dood kapitaal in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier net zo en meneer wil nu een 360 hebben!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha Amfy, ik vertelde aan vriendlief hier dat jij zoveel geld rond slingerend in huis had gevonden, zegt ie 'Ha, daar ga ik ook eens zoeken :p', haha!

Hier valt het mee vind ik :p! Haha! Wij hebben 1 potje waar allemaal kleingeld in gegooid word (voor bijv collecte's langs de deur enzo).

We hebben 3 spaarpotjes voor de kids waar soms wat in gegooid word of als ze een 'centje' van opa/oma hebben gekregen word dat erin gegooid.

Geld dat uit de wasmachine/droger komt gaat hier altijd meteen weer in een portemonnee. Laatst had ik wel de jackpot, hoewel ik het nog steeds niet goed snap. Had spijkerbroeken gewassen met wat donkere handdoeken (ja super wasvrouw combi :)), uit de wasmachine gehaald en in de droger gedaan. Maak ik de droger open, zitten er allemaal briefjes geld in. Had iets van 85 euro geloof ik :) :$. Had vriendlief dus idd in zn zakken hangen, en blijkbaar is het er pas in de droger uitgekomen. Maar we hebben er nog gewoon mee kunnen betalen in ieder geval :D!

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Zo das mazzel Hanneke.Anders had het ruzie geweest:D

Ik heb hier een potje war ik zo nu en dan kleingeld in doe (50ct en minder) en daar zit nu zo'n 30euro in.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, nouja het was echt heel verfrommeld enzo dat geld, dus had echt gedacht dat er niet meer mee te betalen was, maar dat viel gelukkig mee :D!

Maar snap dus echt niet waarom dat geld er in de wasmachine niet uitgekomen is en in de droger wel...maar vooruit ;).

5. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier ook allemaal kleingeld in allerlei potjes en spaarpotten, maar ook (cadeau/geld)bonnen van Douglas, bioscoop, rocksvijfjes, VVV, Schoenenreus en zelfs nog een musicalbon.
    Ook sparen we zegels van de supermarkt voor de vakantie en dat zijn er inmiddels heel wat.

Dus ja, hier ook veel "dood" kapitaal !!!!

Groetjes Monique

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja er zijn juweliers waar je het kan inleveren...goud is momenteel erg veel waard!

Ik heb zelf ook veel goud wat ik als bruidschat heb gekregen, draag het nooit behalve op Sudanese feestjes zit er ook over na te denken om het te verkopen en dan iets voor terug te kopen wat ik echt heel mooi vind. Moet alleen een juwelier vinden die ook belang heeft bij 24 karaats.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

@hanneke. als je dat nou een in een poyje doet op de was machiene moet je eens kijken wat je over 6 maanden hebt ;)

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Wij hebben 3 spaarpotten.

Ik heb er 1 naast mijn bed voor als mijn porto te zwaar word leeg ik hem daarin.
    1 voor de 1,2,5 centen en 1 voor de 10,20,50 centen.

De laatste keer dat we de 2 spaarpotten inleverde (dus zonder die van naast het bed) hadden we 120 euro.

Verder ligt er door heel het huis wel losgeld, in de laatjes van de keuken tot in de douche op de wasmachine etc.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd klopt misschien wel idd, maar vooruit, doe het liever in de portemonnee dat het 'gebruikt' kan worden :D dan weer nog een potje in huis te hebben staan met idd na 6 mnd vast het een en ander aan geld in zit (hoewel het normaal hier echt maar 1x per 2 weken ofzo voorkomt dat er een euro uit de wasmachine komt rollen :D).

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik heb vorig jaar toen het goud heel hoog staat en behoorlijke lading ingeleverd van wat ik niet meer droeg. Kreeg er echt 2x zoveel voor terug dan ik had gedacht. Heb daar een prachtige gouden armband voor mezelf en mijn dochter voor gekocht die we beide dragen.
    Geld slingert hier niet rond.
    We hebben een kluis waar altijd cash inligt en meisje d'r spaarpot that's it

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    de goudkoers is hoog hoor!
    mischien leuk idee om iets wat je wel draagt er voor in te wisselen.

ik heb armband en ketting van bulgarie en draag t ook niet meer
    maar vind t zo zonde om weg te doen
    maar nu ligt t maar;)
    denk eraan om een mooie set van guess te kopen dat draag ik wel:)

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben een potje geld in de kast staan, als we voor iets bijzonders sparen. Zoals een mama fiets nu.

En verder een spaarpot waar al het kleingeld in gaat. Geen rondslingerend geld dus.

13. haha hier ook, zelfs in de auto slingert van alles rond ;)
    soms trek ik een jas aan, die ik al lang niet meer aan heb gehad en daar trek ik nog wel eens briefjes uit

zal het voor de gein ook eens optellen...;)

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ben dus niet de enige

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem