Dood inbreker is het risico van het vak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja het is een zware straf, maar nu breken ze zoveel in... en omdat ze bijna niet gestraft worden blijven ze het doen!

2. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

En dat bedoelde ik met het onderbuikgevoel waar ik het over had in mijn vorige post.

In Iran bijvoorbeeld wordt je hand er "slechts" afgehakt bij inbraak/diefstal en in Nederland worden de inbrekers dood geslagen, maar dat is blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja en wat heeft de inbreker gedaan? bedreigd, geslagen?
    ik vind wel dat je je spullen en je gezin mag verdedigen!

maar een inbreker hoort al niet in je huis! en die moet van de spullen afblijven. Ik ben naar 3 inbraken er wel klaar mee hoor.
    we hebben 1x dus niet vergoed gekregen! schade ruim 8.000 euro.

Ik hoop dat er nooit meer een keer gebeurd. En als gebeurd dat i
    wij niet thuis ben! Maar als er een gevecht ontstaat tussen mijn man en een inbreker dan hoop ik wel dat mijn man het zeker overleefd! Want de inbreker komt bewust in je huis waar hij niet hoort en is voorbereid.

En wat voor trauma houden deze mensen er aan over? als het ons zou overkomen denk ik dat we er kapot aan zouden gaan!

gr brenda

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Er wordt echt gepraat alsof voortaan alle inbrekers mogen worden doodgeslagen :(

Ik neem toch aan dat dit een incident was. De bewoners en inbreker werden met elkaar geconfronteerd, dit is tot een vechtpartij gekomen en helaas is de inbreker overleden.
    Dat lijkt mij toch wel zelfverdediging. Misschien probeerde die kerel de bewoners juist wel wat aan te doen! Zo'n frisse vent zal 't niet geweest zijn.

Het lijkt me sterk dat er nu een wet komt waarin staat dat iedereen inbrekers dood mag slaan.

5. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Misschien moeten we dat hier ook maar invoeren, denken ze voortaan wel twee keer na voordat ze inbreken.:D

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat is zóó 18e eeuw.

7. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Dat is het hele punt hé, dat volgens Teeven het het 'risico van het vak' is terwijl het hele onderzoek nog niet afgerond is en er dus niet duidelijk is wat er precies is gebeurd. Het is dan ontzettend onverstandig dit soort dingen te roepen als staatsecretaris gezien je zo de indruk wekt dat als je ergens inbreekt het "gewoon" eigen risico is als je doodgeslagen wordt.

8. Purk

Purk Niet meer actief

Mee eens, heel dom, populistisch en voorbarig van Teeven

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, en dat terwijl de verkiezingen al voorbij zijn. Zou hij geen vertrouwen hebbein de formatie en vast wat stemmen willen winnen voor de volgende ronde. ;)

10. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik ben het wel eens met Teeven! Een inbreker heeft sowieso al niets te zoeken in andermans huis waar hij de boel wel even wegjat. En als de bewoners uit zelfverdediging de inbreker zodanig verwonden dat hij er aan komt te overlijden, ja, dan is dat het risico wat hij neemt. Want mijns inziens is het zelfverdediging wanneer je jezelf verweert tegen een persoon die zonder toestemming je huis binnenvalt.
    Je schrikt je het leplazerus toch, wanneer er opeens een vreemde in je huis staat je spullen weg te jatten!

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik snap ook niet waarom Teeven dit zegt. Er moet niet gedacht gaan worden dat het maar normaal is iedereen wat aan te doen, of ze nu wel of niet aan je spullen zitten.

12. Purk

Purk Niet meer actief

Overigens stond deze man niet in huis, maar in de schuur in de tuin. Hij probeerde prijsvogels te jatten en stond dus niet in de slaapkamer hun hoofd in te slaan

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Dan vind ik doodslaan dus niet gerechtvaardigd...

Als iemand zich moet verdedigen is aan ander verhaal

maar als ik het zo lees hadden de mensen dus ook gewoon de politie kunnen bellen?

Dan vind ik dat ze wel vervolgt moeten worden zelfs...:(

14. Purk

Purk Niet meer actief

Precies, daarom vind ik het ook zo schandalig

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    ja toch....oei wel een heel ander verhaal dan ik dacht...

ik las dit nog:

“De bewoners hebben ‘niet gemept’. Ze hebben de man alleen vastgehouden", aldus de advocaat. Hij is door het echtpaar ingehuurd om de resultaten van de sectie op de inbreker te kunnen inzien. Het OM wil daar voorlopig niets over zeggen.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Het blijft lastig, maar als het mij zou overkomen had ik hem ook goed geslagen. Dat zo'n klap dan verkeerd uitvalt is heel vervelend.
    Bij ons is ook ooit ingebroken en je bent woest dat iemand ongevraagd in je huis komt en staat helemaal stijf van de adrenaline, dus ik kan me ook heel goed voorstellen dat er op zo'n moment krachten boven komen waarvan je niet wist dat je ze had.

Deel Deze Pagina