Hallo allemaal, Annie, je bent meer dan welkom om mee te praten. Wij hebben allemaal iets vergelijkbaars meegemaakt en kunnen je dus heel goed begrijpen. Ik kan me zo goed indenken dat je zo enorm verdrietig bent. Huil maar lekker bij ons uit, als je dat nodig hebt. Wat aardig van je verloskundige dat ze je nog gebeld heeft. Ik heb na mijn miskraam eigenlijk niets meer van mijn VK gehoord. Toen ik een dag na de constatering van de missed abortion een inwendige echo bij de gynaecoloog kreeg, bleek ik een maand eerder zwanger te zijn geraakt, dan ik dacht (was nl. gewoon ongesteld geworden) en wilde dat nog doorbellen aan de VK. Toen ik de assistente aan de lijn kreeg, zij ze: "geef dat maar door als je weer opnieuw zwanger bent. Sterkte verder." En dat was het. Wat dat betreft heb jij gelukkig een betere ervaring. Ik kan me voorstellen dat dat jou toch een beetje helpt. Wat betreft een curettage: dat valt op zichzelf best wel mee. Het lijkt erger dan het is. Ik vond het wel moeilijk om daarna te beseffen dat het vruchtje echt weg was en je toekomstbeeld op dat moment dus ook. Als jij nog liever wat wil wachten, doe dat dan gewoon. Mijn gyn zei tegen mij dat het lichamelijk niet uitmaakt of je nog wat wacht of niet. Wel vond ze dat je niet te lang mocht bloeden wanneer de miskraam tijdens het wachten op gang zou komen, omdat je baarmoedermond dan open staat, en je dan vatbaarder bent voor ontstekingen. Ikzelf heb 3 weken gewacht voordat ik een curettage onderging. Als jij toch liever wat sneller een curettage wil, bel dan met het ziekenhuis. Doe waar je jezelf het beste bij voelt. Het is jouw lichaam en jouw keuze. En Hommeltje: toch nog erg verdrietig nieuws, ondanks dat je er toch een beetje rekening mee had gehouden. Anderzijds kan ik ook wel begrijpen dat je blij bent dat je nu wat meer duidelijkheid hebt en dat je in ieder geval niet langer in die slopende onzekerheid hoeft te zitten. Ah, je bent in ieder geval al bij de anesthesits geweest. Dan kan je curettage nu wel heel snel ingepland worden. Ga je maandag zelf bellen om achter de datum te komen? Ik vond het zo'n rottijd om tussen de beslissing om een curettage te ondergaan en de curettage zelf in te zitten. Je kijkt er best wel tegenop en weet niet goed wat je kunt verwachten. Ik moest al om 07.30 uur 's ochtends in het Ziekenhuis zijn, en was blij dat ik zo vroeg was ingepland. Ik werd om 08.30 uur geholpen en was om 15.00 uur weer thuis. Ik had al eerder naar huis gekund, maar moest nog op de gyn wachten. Heel veel sterkte. We horen vast wel van je wanneer de curettage is. Chantal; nou je de titel noemt, weet ik om welke nummer van Blof het gaat. De test kwam me al zo bekend voor, maar ik kon het niet goed plaatsen. Is inderdaad heel mooi. Nou, ik ben dus ongesteld geworden. Het kwam zaterdagavond pas echt goed op gang. Ik ben eigenlijk niet heel erg teleurgesteld, maar voornamelijk blij dat mijn lichaam zich weer goed hersteld lijkt te hebben na beide curettages. Mijn vriend vond het leuk om nog flink door te kunnen klussen. Het had toch wel een tijdje stilgelegen door alles wat er gebeurd was. En zo zie ik het dus ook maar. Wat ik wel fijn vind, is dat wanneer ik terugreken, de eisprong op de dag is geweest, die ik had gedacht. Op die dag had ik nl. mijn "slijmpiek" en zelfs een heel klein beetje bloederige afscheiding. Bij de volgende cyclus weet ik nu dat ik eerst een aantal dagen met cervixslijm heb, en op de piekdag de eisprong. Kan ik dus met klussen goed rekening meehouden. Wat dat betreft vind ik deze pagina ook heel handig, omdat je kunt nalezen op welke dagen je precies bijv. slijmverlies hebt gehad, of buikpijn. Het fungeert dan bijna als een soort dagboek. En Corien, hoe is het met jou? Ik mis je een beetje. Liefs, Marla
@ Marla, jij bent dus gewoon nog ongesteld geworden terwijl je al zwanger was? Bij mij is het vermoeden er ook dat ik eigenlijk 4 weken eerder zwanger was dan gedacht. Ik ben ook gewoon ongesteld geworden op de normale tijd. Heb jij wel gemerkt dat het die keer anders was dan anders? Ik namelijk wel, het duurde langer (2 weken) en was gewoon anders, ik weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven. Dat had ik toen niet door, of ja wel door dat het anders was, maar er niks achter gezocht omdat het qua tijd wel klopte met een nieuwe ongesteldheid. Ben benieuwd of jij dat ook had. Groeten, Jude.
