dood vruchtje

Discussion in 'Vlinder clubs' started by mwaard, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey anoek ja we gaan ieder jaar op wintersport naar tjechie en dit jaar zouden we niet mee gaan omdat ik dan 30 weken zwanger zou zijn en dat leek me geen goed idee nu heel cru kan het dus weer wel en gaan we ook even er tussen uit.
    thuis zit je toch tussen die muren en denk je constant aan hoe het zou zijn geweest hoe mijn buik nu zou zijn geweest en dat doet pijn.

ik voel me momenteel redelijk maar het springt behoorlijk heen en weer.
    heb er nog geen vrede mee maar dat komt tzt wel hoop ik.

ben nu vooral gewoon verdrietig dat het allemaal zo gegaan is.
    nog drie dagen en je zit op je 37 weken zeg jeetje dat is snel gegaan

nou liefs miriam

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Ha Miriam, zag net je commentaar bij mijn foto, vind ik zo lief van je, wilde ik je even zeggen.
    Goed dat je je emoties laat gaan, heel belangrijk!

Wanneer gaan jullie op wintersport?

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey marla, waar zit jij?

alles goed hier, beetje moe, onze merrie is vannacht om twee uur bevallen, dus de hele nacht in de weer geweest om te zorgen dat het veulentje goed ging drinken, eerst

elke twee uur de merrie melken en het veulen de fles geven, daarna kijken of ze zelf ging drinken,

sommige veulens zijn zo dom......... kunnen de tepels niet vinden...... vanmorgen om negen uur was ze eindelijk zo ver dat ze zelfstandig dronk.

Het is dus een merrie veulentje geworden, ziet er goed uit.

Ben hardstikke blij dat het geboren is hoor, maakte me er nogal zorgen om, stel je voor dat wij in het ziekenhuis waren en zij had het veulen gekregen en het had niet gedronken, dan overleeft zo'n veulen het niet!

Ben vandaag weer voor controle geweest, vorige keer had ik een VK die vond ik dus niet zo omdat ze zo dramde over dat borstvoeding, deze week had ik een oudere vrouw, nogal gezet, toen ze over de gang stampte was ze al zo buiten adem....... jetteman was mee die had het niet meer!

Beetje een overzorgd uiterlijk op roze instappers, alles was verder goed alleen zij bestreed het feit dat de babyval ingedaald was, ze zei hetzelfde als de VK vorige week dat ik veel ruimte heb voor de baby een beetje teveel ruimte vanonder de borsten naar de bekken toe en dat het daardoor nog niet ingedaald is, ze verklaarde het wel logisch
    waarom zou een baby zichzelf in klemmen in een benauwde ruimte als het waar het zit nog voldoende ruimte heeft?

Heb ik weer...... nou maak me er nog geen zorgen over en dat vondt zij ook niet nodig!

Kon nog alle kanten op, letterlijk en figuurlijk! ha ha ha!

Wel is het belangrijk dat wanneer de vliezen nu zouden breken ik direct moet bellen omdat er nog geen indaling heeft plaatsgevonden, nou ja prima toch zover?

Miriam het is heftig wat je doormaakt en ik wou dat ik meer voor je kon betekenen maar dat je emoties er uit komen is een heel goed begin!

liefs
    jette

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    anoek in week 9 gaan we weg even ertussen uit. vanavond had ikhet ineens niet meer was onredelijk tegen manlief en dacht dat ik gek werd nu ben ik weer gekalmeerd en dacht ga nog effe achter die pc

het is nu een echte verslaving geworden waar ik straks toch echt een beetje van moet afkicken denk ik.

jette gefeliciteerd met het veulen heeft ze een naam?
    ben blij dat eerst het veulen er is en dan jij ergens een keer rustig gaat bevallen.

liefs miriam

ps chantal en corien hoe is het met jullie al heel lang niks meer van jullie vernomen mis jullie hier wel hoor

marla ook en zico en mariaatje ook
    vergeet ik nog iemand weet het effe niet meer

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ps jette marla heeft bij mijn topic bij de vlinderlounge 9 jan nog gepost voor het laast dus ze zal het wel heel druk hebben

6. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    Hallo meiden,

Even weer een berichtje van mij al ga ik wel zo slapen... Rienk net z'n voeding gehad dus kan ik ook weer even 2 uurtjes slapen. Het gaat prima hier, al vallen mij de nachten soms wel zwaar maar goed.. dat hoort erbij!

Miriam, heb al even kort je site bekeken, wat ontzettend mooi en goed van je. Wat moet jij het moeilijk hebben zeg, heel veel stertke en laat die emoties gaan he?!

