donzen dekbed....

Discussion in 'Verzorging' started by joyo, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Onze dochter gaat na dit weekend naar het grote bed toe. Want in april krijgt ze broertje of zusje. En ik vind het fijn als ze snel aan haar nieuwe kamertje went.

Maar we hebben meteen een 1 persoonsbed voor haar gekocht. En ik weet dat dekbedjes nog niet mogen. Maar een donzen dekbedje mag dat ook niet. Dat lijkt mij veiliger dan een gewoon dekbedje....? Ik kan het nergens vinden. En hopelijk kan hier iemand mij wel helpen..?

Op internet staat namelijk dat een synthetisch dekbed zeker niet mag tot dat kinderen 2 zijn.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dons houd over het algemeen warmte nog beter vast dan syntetisch.. Daarom zal het wel niet mogen. Kun je anders zolang geen deken in de dekbedhoes doen? Volgens mij mag dat wel.. Dan heb je toch eigenlijk hetzelfde effect als een deken en een laken.

En als de dekbedovertrek dan te groot is voor de deken gebruik je de rest als instopstrook.

Zo zou ik het dan doen... Want om nou lakens en dekens aan te schaffen en dan later een dekbed te kopen, dat zou mij ook iets teveel van het goede zijn.. :)

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Deze vraag is ook aan de verloskundige gesteld. Je mag je vraag maar één keer stellen op het forum. Deze gaat op slot.

Kwebbel

Share This Page