Hey Jude (of is dat een liedje van de Beatles? ), Goh, wat opvallend dat jij waarschijnlijk ook gewoon ongesteld bent geworden, terwijl je al zwanger was. Dat hoor je niet zo heel vaak. Ik was 2 dagen eerder dan normaal ongesteld geworden en het leek in eerste instantie op een gewone ongesteldheid, met als ik me goed herinner twee dagen flink rood bloed, en vervolgens wat donker bloed. Wat ik wel vreemd vond was dat ik een paar dagen nadat het gestopt was last kreeg van wat bruin bloedverlies. Dat heeft volgens mij nog wel een week aangehouden, voordat het helemaal weg was. Ik ging er vanuit dat het met ontpillen te maken had, maar achteraf was er dus een andere reden. Dit was trouwens precies tijdens onze vakantie in Berlijn. Op de laatste dag in Berlijn, smaakte het ontbijt me minder goed als anders en ook voelde ik me bij thuiskomst niet helemaal lekker. Ik had last van diarree (sorry) en een beetje een raar gevoel. Ook vond ik het schilderwerk dat mijn vriend binnen had gedaan enorm stinken, terwijl hij niets rook. Ik voelde me anders dan normaal. Dus toen ik hoorde dat ik langer zwanger was dan gedacht, viel voor mij alles op zijn plaats. Ikzelf dacht dat ik 8 weken zwanger was, toen de VK erachter kwam dat ik een missed abortion had. Zij kon het vruchtje niet goed vinden, en schatte het na veel meten op 7 weken. Ze vond mijn baarmoeder en vruchtwater al wel heel ver ontwikkeld. De volgende dag kreeg ik bij de inwendige echo in het ziekenhuis te horen dat het vruchtje al 10 weken en een dag was en dat ik dus waarschijnlijk zo'n 12 weken zwanger was. De gyn gaf aan dat er geen vergissing mogelijk was, omdat het al echt een minimensje was. Volgens haar was het al bijna helemaal compleet en hoefde het alleen nog te groeien. Ik vond het wel vreemd dat er zo'n groot verschil tussen de meting van de VK en de gyn zat, maar de gyn gaf aan dat in een vroeg stadium in de zwangerschap een inwendige echo veel preciezer is. De meting is veel nauwkeuriger. En ook de echofoto van de gyn gaf aan dat er geen discussie mogelijk was. Het was al meer dan 3 cm en leek op de echofoto's van 10 weken die ik op het Internet had gezien. De gyn verklaarde mijn ongi als een innestelbloeding. Op de zwangerschapspagina had ik gelezen dat dat maar heel weinig is, en dat vertelde ik haar ook. Volgens haar kun je echt flinke innestelingsbloedingen hebben. Jij schrijft dat ze bij jou het vermoeden hebben dat je langer zwanger was. Weten ze het niet zeker? Ik ben wel erg benieuwd naar jouw verhaal dan op dit gebied! Liefs, Marla
Hey Marla, Bij mij is het als volgt gegaan. Ik was 1 dag eerder ongesteld geworden dan normaal. Dus ik had niet het idee dat er iets niet klopte. Het was ook eerst een paar dagen gewoon bloed en dat hield vervolgens 2 dagen op. Toen was het iets van 4 dagen bruin bloed en toen weer 3 dagen gewoon bloed. En toen was het weer over. 2 weken in totaal. Het bloed dat ik had die laatste 3 dagen was ook anders dan normaal, leek op wat rode slijmerige slierten (die ik later tijdens de miskraam ook had, dus misschien zat het toen al niet goed?!). Ik kan me niet meer herinneren of ik me toen slecht voelde, wat ik wel weet is dat ik na een week of 2 last kreeg van mijn buik (dat waren, bleek later dus, cystes die aan een eierstok aan het groeien waren). Ik dacht in eerste instantie dat ik weer ongesteld ging worden maar dat gebeurde dus niet. Op een gegeven moment werd de buikpijn zo erg