En Miriam, heb je vannacht goed kunnen slapen? Dat helpt altijd wel, vind ik zelf altijd. Hey Mariaatje, fijn dat je een beetje afstand kunt nemen. Je kunt er inderdaad niets aan veranderen, was dat maar waar! (maar toch vond ik het altijd wel moeilijk om afstand te nemen. Ik dacht de hele tijd aan opnieuw zwanger worden kan ik me nog herinneren. Pas toen ik het los kon laten werd ik zwanger. Wel heel erg toevallig). Heb je nog wat van je appartement gehoord? Hey Anouk, er staat bij jou al weer 38 op de teller. Heb jij ook dat je het gevoel hebt dat je pas iets van 20 weken zwanger bent? Ik vind de tijd echt omvliegen. Ben vandaag ontzettend lui geweest. Zo veel energie ik gisteren had, zo veel heb ik vandaag op bed gelegen. Ik viel telkens bij mij boek in slaap en heb zelfs nu nog een slaapdrang. Gaaaaaap. Jette, ik hoop dat je inmiddels een mooi meisje in je armen houd. (vast wel ) groetjes, Marla
hoi hoi, miriam, hoe heb je geslapen meid? Hoop dat het slaappilletje toch een beetje zijn werk heeft gedaan! Heeft iemand nog wat van Jette gehoord? Is ze al bevallen? Ben zo benieuwd hoe het gaat! Marla, het is idd heel moeilijk om het los te laten, want ikz eg het wel steeds tegen mezelf, maar wat jij ook al zei, ik denk de hele tijd maar dat ik weer zwanger wil worden. Nu zit ik op het wachtbankje en merk dat ik ga opletten, voel ik iets? merk ik iets? dan word ik gewoon gek van mezelf en zeg dan ook: maria, niet aan denken nu. Maar je kent het vast, 2 tellen later ratelt het weer in je hoofd haha Tot nu toe lijkt mijn cyclus aardig te lopen zoals het hoort. Vorige week had ik natuurlijk vruchtbaar slijm, hoop dat ik op tijd ben geweest, maar dat weet ik niet zeker eigenlijk. En gisteren en eergisteren had ik krampen in mijn onderbuik. Als ik dan ging tellen, dan zou dat eventueel met de timing van een innesteling overeen kunnen komen. Maar dat is tot nu toe dan ook het enigste hoor. Heb verder helemaal geen tekenen van mijn lichaam. Wel was alles 2 dagen eerder dan mijn banner aangaf, dus dat zou betekenen dat ik iets eerder ongesteld word. En daar zou ik dan ook nog wel een beetje blij mee zijn, aangezien mijn cyclus dan weer normaal is. Dus ach, het heeft allebei zo zijn voordelen hihi
Ja Mariaatje, het is nu zeker spannend voor je. Het klinkt inderdaad alsof je cyclus weer op gang is gekomen en dat is alleen al heel fijn. Dus hopelijk dit keer geen cyclus van 115 dagen meer! Ik hield dus op een gegeven moment een schrifje bij, volgens mij op advies van Neia, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Ik wilde in ieder geval mijn lichaam weer wat beter leren kennen, omdat ik in het begin nog last had van tussentijdse bloedingen. Dat schriftje houd ik nu nog steeds bij, maar dan van de zwangerschap. Het is wel handig om dingen terug te lezen, zoals hoe bij mij de cycli verliepen (zie ander topic). Goed om de positieve kanten ook van een ongi te blijven zien, dan valt het hopelijk niet te hard tegen mocht je toch ongesteld worden. (dat vond ik altijd zo moeilijk. De eerste keer viel het nog wel mee, maar vooral daarna baalde ik altijd als een stekker (en meer)). Marla
Zal best stiekem wel teleurgesteld zijn denk ik. Maar daar doe je toch niets aan, de wil en de hoop is te groot. Vind het wel jammer hoor. Want zoals we erin gingen toen we met de pil stopten, dat was véél fijner. De grote lijnen probeer ik ook te noteren en bij te houden, maar ben daar niet consequent genoeg in, dus ben benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden. Maar die 115 dagen hoop ik nooit meer neer te hoeven zetten, pfff wat was dat een drama. Gelukkig is dat nu voorbij! Ben je lekker aan het lezen geslagen? Ik heb laatst ook een mooi boek gelezen, 1000 schitterende zonnen. Van Khaled Hosseini of zoiets. Was echt indrukwekkend. Nu ben ik weer een makkelijk-weg lees boekje aan het lezen. Heerlijk!
