Wat een gekke mensen heb je toch! en inderdaad een rare reactie van de politie! wat maakt leeftijd nou uit? eens een gek altijd een gek,wie verzint het nou om een dooie muis op te pakken en op iemands zadel te leggen?. Die mensen hebben echt geen leven! ik zou het ook gewoon negeren! alhoewel dat pakketje van de pabo wel erg grappig klinkt
volgens mij zijn die ouwtjes juist zo erg omdat ze weten dat mensen denken ''ach dat doen die ouwetjes toch niet'' ik zat laatst de rijdende rechter te kijken, en de oude buurman zat heel de tijd zijn buurvrouw te checken en ook echt een dagboek bij houden met wat ,hoe ,en hoelaat ze iets deed, en elke keer de woningbureau bellen dat ze last hadden van de wasmachine en afwas machine en ga zo maar door... en de vrouw werd in het gelijk gesteld was helemaal niks aan de hand, en als die man weer ging bellen moes ie 50 euri per keer neertellen... ''ach ja die ouwetjes he ''
Heb ff teruggezocht of jij huurde van een woningcorporatie..... Ik werk zelf bij een corporatie en in dit soort gevallen adviseren wij ALLES te noteren, zo helder en duidelijk mogelijk en alles op de foto te zetten, maar vooral, voor alles naar de politie. Zij horen jou serieus te nemen, zowel de politie als de woningbouw! Vraag de taxichauffeurs of zij een brief willen ondertekenen voor niets te zijn gekomen en vraag bij de taxicentrale hoe laat er is gebeld dat jij een taxi wilde, allemaal van dat soort dingen, noteren en blijven aangeven! De woningbouw hoort op een gegeven moment te helpen. Of andere buren ook klachten ervaren is niet nodig! Het kan immers ook wel eens voorkomen dat een huis gepest wordt door de hele straat! Jij staat in je recht om woongenot te ervaren, kijk maar eens in je huurcontract. De woningstichting is verplicht jou woongenot te bieden en geen onvrede te geven! Als je wilt kan ik wel eens informeren hoe verdere stappen bij ons worden ondernomen, misschien kan je daarmee dan naar de verhuurder stappen! Dit gaat te ver! Zeker weten, wat denken die mensen wel, dat het hun flat is?
In elk geval, Ninetje meid,ik weet niet hoe je dit het beste aan kunt pakken,maar wil je wel veel sterkte wensen met die ouwe sukkels van een buren! Werd echt kwaad toen ik het las man,je bent gvd zwanger! (en dan nog!) Veel liefs Lucia xxxx
Judy, dankjewel voor je uitgebreide advies, lief dat je even de tijd neemt! Ik heb hierover al een aantal keer contact gehad met de woningbouw, de bemiddelaar voor deze wijk maar die adviseert me steeds dat het geen zaak voor hen is en verwijst me naar meneer wijkagent. Meneer agent zegt op zijn beurt..maar mevrouwtje, DAT doen oude mensen toch niet... Echter zal ik idd van alles wat nog staat te gebeuren fotos maken, aantekeningen enzovoorts. T is niet zo dat ik hier met onplezier woon hoor!Laat dat duidelijk zijn. Ben niet bang voor die mensen en zal me nooit niet laten wegpesten! Ik sta nu alleen met de rug tegen de muur door mijn zwangerschap en misschien is dat maar goed ook... Ze stonden vandaag zoals gewoonlijk weer door het raam te gluren en ik heb overdreven gezwaaid. Vooralsnog laat ik me niet kennen... Bah gebruikte tena ladys! Ieuw das goor! En dan nog denk ik juist dat ze het doen omdat ik zwanger ben...er komt nu immers nog een herriemakertje bij he? De oorprong van het gedoe is een hond dat wel eens jankt als ik weg ben, om niemand tot last te zijn ging ik bijna nergens meer heen maar dat is nu dus ook voorbij en doe op mijn gemak boodschappen, ga gewoon weer met mijn meiske mee naar de manege enzovoorts...