dat ik eerst een zwangerschapstest heb gedaan en toen naar de huisarts ben gegaan. Vandaar moest ik meteen door naar het ziekenhuis voor een echo. Ik zou toen volgens mijn berekening bijna 5 weken moeten zijn, maar het was wel wat groter dan dat. We zagen het vruchtje zitten en het bewoog ook. Maar het was ook niet heel veel groter, dus niet zo dat ze dachten dat het dan al 9 weken zou moeten zijn, dus wat dat betreft klopt het dan weer niet. Ik weet eigenlijk ook niet precies hoe het zat, want ik was meer bezig met mijn buikpijn en die cystes en moest toen ook een nacht in het ziekenhuis blijven en er is twee keer gedreigd mij te opereren (tijdens de zwangerschap) en dat gaf nogal wat stress. Maar eigenlijk moest de zwangerschap hoe dan ook wel van de maand ervoor zijn, want na die laatste "ongesteldheid" hadden wij door omstandigheden niet meer geklust, vandaar. Ik was dus ook erg verrast dat ik zwanger was. Al met al vind ik het wel een beetje een apart verhaal. Maar als ik jouw verhaal over jouw bloedingen lees, dan komt het toch ook wel overeen. Wel vreemd hoe je lichaam je dan voor de gek kan houden! Ik hoop voor ons allebei dat het de volgende keer wel op een normale manier gaat. Groeten, Jude.
hallo Meiden, Over je lichaam voor de gek kan houden gesproken....ik weet nu niet of ik nu ongi ben geworden na 3 weken en 4 dagen of dat het nog restanten van de miskraam zijn. Na mijn miskraam op 22-11 had ik voor het laatst bloedverlies na 1 week en 4 dagen wel bleef ik slijmverlies met spoortjes bloed en later buin (oud) bloed houden. Het is geen gewone afscheiding want dat verschil ken ik wel. Daarbij stroomde het steeds naar beneden en moest ik inlegkruisjes blijven gebruiken want anders is echt de hele boel nat. Ook bij het plassen kwam er aardig nog wat uit. (sorry hoor voor vieze praat) Maar ik verwacht niet dat ik nu al ongi zou kunnen zijn. Omdat men in ziekenhuis heeft gezegd dat het nog wel even zou duren......pffft wat moet ik nou? Het punt is dus dat ik NIET 1 dag zeg maar droog ben geweest en as woensdag is het dus al 4 weken! Ik wou dat ze bij de nacontrole toch maar een echo hadden gemaakt GRRRRRR Nu is het helder bloed en stroomt mega en net ook iets van een velletje gezien..ik denk dat ik toch maar VK ga bellen. @marla jammer dat je niet zwanger bent! Ik had het echt zo voor je gehoopt! maar misschien net wat je zegt je lichaam hersteld zich wel goed en je hebt nu een duidelijker beeld van eisprong (ookniet onbelangrijk hihi) @Hommeltje meid wat erg voor je en wat heb je al die tijd niet moeten doorstaan qua onzekerheid. Kan me voorstellen dat je een wijntje hebt gedronken. Op zich wel goed (hoe verdrietig ook) dat er nu duidelijkheid is. Ehhh en als het goed is, krijg je nog een echo hoor vlak voordat je gecurreterd wordt. Dat is in ieder geval bij ons in het ziekenhuis heel gebruikelijk en lijkt me ook heel verstandig zodat ze even kunnen zien hoe het ervoorstaat! @Annie natuurlijk ben je van harte welkom om je hart te luchten. Je maakt nu een verdrietige tijd door en dan wellicht ook nog gecurreteerd worden. Das niet niks hoor! Het maakt niet uit wat voor hersenspinsel je hebt of denkt rare vragen te hebben, stel ze gewoon. Ik heb zelf ervaren dat het mij erg helpt in de verwerking. Lotgenoten weten wat je doormaakt hoe ze het ook proberen anderen zij die het niet hebben meegemaakt kunnen zich slechts een voorstelling van maken. En Annie en Jude: Luister naar wat je hart je ingeeft mbt wel of niet natuurlijke miskraam afwachten. Laat je niet te veel leiden door de medici. Het is jouw lichaam! Liefs, Chantal