Ja Mariaatje, dat had ik ook: toen ik met de pil was gestopt probeerden we zonder verwachtingen zwanger te worden en waren lang niet zo veel met vruchtbare dagen bezig. Daarna was dat wel anders en dat maakte het veel minder leuk en heel geforceerd. Hopelijk kun je het toch wat beter loslaten dan ik destijds. Ik lees momenteel voornamelijk boeken over bevallen, borstvoeding en opvoeden, omdat ik me daar nog nauwelijks in had verdiept. Toch heb ik ook wel zin in een "neutraal" boek. Waar gaat 1000 schitterende zonnen over? Ik heb de schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon hier ook nog liggen, maar ben er nog steeds niet aan toegekomen. Schijnt erg mooi te zijn. Ken je dat? Liefs, Marla
volgens mij werkt dat niet bij mij zo'n slaap pil werd er niet moe van heb nog ruim anderhaf uur wakker gelegen toen ben ik gaan dutten en weer na half 2 ben ik ergens in slaap gevallen dus bij mij werkt het volgens mij niet. hier mischien iemand die hier iets meer van afweet mijn vriendin is voor het laatst ongi geweest achter in november en zou dus nu ruim 8 weken moeten zijn ze is nog maar 5 weken ik ben er heel bang voor dat het met 5 weken is gestopt met groeien eerst zeiden ze vanmorgen dat het een bbz zou zijn toen een leeg vruchtzakje en vanmiddag zei de gyn dat het hcg overeen kwam met de duur van 5 weken en het vruchtje ook ongeveer 5 weken zou zijn kan het dat het hcg zo hoog is terwijl het kindje niet meer groeit of zou het echt wonder boven wonder nog maar net 5 weken zijn. ze heeft vette strepen op de zwangerschapstest ik vind dit echt een onzekerheid er bij er wordt wel heel erg met je gevoel gespeelt hoor zei eerst een klap dat het waarschijnlijk niet goed zou zijn wij ook weer een klap ook bij hun niet en nu dit weer bah hier gaat het momenteel weer iets minder heb er even goed de balen in wil zo graag helderheid aan mijn vriendin geven maar kan het niet ben ook zelf nog heel erg veel bezig met Danique en het waarom versterkt met de dag iedereen dikke knuf miriam
Lieve Miriam, ik denk dat wij er geen antwoord op kunnen geven, wat betreft je vriendin. Ik hoop van harte dat de artsen gelijk hebben en dat ze idd 5 weken zwanger is ipv 8, maar alleen de tijd en straks een echo zal meer duidelijkheid geven. Heel veel sterkte, ik snap dat dit jouw verse verdriet nog meer naar boven haalt. Marla, dat boek van jou ken ik niet. 1000 schitterdende zonnen gaat over het leven in afghanistan, van vlak voor de oorlog tot na de aanslagen in amerika. Het gaat niet over de oorlog zelf, maar over de vrouwen in die situatie. Hoe ze hun vrijheid in de loop van de jaren zijn kwijtgeraakt. Het is een roman, met een liefdesverhaal erin. Er is een vrouw die verplicht met een veel oudere man moet trouwen en jaren later komt er een ander meisje bij, zij is in de oorlog haar ouders kwijtgeraakt. Eerst is ze toch wel een beetje jaloers en later raken ze heel goed bevriend en besluiten ze samen aan de man te ontsnappen. Uiteraard niet zonder gevolgen. Echt een mooi ontroerend boek vond ik!
