hoi dames, van de gyn mag ik omdat ik zo gespannen ben rustig twee keer daags een oxipam van 10 mg nemen. ben nu bijna 30 weken zwanger. zijn hier meer dames die dit hebben gebruikt in de zwangerschap? groetjes willow
Ik zou het niet slikken als het niet puur noodzakelijk is Je kindje moet wellicht na de bevalling "afkicken" en dus een paar daagjes blijven. Ik zou dus goed kijken wat zwaarder weegt, de voordelen of nadelen van het medicijn Bijsluiter: Zwangerschap Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend om met zekerheid te zeggen dat het veilig is. Er zijn tot nu toe geen schadelijke blijvende gevolgen waargenomen bij kinderen, waarvan de moeders tijdens de zwangerschap oxazepam slikten. Echter, kinderen van moeders die vlak voor de geboorte dit middel slikten, zijn vaak zo versuft en slap dat er na de geboorte ademhalingsproblemen kunnen optreden. Slik dit middel daarom niet vanaf de achtste maand van de zwangerschap. Meld het in ieder geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent, of dit binnenkort wilt worden.
de gyn had het erover dat het zo weer uit je bloed was en dat je daarom wel oxacepam mocht slikken.... bah vind het ook moeilijk vandaar mijn vraag ook.... willow
Mij werd het sterk afgeraden. Ik slikte ook Oxazepam omdat mijn gedachten nogal eens op hol willen slaan door wat gebeurtenissen in het verleden. Toen ik toch de nadelen hoorde ben ik ermee gestopt. Makkelijk is het niet. Verre van, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb want ik wil eigenlijk niet mijn meisje daar aan blootstellen.
Als het nodig is, dan is het nodig en kan je het gewoon slikken. Je gyn heeft het niet voor niets voorgeschreven! Dat is net zo iets als slaapmedicatie tijdens je zwangerschap. Beter van niet, maar een moeder die niet slaapt - of dus zeer gespannen is - kan soms beter een tabletje slikken. Ik zou het dus goed afwegen; is het nodig, dan is het nodig! Kan je nog een paar uurtjes zonder, dan wacht je nog even.
Neem aan dat de gyn het idd niet voor niets heeft voorgeschreven. Dus als het nodig is zou ik het gewoon nemen. De gyn is op de hoogte en weet goed van hoe en wat ook als de bevalling opeens begint.
Als je idd erg gespannen bent kan het geen kwaad om een keer Oxazepam te nemen, ook niet voor je baby. Maar pas ermee op om dit structureel 2x per dag te nemen. Het is namelijk (zo weet ik uit ervaring) zeer verslavend, niet alleen voor je baby, maar ook voor jezelf. Officieel mag je het dan ook niet langer dan twee weken achter elkaar gebruiken.
Willow, jippie je bent al een heel end op weg meisje!!! Goed zo!!Volhouden!! EN ik zou dat tabletje gewoon nemen. Idd wat hierboven staat, ik kreeg van de gyn ook een ....pammetje voor de nachten. Omdat ze graag een ontspannen en relaxedte mama hebben. SChijnt dat baby vanaf een week of 30 heel erg reageren op de gemoedstoestand van de moeder en dus ook last kunnen hebben van de stress van de moeder of van de oververmoeidheid van de moeder. Dan gaan ze zich niet lekker voelen. Daarom schrijft de gyn dit voor. Voor de baby. ZOdat die zichzelf lekker blijft voelen. Ik kreeg elke avond zon tabletje in het ziekenhuis. De ene avond nam ik het de andere avond niet, lag er aan hoe ik me voelde. Was ik moe en ontspannen deed ik ze in mijn nachtkastje. Anders nam ik ze in. En ik sliep er goed op!
Ik zou het alleen af en toe nemen, als het echt moet. Volgens mij passeert dit middel de placenta, dus het heeft ook invloed op de kleine. Toen ik tijdens mijn zwangerschap langdurig in het ziekenhuis lag, kreeg ik het alleen als ik uitzonderlijk gestrest was, en dan nog werd het elke keer met de gyn overlegd. Sterkte, het is ook niet niks allemaal. Het verleden laat je niet even achter je. Het is wel fantastisch dat je al zo ver bent!
Ze schrijven het echt niet voor als het schadelijk is voor het kindje. Ik durfde het eerste dagen niet te nemen, k deed t in mijn nachtkastje. Toen ik na een paar dagen aan de gyn vroeg of het niet erg was voor de beeb..was zijn reactie, denkt u dat we zwangere vrouwen medicatie voorschrijven die nadelig zijn voor de baby.....Nee dus kan echt geen kwaad. Je moet je natuurlijk wel aan de voorgeschreven hoeveelheid houden. En nooit zelf dokteren. Ik kreeg standaard elke avond zo n tablet. Hoefde niet elke keer gevraagd te worden.
Heb ze hier ook liggen, het scheelt bij mij al heel erg dat ik zxe in huis heb mocht ik ze nodig hebben zijn ze er ook. Voor het begin van de zwangerschap is het me afgeraden hoe mer je het einde nadert is het zoals ukoldaatje al zegt misschien soms wel beter als je het neemt omdat de baby zich voelt zoals jij je voelt
Het passeert inderdaad de placenta, het komt dan in kleine mate bij de baby terecht, maar het enige dat het doet is wat versuffen en op langere termijn verslaven. Het is geen aanrader om ze voor langere termijn te gebruiken, dan moet je kindje na de geboorte ontwennen. Maar zo nu en dan een oxazepam om te slapen of te ontspannen als je het nodig hebt, is niet gevaarlijk. Zou het alleen niet dagelijks doen.
Nou wel bij hoooooge noodzaak anders zou ik eerder andere dingen doen om rustig te worden. Vind het echt heftig spul!
Ik zou het ook alleen nemen bij hoge uitzondering. Als mijn man een oxazepammetje neemt, is hij echt een beetje van de wereld of zo. Daar word hij helemaal sloom en duf van. Het is heel logisch dat je het heel spannend vind, de zwangerschap, gezien je verleden. Dat heb ik ook weleens, en zeker straks als ik de 33 weken nader. Maar het gaat dit keer helemaal goed komen hoor! Sterkte en probeer rustig aan te doen.
Ik heb het gebruikt. Kreeg voor de nacht 50mg. Toen ik bevallen was direct mee gestopt. Mn dochter heeft er geen last van gehad. Als het nodig is, doen!! Stress is nog slechter voor je kindje.
als je arts het zegt, dan zal je de oxazepammetjes gewoon kunnen nemen. Denk wel, alles waar "pam" achter staat, is verslavend...
Ik heb het ook gehad rond de 16 weken en werd door mn huisarts heel sterk afgeraden na de 27 weken! Ik zou het dus niet doen.
Ik slik zelf clonazepam (Rivotril), een vergelijkbaar middel. Daarnaast slik ik Seroxat en in overleg met de gynaecoloog en psycholoog mag ik de Seroxat (antidepressivum) blijven gebruiken maar moet ik wel stoppen met de clonazepam in het laatste trimester van mijn zwangerschap. Dit omdat de clonazepam de ademhaling van het kleintje zou kunnen vertragen en dat weer risico's met zich mee brengt. De dosering die ik had, was al vrij laag maar we zijn nu aan het afbouwen. Ik merk wel dat ik onrustiger ben en soms wat paniekerig en om eerlijk te zijn... Ik vind het best moeilijk. We houden met z'n allen in de gaten hoe het gaat. Mocht het echt uit de hand lopen, dan gaan we weer kijken naar andere mogelijkheden.