Sjannie, het klinkt toch wel als een ongesteldheid. Ik meende gelezen te hebben dat je de eerste dag van de miskraambloeding als eerste dag van de cyclus moest nemen, maar weet dat niet zeker. Mocht dat het geval zijn, dan ben je na ruim 5 weken ongesteld geworden en dat zou dus wel kunnen. Het kan iets langer duren voordat je de eerste keer na een miskraam ongi wordt, maar dat hoeft niet per se. Maar toch kan het ook zijn dat er nog wat weefsel achter is gebleven. Bij mij was er dus nog wat zwangerschapsweefsel in mijn baarmoeder na de eerste curettage achtergebleven, maar ik heb daarna echt flink (rood) gebloed, zeg maar als de eerste dag van een heftige menstruatie. Volgens de gynaecoloog zaten er nog maar heel erg weinig weefseltjes, en daar kan de baarmoeder al heel heftig op reageren. Je zou denken dat het bruine bloed dat jij na je miskraam hebt gehad, oud bloed was en geen vers. Goed dat je toch even contact opneemt met de VK (of misschien nog wel liever met het ziekenhuis?) om te vragen wat deze bloeding kan zijn en of het zou kunnen dat er zwangerschapsweefseltjes zijn achtergebleven in de baarmoeder. Ik ben benieuwd wat ze tegen je zeggen. Wel vervelend dat je hier zo onzeker van wordt. Ik herken het helemaal. En Jude: volgens mij ben jij echt een maand eerder zwanger geworden dan je dacht. Je hebt immers niet kunnen klussen en kunt dus gewoon niet zwanger zijn geraakt in die cyclus. Ook klinkt jouw "ongesteldheid" hetzelfde als die van mij, met als enige verschil dat ik aan het einde alleen maar bruinverlies heb gehad en jij nog rood bloedverlies. Goh, jij hebt inderdaad ook wat meegemaakt, zeg. Eerst die cystes en dreigende operatie en achteraf bleek dus dat je waarschijnlijk gewoon ongesteld bent geworden terwijl je al zwanger was. En vergeet vooral de miskraam zelf niet. Voor jou wordt het ook nodig tijd, dat je de boel achter je kunt laten en weer opnieuw kan beginnen. Heb jij ook het gevoel dat je niet goed op je lichaam kunt vertrouwen bij een volgende ongesteldheid? Dat wat normaal het ultieme bewijs is dat je niet zwanger bent, is dat bij ons dus duidelijk niet. Ik houd mijn lichaam gewoon goed in de gaten. Als ik me weer zo raar voel na een menstruatie, dan test ik toch maar weer eens. Ik heb nu overigens absoluut niet het idee dat ik zwanger ben, hoor. Ik ruik niet anders, en voel me gewoon. Ik vind het ook een raar idee. Liefs, Marla
Hoi marla, Het zou dan 4 weken ipv 5 weken zijn. Ik ben voor het eerst gaan bloeden (nadat gecontateerd was dat het hartje niet meer klopte) op maandagavond 20-11. En 22-11 is alles eruit gekomen daarna nog bloeden daarna slijmverlies en nu dus weer bloedverlies. Het zou natuurlijk op zich natuurlijk heel mooi zijn als het ongi is. Dat is een teken dat het lichaam zich voldoende hersteld heeft! YES en daar ben ik dan echt blij mee (als na ongi het slijmverlies ook verdwenen is Ik heb verder geen krampen ofzo dus ik hoop dat dat ook een goed teken is. Ik houd het even op ongi maar ga nog even voor zekerheid met VK bellen. Ik zat er net nog even na te lezen enzo en als je alles zo leest....meiden meiden wat maken we alllemaal niet mee en ieder op zijn eigen manier weer zo anders. Niks standaard! Maar zo fijn om elkaar te steunen! Liefs chantal