Even snel een reactie van mij, vanochtend veel harde buiken met buikpijn, trokken vanmiddag weer weg en nu zijn ze er weer........... Vind de bewegingen van beebje ook niet echt fijn de laatste dagen, doet af en toe flink zeer. Maar ja, hoort er allemaal bij, is alleen zo onzeker nu. Wel / niet. Denk zelf niet maar ja, je weet het niet. Jette, hoe is het met je? Ik heb zo´n vermoeden dat je intussen bevallen bent, ik hoop dat het klopt. Miriam, ik heb geen idee wat je vriendin betreft. Helaas afwachten denk ik. En boeken, heb hier de nieuwe Harry Potter nog liggen moet ik nog steeds aan beginnen. Bevallingsboeken en series kijk ik niet, nooit gedaan ook. Vind ik niet zo boeiend (of is het ontwijkend gedrag) Ik ga nog even strijken, is dat ook klaar en dan lekker op de bank. Doei
zou jette inderdaad een klein wondertje op haar armen hebben we wachten het spannend af ooo ik wou dat ik het stiekum kon checken maar we moeten echt heel geduldig afwachten anoek 38 weken en 1 dag alweer he hihi spannend ook nu voor jou heb je al een gevoel van dathet gaat komen of denk je dat het er nog wel lekker zit binnen in je. chantal en corien hoe gaat het met jullie? chantal met je gevoel en alles ? en corien met de kleine ? verder mariaatje hoop dat het toch wel snel raak is voor je hoor dus we blijven continu duimen draaien nou liefs en knuffels miriam ps monique hoe is het met jou?
sorry meiden dat ik jullie in spanning heb laten zitten, maar alles is nog rustig hier, gisteren was het even spannend, toen had ik wat buikpijn en steken inmijn rug, maar ons meisje zit nog steeds waar ze zit. verder gaat alles nog erg goed met me, ik doe s'morgens de stallen en huishouding en s'middags hang ik wat op de bank, tv kijken, boek lezen of een boodschap of even bij mijn ouders op bezoek! Lekker relaxed dus! We wachten in spanning af, ja ik zie wel tegen de bevalling op maar ik probeer er niet te veel aan te denken, ik heb heel veel gelezen op het internet maar daar wordt je ook vaak niet vrolijker van! Ik laat het wel over me heen komen en zien wel wat er gebeurt, ik denk dat elke bevalling een eigen ervaring is die je moet doorleven! liefs jette
Oh Jette en wij wisten het al zeker... Elke bevalling is anders en de verhalen die je op internet leest, tja, de goede dingen staan er niet op. Er zal niemand schrijven, 'als dat alles is...' terwijl ik wel mensen ken die dat gevoel hadden. maar ik ga er ook vanuit dat het niet prettig zal zijn maar zoals mijn vriend gisteren al zei, samen komen we er wel. Dus ik zei al, jij hebt gemakkelijk praten maar vond het ook wel heel lief. Zo te zien heb jij energie genoeg, en dan in de middag lekker tijd voor jezelf, doe je goed. Heel veel succes ermee. Liefs
Hallo lieve dames, Het is weer gezellig druk hier! Guusje ligt in zijn wiegje maar heeft nog niet zo'n zin om in slaap te vallen, hij is wel stil, af en toe hoor ik wat baby geluidjes. Vanochtend was hij ook al veel wakker, hopelijk slaapt hij zo anders is hij straks te moe om te drinken! We zijn druk in onderhandeling over een huis, het ligt nu zo dichtbij elkaar dat we er wel uit moeten kunnen komen... Hopelijk horen we vandaag nog wat. Miriam, hoe heb je vannacht geslapen? Ik ben het wel met je arts eens, slaap is zo belangrijk - mijn moeder is al twee keer heel ziek geworden van slaapgebrek, 's nachts lag ze maar te piekeren en door het slaapgebrek kon ze op een bepaald moment haar gedachten niet meer stoppen. En je moet dit sowieso alleen doen, helaas kunnen de slaappillen niks van je pijn wegnemen, maar ze kunnen er wel voor zorgen dat je overdag meer aankunt en meer energie hebt voor de verwerking. Wat een ontzettende pech hebben jullie gehad, er zijn echt geen woorden voor. Betekent dit trouwens dat er medisch gezien nu geen reden is waarom je niet snel weer zwanger zou mogen raken, of raadt hij dat toch nog steeds af? Kan me trouwens goed voorstellen dat je hoofd er voorlopig helemaal niet naar