En anouk... nu al slapeloze nachten... vervelend zeg. Ik had dat ook wel op het laatst dat ik heel vaak naar toilet moest maar deed dat zo goed als slapend.

Jette, gefeliciteerd met jullie veulen. Westpoint was het ofnie? Wat voor merrie? Westpoint doet het goed in de competietie! Wij hebben een merrie drachtig van Wynton die doet het ook lekker. M'n z merrie die ook drachtig is had nog een behoorlijk tegenvaller. Op oudjaarsdag met spoed geopereerd aan gedraaide baarmoeder. Was hektisch... man niet thuis en moest direkt naar dierenkliniek in wolvega, dus manlief gebeld en met z'n allen heen... Rienk krijgt borstvoeding dus hij moest mee..... operatie wel goed gegaan en veulen er nog in maar nu staat ze nog steeds op kliniek omdat ze hoge koorts kreeg, bleek een wondinfectie (MRSA). 't is wat die paarden... ze doet me na... baarmoeder gedraaid (ik een stuit) en beide buikwond.....

Voor jullie schiet het ook allemaal lekker op zeg! Ben zo benieuwd!

Hopelijk snel weer eens tijd om te posten..

Liefs, Corien

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Corien, leuk om weer van je te horen, met Rienk gaat het goed begrijp ik? En die nachten, daarom ben ik alvast aan het oefenen, haha.
    Doe maar rustig aan en als je tijd hebt om te posten zien we je gewoon weer. Je hebt denk ik je handen wel vol nu.

Jette, gefeliciteerd met jullie veulen. geeft je wel een stuk rust denk ik. Alles gaat goed begrijp ik (heb er niet zo veel verstand van, moet ook altijd zo lachen om Corien en jou, hele verhalen, grappig)
    Niet verkeerd bedoeld hoor, vind het gewoon leuk.
    En wie weet heeft je uk nu ook zoiets van, alles thuis is in orde en nu mag ik!

Hier alles oke, gisteren had vriend gedronken, dus ik zeg al, wat nu als mijn vliezen breken, ach zegt ie, die breken nog niet, daar ben je nog veel te fit voor. Nou ja zeg....

Groetjes

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    anoek hoe is het nu met je?

corien fijn om iets van je te horen

het is hier erg stil de laatste tijd.
    chantal hoe is het met jou? je bent ook al een poosje niet meer geweest.

hier gaat het nog steeds niet echt beter maar ik heb er wel rust mee dat ik me zo voel dus dat is een vooruitgang.
    wil me proberen te focussen op de toekomst nu nog heel zwaar en moeilijk maar ik heb wel een gevoel dat dat het geen zou zijn wat me hier doorheen haalt.

jette en marla en anoek nog even en we zijn weer drie forum baby's rijker
    spannend hoor.

iedereen dikke knuf miriam

9. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey anouk grappig zeg die angst heb ik ook gehad, zoals met oud en nieuw, steeds tegen jetteman gezegd dat hij niet mocht drinken als er wat gebeurt..... hij wimpelde dat ook makkelijk weg maar heeft netjes cola gedronken!

Hey corien wat een drama met die merrie van je, hoop maar dat het veulen er niet onder te lijden heeft gehad, wanneer wordt dit veulen verwacht?
    Onze merrie is een Zeoliet x Nimmerdor, veulen heeft ook karakter hoor, ze staat elke kwartier op de benen, te drinken, en te steigeren en te bokken, tja zeolietbloed he, ha ha ha is niet het gemakkelijkste!
    Hengstenhouder is net geweest te kijken hij was zeer te spreken over het veulen, is altijd goed!

Tja voor mij is het nog even wachten geloof ik, baby daalt niet in, ze heeft een te groot huis, en waarom zou ze in een benauwde positie gaan zitten terwijl ze volledig de ruimte heeft?
    Ben benieuwd of er maandag al wat gebeurt is qua indaling en als er niets gebeurt is zal ik es navragen wat ze gaan doen als het niet indaalt!

Miriam las ik nou ergens dat jij je mannetje een beetje onterecht had behandeld? kan me het wel voorstellen hoor, in geval van emoties ga je tekeer tegen degene waar je het meeste van houdt, ondanks dat je weet dat je dat niet wilt maar tegenhouden kun je het niet, maar het uiten van je gevoel is goed meis, schreeuw het maar uit!

Liefs
    jette

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Oh ja, drinken maar het zou wel heel toevallig zijn als die kleine zich aandient net op dat moment.

Mijn buik rommelt, tenminste ik neem aan dat heet rommelen is, harde buiken, buikpijn.. Trekt netjes weer weg dus duurt nog even denk ik zo.
    Vluchttas staat bijna klaar dus dat is ook fijn.