Dat was mij ook al opgevallen. Iedereen heeft hier haar eigen verhaal en weer andere dingen meegemaakt. Sorry Chantal, ik had me verrekend. Het is inderdaad krap aan 4 weken. Heb je al contact gehad met de VK? Ik zou voor je eigen gemoedsrust echt even bellen. Trouwens, ik heb ook flink bloedverlies: het water in de WC is ook behoorlijk rood. (gebruik nog steeds geen tampons, omdat ik wil zien hoe mijn ongesteldheid verloopt, en dat zie je niet zo goed met maandverband). Liefs, Marla
Hallo meiden, Het is alweer een paar dagen geleden dat ik op het forum heb gelezen en meteen was ik 2 pagina's achter.... weer 'even' bijgelezen. Pfff, wat een verhalen zeg. Voor de meiden die het net te horen hebben gekregen van hun missed abortion, sterkte met de verwerking van dit verlies en succes met jullie beslissingen! We weten hoe jullie je voelen en leven met jullie mee! Lucht je hart lekker op dit forum, ik heb gemerkt dat het zo enorm helpt! Hommeltje, heel veel sterkte om deze week door te komen, denk dat de dagen kruipen ofnie? Wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent ookal is het geen leuk nieuws maar al die onzekerheid is helemaal slopend. Goed van je dat je toch om algehele narcose hebt gevraagd. Ik zou er ook niet bewust bij willen zijn geloof ik. Ik ben ook onder narcose geweest en vond het allemaal zo reuze meevallen. Ik was eigenlijk wel een beetje blij toen het klaar was aangezien ik met spoed ben gecuretteerd omdat ik zoveel bloed verloor en na de curettage was dat meteen afgelopen. Ook van de narcose heb ik helemaal geen last gehad ondanks dat ik niet nuchter was, juist heel veel had gegeten (dacht hele dag; als ik zo bloed moet ik goed eten....) Nou, stertke deze week en neem wel goed afscheid... He Chantal, dus je bent al ongi geworden! Las dat je er niet helemaal zeker van bent, heb je de VK al gesproken? Ben benieuw wat die te zeggen heeft. Ik hoop voor je dat het inderdaad gewoon een ongi is... kun je weer vooruit kijken! Ik hoop dat het bij mij ook binnenkort opgang komt... Hi die Marla, je vroeg je af hoe het met me was. Lief. Het gaat dus goed met me. M'n leven is alweer eigenlijk als vanouds.... lekker druk dus.. Maar zag dat ik toch wat vaker op het forum moet kijken... het gaat zo snel! Wat jammer dat je niet zwanger bent (al weet je het bij jou natuurlijk niet helemaal zeker..) maar dat zou ook wel erg snel zijn. Zoals je al zegt is het ook wel fijn om nog ff goed te klussen en helemaal nu je je cyclus ook nog een beetje door gaat krijgen. Ik had ook anderhalve week geleden iets slijm (2 dagen) dus ik ga ook ff terug rekenen als ik ongi wordt. Misschien deze week wel! Nou, is alweer een lange tekst geworden maar goed, had ook wat in te halen... Stertke allemaal! Liefs, Corien
Hallo, Ik heb VK gebeld en mijn verhaal gedaan en ze denkt dat het misschien niet helemaal goed los is gekomen... morgen heeft zij mij in het ziekenhuis ingepland voor een echo om 14.00 uur! Gezien mijn dossier snapte ze niet dat die echo toen bij de nacontrole niet is gedaan. Hoorde haar zuchten van ergenis. Ik hoop zo dat alles toch wel goed is en dat ik niet alsnog na 4 weken een curretage heb. Maar als het zo is dan is het zo en dan hoop ik dat ik daarna ook niet meer zo lang blijf vloeien. Weet echt niet wat ik moet denken. Moet zeggen dat ze bij ons geboortecentrum wel echt goed helpen en alle zaken serieus nemen. Ik zei al dat ik niet goed wist waar ik nu terecht moest en dat ik hun maar heb gebeld waarop ze antwoordde daar zijn we voor! Zo fijn! Nou hoop ik dat ze in het ziekenhuis ook maar zo handelen morgen. Nou morgen meer... Liefs, Chantal