staat hoor, begrijp me niet verkeerd... Je bent heel lief voor je vriendin, zo sterk! Jette, de uitgerekende datum! Gek he. Ik weet van Thijs niet meer of ik vooraf voelde dat het aan zat te komen, wel had ik toen de hele dag al wat harde buiken en begon het uiteindelijk 's avonds (dus Anoek, misschien heb jij al een mooie dochter? ). Nu, bij de 2e bevalling, voelde ik echt een paar dagen vantevoren dat de grenzen bijna bereikt waren, dus voelde ik wel dat het niet meer lang zou duren. Dinsdagavond had ik weer wat harde buiken maar die zakten later weer weg, en toen begon het uiteindelijk toch nog die avond. Ben zo benieuwd hoe jij het zult ervaren! Anoek, ik ben ook benieuwd naar jou natuurlijk - ik denk dat jij nu als eerste bevalt, dan Jette en niet lang daarna Marla want Marla, jij krijgt vast zo'n nieuwsgierig meisje dat niet te lang meer wil blijven zitten! Kan me voorstellen dat je met die dikke voeten ook wel blij zult zijn als de zwangerschap voorbij is. Mariaatje, bij Minka had mijn voorgevoel gelijk, ik hoop nu voor jou ook... De duimen draaien alvast volop! Chantal, ik wou nog op wat dingen terugkomen die je me had gevraagd, maar Guus vind het nu niet meer leuk dus ik ga even met hem wandelen, je houdt het nog even te goed! Veel liefs voor allemaal, Neeke
oooh jette, wij dachten dat je allang en breed bevallen was hahahah We moeten dus met zijn allen nog even wachten hihi, kan me voorstellen dat je het nu wel een klein beetje zat begint te worden, maar dat je 's ochtends de stallen nog gewoon doet joh! Petje af! Succes voor strakjes meid! Neeke, zou wel mooi zijn als je voorgevoel goed zit! Dan heb ik volgende week een mooi positief testje in mijn handen. Maar zelf heb ik nog geen aanwijzingen of tekenen dat het raak is. Oh ja, ik heb wel een gigantische pukkel op mijn voorhoofd zitten, maar of ik daar nou vanuit moet gaan? Zal wel niet. Ach, we zien het wel. Als ik goed zat met mijn berekingen dan loop ik 2 dagen voor op mijn banner, dus ben zooo benieuwd! Anoek, ook voor jou gaat het opschieten! SPannend hoor meiden! Ben benieuwd welke namen jullie gekozen hebben! Liefs Maria
neeke medisch gezien mag en kan het gewoon weer alleen vinden ze het belangrijk omdat ik al drie zwangerschappen in een korte periode heb gehad dat ik even rust neem. snap ik wel wil ik ergens zelf ook maar ergens zit er ook alleen maar in mijn hoofd ik moet weer zwanger zijn. bart denkt daar heel anders over die wil echt even niks meer met zwanger zijn te maken hebben. en ik tja enerzijds dus wel ergens ook niet ik bedoel ben niet direct weer 22 weken en danique komt er niet mee terug. dus tja moeilijk voel me nog steeds heel erg down kan van weinig dingen genieten en ik moet nu denk ik eerst voor mezelf kiezen het begin is daarvan gemaakt we gaan zaterdag avond niet naar de verjaardag maar zondag middag heb vanmiddag gebeld en gezegd dat ik het niet zie zitten want ook al is het voor hun ook nog onzeker het zit er nog wel en er wordt vast over gepraat en ik kan dat denk ik niet aan weet niet hoe ik ga reageren en in gezelschap van kennissen wil ik niet huilen en ik wil ook niet hun geluk bederven dus de knoop doorgehakt en wij gaan zondag middag verder die slaap tabletten helpen volgens mij niet ik kom nog steeds slecht in slaap weet niet wat ik gedacht had maar het duurt nog steeds heel lang voor ik echt slaap. ga zo even gedachten verzetten ga lekker kop koffie halen bij mijn ouders ze weten alleen niet dat ik kom dus verrassing. 15 febr ga ik naar een natuurgeneeskundige ze kan door middel van meting in je lijf kijken, mischien dat ze kan zien dat ik nog iets heb waardoor er een blokade ergens zit en daarom een zwangerschap niet kan volbrengen heb geen idee wat ik moet verwachten we zien het wel. nou iedereen fijn weekend liefs miriam
ik heb hier even een vraagje over he, dus het kan zijn dat je wel alle zwangerschaps symptonen hebt terwijl het vruchtje bv al een paar weken dood is?