Marla, hallooooooooooooooooooooooooo

Miriam, het is inderdaad stil hier, valt me nu pas op.
    Er rust in vinden dat je je zo voelt is een beginnetje. Verwacht ook niet dat je je snel weer helemaal goed voelt, heeft echt tijd nodig. Je zult merken dat het op gegeven moment anders voelt.
    Ben je al begonnen aan het herinneringsalbum of vind je dat nog te moeilijk? Vind het wel een heel mooi idee. Schrijf zoveel mogelijk op.

Liefs Anoek

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi ik heb het herrineringsalbum al af ben er direct mee begonnen vind het zo mooi mijn schoonmoeder en schoonvader vinden het ook heel mooi geworden mijn moeder heeft even snel kunnen kijken en zei ook mooi gedaan meid.

ja ik behandel bart niet altijd echt lief hij vraagt dan wat dan knauw ik hem af om niks kan dan ook niet zeggen sorry maar meestal is dat het en vadaag ging weer heel goed. al is er wel een spanning tussen ons.

maar dat vind ik ook niet zo gek na alles wat er gebeurt is de afgelopen tijd.

ben vanavond bij mijn schoonmoeder geweest even er tussen uit.
    wil boven de kamers gaan schilderen zouden dat doen voor de babykamer maar nu wil ik het alsnog een nieuwe start.

ben bezig met kleuren uitzoeken wil onze eigen slaapkamer bruin aarde tinten geven en de nu weer logeerkamer lime groen met gebroken wit denk ik.
    dat wou ik ook voor de baby kamer maar ik zei al tegen bart ooit komt er toch een baby in te liggen dan is dat al gebeurt zo probeer ik door te gaan. Want god wat is dat verlangen naar een kindje in je armen houden ongelooflijk groot groter dan welke droom ik ook ooitheb gehad.

12. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Miriam, dat je Bart afsnauwd zal hij best begrijpen, maar vergeet ook niet af en toe een hele dikke knuffel aan hem te geven... Hoe is het met hem?
    Maar dat je het album af hebt zeg, knap hoor, maar ik denk wel dat je er heel veel aan hebt.
    Hou je ook een dagboek bij of zo?
    Dat je maar aan de slag gaat thuis, doe waar je 'zin' in hebt.

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi hoi,

alles behalve schoonmaken hihi
    ik vond het fijn om het boek af te maken dan kan ik mensen die hier komen het laten zien. ben ergens trots op het feit dat ik moeder ben geworden.

ja ik geef gelukkig bart ook een knuffel al is hij niet zo knuffelig no doe eens normaal of he al weer krijg je dan te horen maar we hebben vandaag heel fijn gesproken met elkaar en toen heb ik ook gezegd dat ik het heel erg vind als ik zo doe hij zei dat ik me er veelste naar om maak lief he.

verder een dagboek bijhouden doe ik op de site van danique voldoende verder niet nog ergens anders het internet is nu heilig voor mij hier kan ik mijn ding doen en bij de site van danique mijn ervaring neerzetten als de comp uit gaat moet ik het ook even weer kunnen neerleggen anders blijf ik er dag en nacht mee bezig en dat is niet goed denk ik.

Ik ben ook veel aan het googlen over wat kan het nu zijn geweest en ik ben bang dat het toch te maken heeft met een baarmoedermond die niet helemaal sluit dan moet je in het tweede trimester een cerclage aan laten brengen en dat is over het algemeen met algehele verdoving en dat lijkt me weer eng voor je kindje in je buik o ik durf niet meer zwanger te worden terwijl ik dat zo graag wil.
    stel dat dit of stel dat dat ik maak me er helemaal gek mee, nou het gesprek maar eerst afwachten dan in de toekomst nog eerst weer zwanger worden en dan kijken wat gedaan moet worden dus dat duurt nog heeeeel lang.

nou fijne avond allemaal ik ga zo lekker wie is de mol kijken dat is een programma wat ik leuk vind om te volgen knuffels aan iedereen liefs miriam

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Och, dat schoonmaken, laat lekker zitten, is toch weer zo vies.
    Goed gesprek gehad, dat is super, moet ook. je gevoelens naar elkaar uitspreken.
    Wacht het gesprek af, je kunt zoveel zoeken maar ik denk dat het steeds erger wordt wat je op internet kunt vinden. Ik snap het wel, je wilt een verklaring maar dat is neit gemakkelijk denk ik.
    En tuurlijk ben je trots dat je moeder bent geworden, is jullie meisje, zij heeft ervoor gezorgd dat jullie ouders zijn...
    Kijk ze, wij gaan film kijken.

Doeidoei

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Mariaatje, hoe is het met je? Je ongie alweer de deur uit? En hoe voel je je?

16. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Ben ff een paar dagen niet op het forum geweest, had het druk met van alles en nog wat.

Jette en Anoek, het schiet aardig op voor jullie he! Jette, de kleine is nog niet ingedaald? Maar daar hoefde je je geen zorgen over te maken begreep ik? Gelukkig maar!

Miriam, het is heel begrijpelijk dat je je afzet tegen diegenen die het meest van je houden en die het dichts naast je staan. Het is het "makkelijkste" slachtoffer. Maar wat al eerder gezegd is, vergeet je Bart niet af en toe een knuffel te geven en te zeggen dat je vna hem houdt?! Hij heeft immers ook zijn kleine dochtertje verloren. Ik kan me voorstellen dat hij zich groot probeert te houden tegenover jou, zo reageerde mijn man tenminste met mijn miskraam. En daar werd ik dan weer boos over. Want hij had ook verdriet en ik wilde dat hij dat met mij deelde, maar dat vond ie moeilijk. Weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is, maar wees lief voor elkaar. Samen moeten jullie dit verwerken en straks zijn jullie samen weer sterker, echt waar!
    Kan me je gevoel om weer zwanger te zijn en je angst ervoor ook goed voorstellen. Ik denk dat je straks vanzelf wel merkt wanneer je er weer klaar voor bent, maar die angst lieve miriam, die zal vrees ik blijven...maar heb vertrouwen, het komt goed. Knuffel voor jou!

Met mij gaat het goed, mijn menstruatie was gewoon normaal, 5 dagen en geen heftige buikpijn of zo, daar was ik bang voor, maar gelukkig niet. Vanaf maandag werd mijn slijm wat vochtiger en helder en woensdag en gisteren werd het "vruchtbaar". Dus zit in mijn vruchtbare week. Probleem is alleen dat ik het niet tegen mijn man zeg, want ik ben bang dat ie dan spontaan geen zin meer heeft en we hebben alleen maandag en woensdag gevreeën, vandaag geen slijm, dus ik hoop maar dat ik niet "te laat" ben voor deze ronde. Wel erg van mezelf, moet oppassen dat het geen obsessie word, dan gaat het fout, moet wel leuk blijven. Dus we zien het wel.

En verder? ff denken, ooh hebben gisteren kijkers gehad voor ons appartementje en ze waren wel enthousiast. Ons huis staat nog niet te koop, dit is via via gegaan, deze mensen moeten hun huis uit omdat ze het niet kunnen betalen, dus ,moeten eerst hun huis verkocht hebben voordat ze stappen kunnen ondernemen.en aangezien wij nog niks op het oog hebben (het aanbod is best klein hier) is dat nog niet zo heel erg. Ach, we zien wel hoe het loopt!

nou meiden, tot gauw!

17. monique77

monique77 Actief lid

Jul 17, 2007
    305
    0
    0
    Hallo
    iedereen.

Er zijn hier vast een aantal die een curetage hebben doorstaan.Ik krijg er waarschijnlijk volgende week 1 en zie hier zo tegenop.Ik weet niet echt wat mij te wachten staat.Ga je onder narcose of niet?

gr.monique

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hoi Monique, wat vreselijk voor je! De curettage valt lichamelijk gezien wel mee. Je gaat idd onder een lichte narcose en een paar uur later mag je weer naar huis. Maar denk er ook weer niet te licht over. Ik ben de volgende dag weer gaan werken, maar kreeg een week later alsnog de klap. Geestelijk zul je ook het een en ander moeten verwerken, maar dat kost tijd. Dit forum heeft mij en ik denk vele anderen hierdoorheen geholpen, je kan hier met al je vragen of opmerkingen terecht!

Heel veel sterkte!

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Monique,

Wat vervelend zeg, dat je er tegenop ziet is echt heel normaal, je moet afscheid nemen van je kindje en je weet niet wat je te wachten staat.
    Ik heb zelf ook een curretage gehad en heb gekozen voor een ruggeprik. Ik moet zeggen dat het me allemaal reuze meeviel, echt waar. Geen buikpijn gehad, wel een raar gevoel en een paar dagen gevloeid. De verpleegsters waren ook echt super lief, heb ze ook gezegd dat ik er tegenop zag.
    Kreeg overal uitleg over als ik dat wilde.
    Meid, veel sterkte en ik hoop dat je met mijn verhaal iets kunt. Hoe dan ook het emotionele blijft, je moet er een plekje voor vinden.

Liefs Anoek

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Zoals Mariaatje ook al schrijft, niet te snel veel dingen gaan doen (was ik even vergeten). Goed aan jezelf denken. Even jezelf rust gunnen en je lichaam de tijd om te herstellen

Share This Page