@ Marla, ja, ik heb dat ook, als ik een volgende keer ongesteld word, dat ik waarschijnlijk wel ga denken, wat is dit nu? Maar ik denk wel dat ik het nu kan onderscheiden van hoe het normaal elke maand is, want achteraf gezien was het dus anders. We zullen zien of dit weer gebeurt... @ Chantal, bij mij begon het eerste bloedverlies ook op 20 november en is nu dus vier weken geleden. Er is ook nog geen dag voorbij gegaan dat alles weg was. Eerst twee weken rood bloed (eerste week heel veel en tweede week zoals een gewone ongesteldheid) en sinds die tijd bruin oud bloed. In het begin was dat ook vrij veel en donker bruin en dat is steeds minder en lichter geworden. Nu heb ik daar ook nog een beetje last van. Wel vervelend als dat al vier weken duurt. Hoop voor je dat je niet alsnog gecuretteerd moet worden. Ik heb trouwens bij de nacontrole wel een echo gehad (ook voor de cystes) en een inwendig onderzoek . Ik weet niet of dat standaard is eigenlijk. Groeten, Jude.
@Chantal: goed dat je de VK hebt gebeld, maar wel vervelend dat ze denkt dat je baarmoeder nog niet helemaal leeg is. Ik hoop maar dat de echo vanmiddag uitwijst dat het wel je ongi is. Hoop echt heel erg voor je dat je geen curettage hoeft te ondergaan. Balen, zeg. Ik weet wel dat toen ik bleef bloeden na de eerste curettage en hoorde dat ik een tweede moest ondergaan ik me echt afvroeg waarom ik dat nu juist weer had. Ik wilde de miskraam zo snel mogelijk achter me laten, en had het gevoel dat ik weer vertraging op had gelopen. Ik duim voor je dat je baarmoeder schoon is! @Jude; je hebt gelijk: ik weet wel dat als ik de volgende keer een nabloeding heb net na de menstruatie, dat ik dan maar eens een test moet doen. En ik weet hoe het voelt om zwanger te zijn, dus het gebeurt me hopelijk geen tweede keer. Alhoewel je nooit nooit moet zeggen. @Corien; fijn dat we iets van je horen. Wel heel spannend voor je: het klinkt inderdaad alsof je eisprong ongeveer 1,5 week geleden is geweest. Dat betekent dus dat je menstruatie ongeveer 14 dagen later komt. (klopte bij mij in ieder geval wel). Erg spannend: hopelijk komt hij snel en is voor jou een nieuwe kans aangebroken. Voor alle anderen: sterkte! Liefs, Marla
Hallo Meiden, Nou gisteren in het ziekenhuis geweest voor een echo. Zag hele ernstige gezichten en de spanning liep bij mij hoog op. En toen vertelde hij mij dat er nog wat zit. Hij zei ook dat hij liever (NOG) niet wilde curreteren en stelde voor om mij 10 pilletjes ergometrine te geven zodat mijn baarmoeder gaat samentrekken en hoopt dat het zo los komt. Nou ik kan de komende 5 dagen weer vet pijn in pens krijgen en loop nog met meer maandverbanden te slijten (getver getver getver!) Ach ben dan wel net voor kerst klaar. Wat dat betreft ben ik blij dat ik maandag VK en gisteren Echo heb gehad. Volgende week woensdag weer een echo en als alles schoon is mooi maar als het niet zo is dan toch alsnog curreteren. Ik baal als een stekker maar ergens wist ik wel dat het geen ongi was. Ik hoopte het natuurlijk wel. Ik heb geboortecentrum gebeld en gevraagd of VK mij wil bellen want ik gewoon even met haar bespreken hoe het nu verloopt en of zij goede ervaring heeft dat het nu wel mbv pillen wel goed los zal komen of de reden waarom gynae nu niet voor curreteren