ja helaas wel je kan gewoon symptonen hebben terwijl je kindje al overleden is. mijn eerste miskraam had ik licht bloedverlies met 11 weken en met 13 weken ging het mis mijn tweede miskraam was met 11 weken en het kindje was niet ouder geworden dan 9 weken heb niks gemerkt dat het over zou zijn en op de dag dat ik 11 weken en een x aantal dagen was had ik 1 druppel bloed en ik wordt panisch van bloed aangezien de eerste keer het ook achteraf niet goed was en mocht komen voor een echo en hartje klopte niet meer dus helaas het hoeft niet altijd zo te zijn dat de verschijnselen stoppen maar vergeet niet dat het ook vaker goed gaat dan mis hoor maak je niet te veel zorge en geniet van elke dag dat je zwanger bent dikke knuffel miriam
Petty, ik weet niet waarom je het vraagt maar ook ik moet dit bevestigen. Ik had wel al de hele tijd een naar voorgevoel maar met de eerste echo, 9 weken bleek het hartje niet meer te kloppen, ik was nog flink misselijk en dat is ook nog gebleven tot aan mijn curretage. Probeer je hier niet al te veel in te verdiepen, het maakt je alleen erg onzeker. Laat je nog even horen hoe het met je gaat en waarom je dit vraagt? Liefs Anoek
Miriam, ik lees dat die slaaptabletten niet echt geod werken maar duurt het alleen lang voordat je in slaap valt en slaap je daarna wel door? En opnieuw zwanger worden, er komt een moment dat jullie daar allebei weer aan toe zijn. Bart ziet ook wat het met jou doet en voor hem moet het allemaal ook een plekje krijgen. Neeke, ergens hoop ik dat je gelijk krijgt en ik snel zal gaan bevallen maar Jette mag van mij best eerst. Heb er toch wel een beetje schrik voor moet ik zeggen. Het is denk ik meer het onbekende en het niet weten wanneer. De buikpijn is weer gezakt dus valse start.. Mariaatje, spannend voor jullie zeg, ik duim volop Jette, ik heb dus niks gelezen over bevallen want ik denk dat ik me daar dan extra druk over ga maken. Nog alles rustig bij jou Marla, de rust gevonden nu? Goed met je voeten omhoog en laat marlaman maar even rennen voor je, heerlijk! Vanavond gaan we naar vrienden van amstel en ik ben aan het twijfelen of we de tas en de spullen mee moeten nemen? Is nog wel even rijden... Geen idee maar misschien voet het wel goed en alleen daarom al. Liefs
o super dat je daar heen gaat echt cool ik slaap de hele nacht normaal slecht en het duurt echt lang voor ik de slaap te pakken heb nu met de pil duurt het net zo lang voor ik slaap maar wordt niet drie keer snachts wakker meer ben wel sóchtens nog vroeg wakker maar blijf gewoon liggen in mijn nest kan niet de energie verzamelen om er dan uit te gaan . er moet een reden zijn of iets anders anders blijf ik liggen. tot een uur of 11 anouk jij vanavond veel plezier hopen dat het niet nu juist begint en jette mischien ben jij nu wel eerst aan de beurt iedereen fijn weekend liefs miriam
anouk, ga jij nu nog naar een concert of heb ik dat nu niet goed begrepen, lijkt me wel een beetje angstig in zo´n mensenmassa te staan. Ook warm en lang, maar hoop dat je het leuk hebt! liefs jette