ik ken het. wij hebben ook zulke buren. een ouder echtpaar, dat gewoon de hele dag niks te doen heeft, dan op ons letten. 1 min over 12 aan de deur komen met mijn verjaardag dat het nu wel rustiger kon want het was 12 uur geweest. woningbouw bellen over geluidsoverlast en blaffende/jankende hond. ( is niet zo nagevraagd bij andere buren) naar binne gaan als wij buiten komen. de buurvrouw heeft er zelfs last van als ik de kraan open draai, gaat zij dat ook doen. BELACHELIJK! en dit zijn maar een paar dingen. dit is al vanaf dat wij aan het overhuizen waren, ze vonden ons aso's. en hadden lieve nette wat oudere mensen naast hun. wij negeren nu alles en dit werkt bij hun wel. maar soms zit ik me wel op tevreten hoor. dat als mijn dochter huilt, hij tegen de muur gaat bonken. we zijn er een poos tegen in gegaan, maar toen liep het gewoon uit de hand. nou lang verhaal. maar heel veel sterkte, laat je niet gek maken, denk aan je kleine
Hmm tja ik woon dus in een huis van zo'n 100 jaar oud. En eh.. ik hoor mijn buurvrouw dagelijks. In de douche, als ze meezingt met de radio, als ze telefoneert, als ze stofzuigt.. als ze de katten binnenlaat... en mij bovenbuurman.. als hij zn bureauschool verschuift, nova kijkt net als ik naar bed ga.. op idiote tijden de trap op klost omdat hij vaak savonds werkt en ik graag op tijd slaap... maar tja.. dat heb je nou eenmaal als je buren hebt en mijn huis is toevallig ook nog supergehorig nouja.. je hebt het er maar mee te doen he anders had ik vrijstaand huis moeten kopen... of iets met betonnen binnenmuren ipv hout ga je toch niet continu je buren lopen sarren? schiet je toch niets mee op? en als jij je buren hoort.. dikke kans dat zij jou ook kunnen horen. vind het wat sneu
ja sorry hoor maar als je een dode muis op je fiets vind en een gebruikte tena lady dat vind ik gewoon te ver gaan! ik hoor mijn buren ook maar daar gaat dit hele verhaal al niet meer om, ik denk dat je het begin verhaal nog eens goed moet gaan lezen......
hmm ik geloof dat je mijn stukej nog even moet lezen doelde meer dat je dus geen dooie mussen en ranzige tenaladies op mensen hun fietsen gaat leggen. vind ik ronduit aso
Volgens mij geeft saskia alleen maar aan dat de buren van ninetje nu niet bepaald handig bezig zijn, dat ze haar lopen te sarren omdat ze vanalles kunnen horen. Zoals ze zegt": Ze spreekt jou naar mijn idee dus niet tegen nachtvliinder, integendeel.
Maar ninetje,.. kunje dan geen webcam opf je fiets zetten (richten bedoel ik). Of op de deur van die buren, zodat je ziet waarmee ze naar buiten komen hihi... Pff, lijkt me lastig hoor. Ik zou geloof ik wel behoorlijk irrie reageren steeds!
het enige wat ik denk is: Kan je die muis niet met een baksteen aan zn staart door de ruiten teruggooien? Maar ja, is geen oplossing... Maar het lucht wel op! (en wedden dat de politie dan wel komt?) Maar nu even serieus... Wat Gupsie zegt zit wel wat in. Alleen zou ik lekkere opzichtige camera's plaatsen. Laat ze maar weten dat je ze in de gaten houdt! Waar woon je? Ik ben expert in mensen zieken, kom wel een weekje logeren!
Belachelijk dat je corporatie zo reageert.... Heb het nog even nagevraagd bij mijn collega, wat zij zou doen bij deze meldingen: Zij zou beide partijen uitnodigen, dit kan apart, maar ook samen. op gesprek en melden wat er volgens de corporatie speelt. Nadeel is dat bewezen moet kunnen worden dat zij het hebben gedaan, dus tja, foto's nemen, camera ophangen, taxibedrijf vragen of er een nummermelding op het scherm staat als er weer wordt gebeld (dat houden ze daar vast wel bij) van al dat soort zaken. En woongenot, het houdt niet in dat jij wel of niet met plezier woont. Het gaat erom dat volgens je huurcontract de corporatie VERPLICHT is voor je op te komen in dit soort gevallen! Dus maak daar dan ook gebruik van! Wellicht willen andere buren je helpen? Dat zij iets gezien of gehoord hebben, tenslotte zeiden zij ook destijds tegen je dat het met jouw blaffende hond ook wel allemaal meeviel! Ik zou zeker blijven klagen bij de corporatie, zij zijn het echt verplicht je te helpen! En de politie ook, gewoon door blijven gaan, de aanhouder wint! Laat het maar weten als ik verder nog ergens bij kan helpen! Juud
meiden wat zijn jullie toch heerlijke hulpzame dooskes! Webcam, tja, k woon 2 hoog op een flatje en zover bereik heeft t dingie niet..videocamera(die wij hebben) blijft ook geen 24 uur tapen,helaas. Dus op aanraden maar wederom de woningbouw gebeld en dit keer me niet laten afschepen, er is een dossier opgemaakt. Het is een begin in elk geval...