heeft gekozen. Ben ik gisteren gewoon vergeten te vragen. maar denk dat ik al blij was dat ik niet gelijk gecurreteerd hoefde te worden. Maar ja achteraf....Ik bedoel waarom 5 dagen pijn in mijn buik hebben en straks nog niet klaar te zijn waarom dan niet meteen curreteren. Ik sta ook echt niet te springen om een curretage maar eigenlijk wil ik nu garantie dat het nu goed komt. Merk dat ik het echt zat begin te worden en ik wordt er met name vandaag merk ik best verdrietig van... zit met tranen in mijn ogen nu ik dit schrijf en voel me gewoon echt niet ok! Nou ik laat jullie weten wat VK er van vindt. Veel liefs, Chantal
hallo Jude, Ik heb wel nacontrole gehad op 6 december maar ze waren mij vergeten op de echolijst te zetten. Bloedverlies na miskraam was op 3-12 weg en daarna ging het over op dat slijmverlies vermengd met bloed. Ik en gynae in de veronderstelling dat het nu aflopende zaak was. Wel inwendig onderzoek gehad en alles was goed. baarmoedermond had zich gesloten maar ja gisteren hoorde ik dat dat niet alles zegt. Maar gynae zag geen indicatie om alsnog een echo toen te doen. Ik ben ook best boos dat ik bij gynae bij nacontrole toch geen echo heb gehad want daar kwam ik speciaal op advies van gynae van eerste hulp op 22-11. Net wat je zegt marla lijkt nu wel of ik vertraging op loop. Niet dat ik gelijk weer er voor ga hoor. Wil echt 2 cycli afwachten maar toch heb je vertragen en het vervelende is nu dat ik het nu niet kan afsluiten sterker nog wordt er nog dagelijks mee geconfronteerd en merk gewoon dat ik het niet meer zo trek. Liefs Chantal
Hoi Chantal, Wat naar voor je dat het allemaal zolang moet duren. Bij mijzelf is ook een missed abortion geconstateerd afgelopen vrijdag (15 dec). Het vruchtje had al 10 weken moeten zijn maar het waren er 6 en er was geen hartactie te zien. Nu moet ik morgen (21 dec) weer komen bij de gynaecoloog. Krijg ik dan weer een echo? Ik weet het niet want het is vorige keer allemaal nogal langs me heen gegaan wat ze zei. Ik weet ook even niet meer wat ik moet doen, het ziet er voorlopig nog niet naar uit dat het vanzelf los gaat komen. (ik had nog zwangerschapstest gedaan vrijdag toen ik het hoorde en er was nog zeer blauwe streep te zien, de vk zei dat het dan nog niet los zou komen)Die pillen wil ik niet (maagtabletten?), heb ik alleen maar slechte ervaringen over gelezen. Ook het idee dat je wel 6 weken kunt bloeden als het op een natuurlijke manier komt staat me niet echt aan. Daar heb ik echt geen zin in. Dus een curretage lijkt dan logisch, maar brengt wel risico's met zich mee? En dan nog hoelang w8 je met zoiets ik wil het sowieso niet gelijk morgen. Ik heb ook zoveel verhalen gehoord van mensen bij wie ze zeiden dat het verkeerd zat en bij wie het toch nog goed bleek paar weken later. Bij een vriendin zeiden ze dat het BBM was hebben ze zelfs nog bloed weggehaald en 2 weken later bleek er toch nog een baby met hartactie in haar BM te zitten. Maar ja deze verhalen maken me eigenlijk alleen maar onzekerder. Pff moeilijk allemaal hoor. Wil ook niet dit zich maanden voortsleept allemaal, net als bij Marla heb ik dan het gevoel dat ik zoveel vertraging oploop...... Liefs Annie
