Afvallen tijdens zwangerschap..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tulpje, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    Hallo

Ik heb een vraagje..

Ik heb altijd al een maatje meer gehad..
    Ik ben 1,70 groot en mijn gewicht hing altijd tussen de 95 en de 100 kilo..

Ik ben nu 14 weken en 5 dagen zwanger..
    Maar ik ben steeds af aan het vallen..

En dat terwijl ik genoeg eet, eet regelmatig groenten bij de maaltijd maar lekkere dingetjes zoals chips of m&m's laat ik niet echt meer op tafel staan.. terwijl ik dat vooor de zwangerschap wel deed..

en Toch val ik af ?? hoe kan dit ??

Toen ik wist dat ik zwanger was woog ik 98, en paar dagen erna bijna 100 al..

maar vanaf die tijd gaat het steeds af..ik weeg nu 96.7 kg
    (gemiddeld 97 kg, (daar blijf ik rondhangen nu)

Ik wil dit natuurlijk graag zo houden ! en hoop dat ik niet veel bij kom..

maar ik vroeg me gewoon af hoe dit kan ? hoe kan ik nu afvallen terwijl ik voor de zwangerschap meer oplette met wat ik eet?

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik viel bij me kleine meid eerst ook af in plaats van aankomen. En ik was ook zwaar voor me lengte. Denk dat de kleine pakt wat ie van je pakken kan, dat je daardoor afvalt?

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik viel af doordat ik zo misselijk was. Daardoor at ik bijna niet meer. Maar zo te horen geldt dat gelukkig niet voor jou. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je lichaam gewoon heel veel energie kwijt is met het laten groeien van je kind. Ik zou het toch even met de huisarts bespreken want het is niet gezond om af te vallen tijdens je zwangerschap. In je vetweefsel zitten afvalstoffen opgeslagen die vrij komen als je afvalt. Normaal is dat geen probleem maar nu je zwanger bent wel.
    Gelukkg voel je je goed!!

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hoor t ook vaker en bij2e zwangerschap ook eerst 5 kilo afgevalken., rond deze tijd bijjou hield t op

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik viel bij beide zwangerschappen ook eerst af, voordat er weer iets bijkwam.
    Bij de 1e zo'n 4 kilo (van 87->83), om vanaf zo'n 20 weken weer omhoog te gaan tot 94 uiteindelijk. Een week na de geboorte zat ik weer op mijn startgewicht.
    Deze keer is er zo'n 2,5 kilo afgegaan, en nu bij 26 weken zit ik op +1,5. Dus weer niet zo'n vlotte groei..

Het scheelt vaak dat je al stevig bent, dan maakt je lijf vaak minder reserve-vetjes aan. Daarnaast heb je misschien ook niet veel last van vocht. Dat kan echt kilo's schelen.. Daarnaast is je stofwisseling vaak wat beter, waardoor je de energie beter verwerkt en je baby snoept natuurlijk ook mee aan groei en bewegingen..

6. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    Hoi bedankt voor de reacties..

@t Birgitte
    Zou het echt kwaad kunnen ?
    Wat zou ik daaraan moeten doen dan ? ik eet genoeg en genoeg gezonde dingen.. dus ik zou niet weten wat de oplossing moet zijn ..

Volgende week heb ik de 16 weken echo dan zal ik het eens na vragen..

bedankt voor reacties.. mvg

7. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu 19 weken zwanger en ik ben nog 200 gram onder mijn start gewicht en ik heb nooit kunnen snoepen enz en nu wel anders val ik af.

Ik zou zeggen lekker genieten.

8. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Nou..

Het kan ook anders....

Ik ben van nature erg slank (lees: bijna dun). Natuurlijk ben ik daar op zich blij mee, maar op dit moment is er geen sprake met van dun, bijna niet meer van slank, haha!

Ik woog voor de zwangerschap 62 kilo (bij een lengte van 1.78m.), nu bij 32 weken 79,3!!! En ik ben er nog niet, want ik kom bijna een kilo per week aan, zonder zw. suiker of een andere kwaal die dit kan veroorzaken!

Mijn verloskundige gaf wel aan dat het vaker voorkomt dat van nature wat dunnere vrouwen meer aankomen (het opbouwen van reserves) en de wat 'vollere' (sorry, ik wil niet beledigend overkomen) meiden, vallen soms af omdat hun reserves juist eerst deels worden verbruikt. Maar je moet natuurlijk niet teveel afvallen of aankomen (in mijn geval)

Ik moet wel zeggen: die extra vetcellen houden me wel lekker warm! En een iets molliger lichaam is wel fijn zeg! Heeft mijn man ook meer om vast te houden :p (zegt 'ie)

Gr. een vet Pindaatje83

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi tulpje

Geen zorgen hoor! Ik zou er gewoon heel blij mee zijn als je afvalt! Ik ben zelf veel te zwaar (startte op 110 bij lengte van 1,64 m) en kreeg al direct van de gyn in het ziekenhuis te horen dat ik niet meer dan 5 kilo mocht aankomen. Helaas is dat niet gelukt, weeg nu bijna 10 kilo meer. Toch zijn alle controles bij mij gewoon prima. Ik houd wel veel vocht vast.

Als jij gewoon gezond eet is er niets aan de hand hoor! Jouw beebje neemt van jou wat het nodig heeft.

En sommige mensen hebben het geluk dat ze na de bevalling direct lichter zijn dan voor de zwangerschap :)

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel viel ik af door het spugen. bij lydia ook afgevallen, dat heeft lydia opgegeten:D (bij beide eerst 10kg afgevallen)

11. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    Hallo

thnks..

ik ga er inderdaad gewoon van uit dat het niks uit maakt zolang ik maar mijn nodige vitaminen binnen krijg..

ik lees dat sommige afgevallen zijn door het spugen..
    maar dat heb ik (gelukkig) niet 1 keer hoeven doen!
    ik heb er juist niet echt veel van gemerkt,, alleen beetje vermoeid en beetje misselijk hihi

ben ongeveer 3 kilo kwijt, dat is opzich niet echt veel..
    ik denk dat inderdaad zo is met wat dikke vrouwen dat ze weiniger vasthouden..

toch ga ik het volgende week eens navragen voor de zekerheid..

bedankt voor de reacties!

xxx

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Bij Emma ben ik ook alleen maar afgevallen. Pas rond de 35 weken begon ik aan te komen. Ik denk omdat ik toen plat moest.
    In totaal ben ik bij haar 5 kg aangekomen.
    En was dus na de bevalling ook lichter dan voor m'n zwangerschap.

Bij Martijn ben ik wel aangekomen. Zo'n 20 kg.

En nu? Geen idee ik durf me niet te wegen.

Deel Deze Pagina