Hallo allemaal Mijn dochter van 21 maanden heeft een heel dun zwart randje om haar voortandjes langs de tandvleesrand zeg maar.. ik baal daar écht va want ik vind de tanden toch echt wel héél erg belangrijk. Maar wat moet ik ermee? De tandarts heeft me gezegd dat ze het wel weg kan halen als ze langskomt. Dit lijkt me alleen niet zon goed plan aangezien ze dan gelijk een trauma heeft.(zou haar eerste keer zijn) Ik snap niet hoe dit kan..ik poets haar tandjes braaf voordat ze gaat slapen. Ze krijgt geen sappen oid. Wel fruit/eten wat wij ook eten en rooibosthee/water. Dus daar kan het niet aan liggen zou je denken. Ik baal...
Heeft ze weleens antibiotica of puffers gebruikt? Is ze niet een keer op haar mond gevallen? De tandarts heeft het niet gezien maar kan wel door de telefoon zeggen dat die het weg kan halen?
Ze gaat uit van tandsteen. Ze heeft nog nooit ab kuur gehad en 1x een puffertje voor 4 dagen ofzo verder nooit wat Het randje is ook maar heel dun maar toch, het zit er
Eerste wat ik dacht was gevallen? Sommige tandartsen zijn ook heel goed, onze tandarts heeft echt tijd voor onze knul ( net 2). Met 1.5 was hij hard gevallen en een stukje van zijn tand kwijt. Hij ging op ooghoogte zitten en met hem praten. Geen behandeling gehad maar heb vertrouwen in deze tandarts.
Mijn dochter had dit ook, niet volledig zwart maar wel aanslag, ik ben electrisch gaan poetsen op advies van de tandarts en nu is het om en om weg. Bij mijn dochter was het wel mede door gebruik ab en puffers ondanks dat zei de tandarts dat het wel onder ander een combinatie van het speeksel is, sommige kinderen maken gewoon makkelijker tandplak aan.
Was dat ook rond deze leeftijd? Welke elektrische tandeborstel heb je gebruikt? Ik kan alleen tandenborstels van 3+ vinden en dat durf ik toch niet zo goed aan nu
Wij hebben gewoon die kindertandeborstel van 3+. Je moet t dan alleen zelf doen. En niet je kind laten poetsen. Met 3+ zouden ze het zelf mogen. Datvwas de uitleg van mijn tandarts.. Het gaat er om dat de pulsjes die uit de tandenborstel komen niet zo hard gaan als een volwassen elektrische tandenborstel. Dus ik zou even bij de kruidvat langs gaan nu geloof ik voor 22,50 in de aanbieding. Succes!
Ik heb die van Philips, onze dochter poets sinds ze vier is pas zelf nadat wij het eerst hebben gedaan!
Mijn dochter heeft dit ook. Wij gaan wel met haar naar de tandarts en die haalt het er dan af met zo,n schrappertje. Niemand weet waar het van komt. Met poetsen krijg je het niet weg helaas. Nu is ze bijna 4 en wordt het steeds minder. Het is inderdaad tandsteen waar restjes zich verzamelen en dan hard wordt. Mijn zoontje heeft het ook een klein beetje maar dat is onder controle, hij gaat wel mee naar de tandarts als zusje gaat. Zo kan hij alvast wennen. Wij poetsen nu ook wel eens met grote mensen tandpasta, dat lijkt te helpen. Maar voor zo,n kleintje zou ik dat nog niet doen.