Hoi Chantal, He, wat vervelend allemaal zeg voor je. Ookal had je het misschien al een beetje gedacht, dit is natuurlijk geen leuk nieuws. En ik kan me voorstellen dat je het allemaal niet meer zo goed trekt. Het is ook niet niks. Denk je dat je ervan af bent en weer vooruit kunt kijken, moet je weer wachten. Maar hou vol en gooi je verdriet er lekker uit. Het komt vast allemaal wel weer goed, op naar een beter nieuw jaar. Hi Annie, ook voor jou heel veel stertke! Wat onzettend rot is dit voor je.. we weten hoe je je voelt. Stertke met het verwerken en neem wel goed afscheid hoor. Ikzelf heb gewacht op een spontane miskraam, dit ging echter niet helemaal goed waardoor ik toch gecuretterd moest worden. Vond het wel een fijn idee dat m'n lichaam het zelf opgang heeft gebracht, alsof het eraan toe was... maar goed, dit is per persoon anders. Het is ook niet makkelijk om met een dood vruchtje rond te lopen. Ik denk idd dat ze bij jou morgen weer een echo gaan maken. Sterkte dan en succes met je beslissing. Marla, alles goed met je? Liefs, Corien
@ Chantal, wat vervelend voor je, je kunt het op deze manier toch niet echt afsluiten, he? Ik had bij de nacontrole op 1 december nog wel wat last van echt bloedverlies, dit duurde nog tot 3 december. En de baarmoedermond stond nog wat open. Ben ook vergeten te vragen wat dat dan betekent. Er gebeuren dan zoveel dingen tegelijkertijd, dat je achteraf thuis pas denkt, dat en dat had ik moeten vragen. En nu lijkt het er op dat ik voor het eerst sinds 20 november nergens meer last van heb... . Maar ik krijg vrijdag weer een echo en ik ben nu ook wel een beetje zenuwachtig of ze dan niet toch ook nog iets zien zitten wat is achtergebleven of zo. Groeten, Jude.
Hallo, @Annie wat ik nu heb gekregen zijn geen maagtabeletten. Maagtabletten moet je vaginaal innemen en deze oraal. Deze werden mij nl ook voorgesteld toen ik voor intake bij gynae voor curretage op 23-11 ging. Ik zag dat ook echt niet zitten. Uiteindelijk na een week kwam de miskraam vanzelf op gang. En ook ik vond net als Corien het erg prettig dat mijn lichaam zelf het signaal heeft gegeven dat het niet goed was. Ik denk ook dat jij eerst een echo krijgt dat is nl heel gebruikelijk als je naar gynae gaat om te kijken hoe het zit. Veel succes morgen zal best emotioneel zijn! Dit zijn andere pilletjes en deze hoef ik 5 dagen te slikken en dan moet het ook klaar zijn. De pillen die ik nu krijg gebruiken ze ook bij vrouwen die net bevallen zijn om heftige bloedingen te verminderen en wordt ook gebruikt bij heftige menstruatiebloedingen. Nou heb er net 1 ingenomen maar voel niet veel. het zou met 10 minuten moeten werken maar ben nu 3 kwartier verder....ik wacht het rustig af en probeer zoveel mogelijk afleiding te zorgen. Mijn dochter heeft dadelijk kerstdiner op school dus we gaan zo lekker tuttelen Succes allemaal. @hommeltje hoe is het met je?
Hallo @Annie, nog een vraagje wat is BBM? @Jude heb je as vrijdag weer een echo ivm de cystes? hoe staat het daarmee? Hoe was het bij de nacontrole (was het toen niet al wat geslonken?) Nu je geen bloedverlies meer heb is natuurlijk wel een goed teken en ook ik hoop voor je dat er geen restanten zitten. Omdat ik dus afgelopen maandag ineens weer een lading rood bloedverlies met iets taais erbij had begon ik me pas echt af te vragen of het nu wel of niet goed was en toen kreeg ik dus gisteren de echo. Beiden veel sterkte morgen! Liefs, Chantal p/s vanmiddag 1e pil genomen maar voel echt helemaal niets en op de beschrijving staat gaat na 10 minuten werken...nou laat ik maar niet te vroeg juichen dat het meevalt qua pijn zal je straks net zien...Ga zo de 2e pil nemen. ik wacht het wel af.