Donuts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mxm, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Haha! Thanks, ik heb er al 2 achter m’n kiezen. Slecht he.

Raaf92 vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Neuh, niet aan beginnen! :D

bozoe vindt dit leuk.
  3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik zag ze vandaag bij appie, oranje donuts! Ik wilde ze halen maar toen liep ik door om eerst ff brood te pakken. Ben ik ze vergeten pffff

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Heb je ze nog nooit in de winkel gezien en gedacht laat ik het eens proberen joh?

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Nee, best gek want ik ben echt dol op zoetigheid. Na het avondeten gaat er standaard een halve reep chocolade in

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja das idd gek dan haha

bozoe vindt dit leuk.
  7. louan

louan Niet meer actief

Hilarisch......

8. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik vind dit de jammere reactie. De reacties die hierboven staan zijn helemaal niet gek!
    Er word niet gereld tegen je, en dan reageer je zelf zo.
    Jeetje zeg!

Sado en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik denk dat als je eerder had gevraagd wáárom je ze wel of niet mag, dat je dan niet van die reacties had gehad die je blijkbaar irriteren.

10. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Eerder? In de zin van?

Lisa2 vindt dit leuk.
  11. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Zoals je kunt lezen, niet de reacties hierboven hoor. Maar de beginnende reacties. Het valt me gewoon op dat als ik iets vraag, waar ik niet zeker van ben, dan meteen antwoorden krijg van: Waarom niet? Wat zit er in vredesnaam in donuts wat niet zou mogen? Ehm ja waarom niet? Waarom kan er niet gewoon gezegd worden; je mag dit gewoon eten. Dat klinkt toch veel leuker? En moet ik dan voor ieder vraagje meteen mn vk bellen? Dit hier is toch om vragen te stellen?

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Als je meteen in je openingspost had gezet: 'Mag ik donuts, of zitten daar ingrediënten in die slecht zijn voor de zwangerschap? Rauwe eieren of zo?'
    Het helpt bijvoorbeeld ook als je erbij zet: 'misschien een domme vraag'. :roflmao:;)
    Dat heb ik zelf weleens gedaan. :p

mxm vindt dit leuk.
  13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Ik begon met de serieuze vraag ‘Waarom niet?’ omdat ik echt totaal geen reden kan bedenken waarom je geen donuts mag. En dus heb je ook gelijk je antwoord volgens mij. Door dan zelf heel flauw ‘Bedankt.’ te reageren ipv ‘Zitten er geen rauwe eieren in?’ oid, maak jij er in mijn ogen toch echt een ‘drama’ van in plaats van dat ik dat doe. Dus beetje onterecht dat je reageert met ‘beetje jammer van die reacties’ terwijl jouw ‘bedankt.’ de enige jammere reactie is in mijn ogen.

Daarnaast denk ik dat zulke dingen makkelijk op google te vinden zijn. Maar daar gaat het nu niet om.

Raaf92, Jess93 en Sado vinden dit leuk.
  14. louan

louan Niet meer actief

Ik dacht eerlijk gezegd dat het een grap was. Een volwassen vrouw hoort dit toch gewoon te weten. Dan kun je over elk etenswaar wel iets bedenken waarom het niet zou mogen.

Vind de vraag echt een tikkie te ver. Als verloskundige zouden mn wenkbrauwen ook in mn haargrens hangen. Donuts....

Raaf92, Madeliefje06, Jess93 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ik vroeg me alleen maar af of er dan inderdaad geen rauwe eieren in te vinden zijn. En nee, ik kan het moeilijk op internet vinden eigenlijk... ik dacht dat het wat botter over kwam dan je bedoelde in dit geval @Madeliefje06, excuses dan daarvoor.

@louan Sorry dan, dat ik niet weet wat er allemaal in zit, blijkbaar ben ik dan geen volwassen vrouw?

Ik vind het gewoon moeilijk wat je allemaal wel en niet zou mogen eten..

16. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Echt oprechte vraag. Waarom zouden er rauwe eieren in donuts zitten....?

Ongeacht of je alle ingrediënten kent, kun je toch met een beetje gezond verstand bedenken dat donuts sowieso verhit worden om ze te bereiden en dat er dus nooit sprake kan zijn van rauwe eieren?

Ik snap best je onzekerheid als net zwangere maar met logisch nadenken en de basisregels zoals @Biny heeft omschreven moet je toch echt een heel eind komen.

En twijfel je toch een keer leg dan uit waarom je zelf denkt het mogelijk niet te mogen eten dan krijg je denk ik antwoorden waar je wat meer mee kunt ;).

Biny en louan vinden dit leuk.
  17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    zoals als eerder aangegeven... je mag alles eten...

Behalve:

Rauw vlees
    Rauwe eieren (echt rauw, dus niet ergens doorheen gebakken of verhit)
    Geen rauwmelkse kazen ( staat au lait cru op, die zijn amper in de supermarkt te vinden;))
    Geen vacuüm verpakte vis

Niet roken drinken en drugs....

Het is echt heel simpel en je hoeft je echt niet bij alles wat je eet af te vragen of je het wel mag eten

mxm vindt dit leuk.
  18. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Maar waarom niet is toch een redelijke reactie?
    " jezus, denk nou eens zelf na" is een reactie waarvan je achter de oren kunt krabben. Maar dat staat er niet. Iemand vraagt waarom niet!
    Dus jij vraagt iets en de rest van zp moet leuk antwoorden?

Maar jij maakt je eigen topic zo moeilijk door je eigen reacties, door anderen uit de pan te geven omdat ze waarom niet hebben gevraagd.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Salami (en ander gedroogd vlees) schijnt tegenwoordig ook niet meer te mogen. En leverproducten met mate ivm vitamine A.

mxm vindt dit leuk.
  20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom mG dat niet aangezien het gedroogd is?

En vit. A idd met mate.. maar dat betekent dus dat je niet elke dag een bakje smeerworst leeg moet eten.... En niet dat je het niet mag eten :)

Deel Deze Pagina