als de kleine er is. Gelukkig denkt mijn vriend in dezelfde richting als ik en hebben we vast aangegeven dat die uitspraak niet zal komen. Later zei ze dat ze hoopte dat een scheiding niet voor zou komen in haar familie....nou dan denk ik: begin dan eerst zelf even een toontje lager te zingen want volgens mij zijn schoonmoeders regelmatig een van de redenen van scheidingen... Pffff....ik heb mijn vriend al meerdere malen gewaarschuwd dus...hij weet het... Gelukkig heb ik zelf een fijne moeder die niet zo opdringerig en bemoeizuchtig is. Die geeft alleen advies als ik er om vraag.. Succes meiden. Marijn
hee meid, heel herkenbaar hoor, lees ook maar eens het topic schoonmoeders onder familie, zie je ze helaas nog veel meer! Maar ik weet dat het echt ontzettend irritant is.
die van ons denkt ook dat we haar altijd zullen vragen voor op te passen en als ik ga werken dat de kleine dan bij haar is. NOu mijn vriend en ik hebben al lang besproken dat die kleine gewoon naar een kdv gaat als ik moet werken en als er opgepast moet worden het kindje lang niet altijd naar haar gaar. Ik heb namelijk ook ouders die dat hartstikke leuk vinden
@missgroovy: hier hetzelfde verhaal, nou ik pieker er niet eens over haar te laten oppassen, kleine gaat gewoon naar een chreche en mijn moeder past 1 ochtend in 2 week op, als ze dit jammer vind, had ze maar een keer normaal moeten doen.stomme heks.
haha nou ja hier is het gelukkig geen stomme heks. Ze bedoelt t goed maar ik ben dat bemoeizuchtige en belerende gewoon niet gewend. Ik woon al van vanaf mn 19de niet meer thuis en kan prima voor mezelf zorgen dus voor de kleine erbij zorgen gaat ook helemaal lukken. Ze moet gewoon niet alles vanzelfsprekend vinden en niet op zichzelf betrekken. Als ik zeg dat het kind naar de creche gaat is het niet (allen ) omdat ik niet wil dat zij altijd oppast maar ook voor de ontwikkeling van de kleine. Ik zie echt wel voordelen in een creche. Oma's en opa's moeten dat blijven door ze een slekker mee te nemen als ze een dagje weggaan ofzo, maar hoeven voor mij geen fulltime oppas te spelen. ook al zou zij dat willen. Ze krijgt de kleine heus wel om op te passen of een seen dagje te tutten maar niet zoveel als ze mss zelf in gedachte heeft. Bij mijn schoonzus komt ze binnen (die is alleen met 2 kids) en zegt na 10 min doodleuk ik neem jantje mee. Zonder overleg, kijk dat gebeurt dus echtniet bij mij. Ook dat steeds blijven slapen en dan bij t kind in bed liggen vind ik niet nodig. Als er eens nood aan de man is om dan te logeren prima, in het campingbed! Maar niet zo vaak voor de fun. Als t kind er zelf om kan vragen dan is het iets anders maar zo is het kind gewoon lekker thuis in eigen bed. Mss praat ik over een jaar wel anders maar het is mijn/ ons kind en wij beslissen en bepalen wat er mee gebeurt en niet oma. Geld ook voor mijn ouders alleen weet ik van hen dat ze heel anders zijn. Gewoon rustig, leuk als we komen maar tis geen moetje gewoon relax
Missgroovy, ik ben het helemaal met je eens. Ook ik ben al sinds mijn 15de uit huis en heb 2 oudere zussen met 5 neefjes en nichtjes. Als mijn schoonmoeder denkt dat ze me straks moet vertellen hoe de luier om gaat dan heeft ze het goed mis! Ha ha.. Jaaaa dat wordt nog wat straks maar ik ben bereid mijn mond goed open te trekken van het begin af aan en dat zal ook wel lukken met de razende ontzwangerende hormonen de eerste maanden! Groetjes, Marijn