Onze kleine grote meid wordt alweer bijna 5 jaar.. Tijd voor haar eerste 'kinderfeestje' met vriendinnetjes. Ze heeft zelf nog geen idee! Mama eerlijkgezegd is nog niet thuis in die wereld, dus wellicht dat jullie me wat op weg kunnen helpen? Ons meissie is helemaal van het dansen en zingen, verkleden en knutselen. Een hele hoop dus Dus kom maar met ideeën!
Misschien cupcakejes versieren? Kinderdisco? Je kan vragen of de kindjes verkleed komen? En ik denk dat het ouderwetse koekhappen etc ook gewoon nog steeds werkt!
Wij hebben er een frozen/prinssessenfeestje van gemaakt. Uit school eerst gegeten; kleine pannenkoekjes die ze mochten versieren. Daarna wat spelletjes (met wc papier Olaf s maken , kikkerkussen (met blinddoek om en lippenstift op, de kikker op zn mond proberen te kussen) en wat knutselen.Ik had bij de action puzzels gehaald van frozen die je in kleuren. En verder gewoon vrij spelen, vooral de prinsessenjurken van dochter waren een groot succes.
Wat tips: Maximaal 2,5 uur. Cake versieren en cadeautjes uitpakken. Een verkleedmand neer zetten met verschillende (prinsessen)jurken (ik heb rond gevraagd bij vriendinnen en buren en jurken geleend), pumps, boa's e.d. Lekker mee laten spelen. Bedenk wat spelletjes die je met ze kan spelen: stoelendans, tik-tik-tik wie ben ik. Kiss the frogg met veel lippenstift op de lippen natuurlijk. Je kan ook nog iets te knutselen aanbieden. Op die leeftijd zou ik echter kiezen voor een aantal gezamenlijke spelletjes en vrij spel, zoals de mogelijkheid om te knutselen of met de playmobil te spelen.
Mijn ervaringen vóór het eerste kinderfeestje: Wij dachten een leuke speurtocht te doen. Eerst taart eten, cadeaus uitpakken, even spelen en daarna lekker op pad! Klinkt leuk toch? Het was verschrikkelijk. Toen iedereen weg was wilde ik maar 1 ding: een fles wijn! Ik was ka-pot! Dus mijn ervaring ná het kinderfeestje: Dit doe ik nooit meer thuis. Ik betaal liever wat meer voor een geslaagd/geregeld feestje buiten de deur. Maar toch nog wat tips voor een eerste kinderfeestje thuis: - knutselpakketten kopen en lekker knutselen - cake bakken/versieren - spelletjes doen - je kunt ook een rapunzel/elsa inhuren - iemand regelen die kan schmincken - iemand van een dansschool vragen of die de kinderen een dansje wil leren Kinderfeestje ergens anders: - leuke knutselworkshop - fotoshoot waarbij ze kunnen verkleden
OMG ja idd zeg! Het was niet de bedoeling om alleen ideeën voor thuis te krijgen, juist ook voor elders Bij een stel meiden van 5 hebben ze al snel 3 dansfeestjes gehad.. Iemand nog??
Dl is 4 en wil graag bowlen. Tegen de tijd dat ze 5 is kunnen ze waarschijnlijk de ballen wel optillen *edit* Volgens de bowlingbaan hebben ze al schoentjes vanaf maat 27. Dus dat moet zeker lukken...
Hier gingen mijn bonuskindjes op die leeftijd naar een binnenspeeltuin. Als is daar al klaar voor het verjaardagsfeest. Eten, drinken, zingen, verassing voor de jarige en natuurlijk volop spelen. Ik heb er zelf een gigantische hekel aan een na 3 tellen wel ik al weer naar buiten maar de kinderen hebben lol. Er zijn natuurlijk ook mooie buitenspeeltuinen, picknickmand mee en spelen maar (hopen dat het niet regent). Kinderboerderij kan ook volgens mij kunnen ze daar dan ook pony's borstelen en rijden. Vaak is er ook vanalles te doen aan zoek spelletjes etc. Maar dit zal wel verschillen per kinderboerderij.