Hier ook even in komen breken: Chantal, meid, van Harte! en lekker onverwacht, ik ben superblij voor jullie! Onzekerheid zul je de komende tijd wel blijven houden (heb ik nu nog steeds wel een beetje) , maar heb er vol vertrouwen in; deze keer gaat het gewoon goed! Kus Minka
Joehoe, Chantal..... wat een onverwacht, maar vooral mega-goed nieuws! Joehoe, rondedans, jippieayee, etc: Chantal is zwanger! Wij gaan met zijn allen zo voor je duimen dat je deze zwangerschap helemaal voldraagt (zelfs zo dat je er op een gegeven moment letterlijk de buik van vol van hebt, omdat je al 2 weken overtijd ben ). Je zult inderdaad wel heel angstig zijn en daarom alleen al is het goed om afstand te nemen, maar ik weet nog dat Amber tegen mij zei dat je je eigenlijk niet eens tegen weer een tegenslag kunt beschermen, omdat je je toch al hecht aan je kleintje en dat is ook zo. M.a.w. goed dat je toch een banner hebt genomen. Oh lieve Chantal, ik gun het je zo! Ik hoop zo dat je snel voorbij die eerste 16 weken bent! Ik zal je banner echt vooruit kijken! Ik ga nu de verhalen van de andere lezen en kom zo met een reactie. Liefs, Marla
Nou, ik heb even gelezen en kom dus nu op jullie terug. Miriam, als die slaappillen niet werken, is het dan nog wel nodig om ze te slikken? Wel supervervelend dat je zo slecht slaapt. 's Nachts heb je zo veel tijd om na te denken en komt alles 5 keer zo hard op je af. Overdag heb je natuurlijk nog wel een beetje afleiding, maar 's nachts ben je eigenlijk alleen, met jezelf en je gedachten en Danique beheerst natuurlijk sowieso je gedachten en dan natuurlijk helemaal. Pfff..... moeilijk. Slaap je overdag wat bij of ben je juist bang dat je dan helemaal niet meer in slaap komt? Ik hoop echt dat de natuurgeneeskundige op 15 februari iets voor je kan doen, al was het alleen maar wat rust brengen. Je bent echt een schat, zoals je hier altijd op iedereen reageert! Heb veel respect voor je, maar ik blijf ook zeggen dat je goed op jezelf moet passen en aan jezelf moet denken! ("houd nu eens op, mama-Marla. Nu weet ik het wel. " -> groot gelijk, Miriam ) Petty, bij mij verdwenen de zwangerschapssymptomen een week voordat een MA werd vastgesteld. En met verdwijnen bedoel ik echt dat ze per dag minder werden. Mijn reuk werd slechter, alles proefde weer als vanouds, ik voelde me niet meer zwanger. Ook had ik gedroomd dat het mis was en had ik een heel slecht voorgevoel over die zwangerschap. Het rare is dat mij dit weer overkwam in deze zwangerschap en ik raakte dan ook helemaal in paniek. Mijn vriend zag het ook al niet meer zitten. Ik heb toen een spoedecho gehad en tot onze grote verbazing zag ik een spartelend kleintje op de echo. Ik heb toen gehuild van geluk. De gyn vertelde me dat je symptomen door stress kunnen verdwijnen en ze bij sommige vrouwen sowieso al afnemen bij 10 weken. Wat ik wel opvallend vond, was dat ik ondanks die paniekaanval toch een veel beter gevoel had bij deze zwangerschap en dat klopte dus (zie mijn banner). M.a.w. ikzelf vind het heel positief om te lezen dat je vertrouwen hebt. Heel veel succes (en plezier) bij je eerste echo. Hey Neeke, volgens mij is Guusje een heel tevreden mannetje, zoals je zijn babygeluidjes en andere dingen omschrijft. Telkens als mijn schoonzus belt, dan hoor ik diezelfde tevreden geluidjes van haar zoontje. Erg schattig! Dus jij denkt dat ik een heel nieuwsgierig meisje krijg dat niet kan wachten? Ikzelf heb het gevoel dat ze het goed naar haar zin heeft en dat ik behoorlijk overtijd zal raken. Ik weet nog niet eens wat een harde buik is en hoe dat aanvoelt. Het rommelt totaal niet bij mij. Gisteren was Marlaman flink aan het timmeren (ikzelf werd er bijna gek van) en mini-Marla reageerde totaal niet: die sliep er dwars doorheen. Pas wat later werd Madam wakker. (moest er eigenlijk wel om lachen). Ik ben mijn zwangerschap nog niet beu, want ondanks de olifantenpootjes heb ik verder nergens last van. Jij hebt nu wel een wonderschone Guusbanner: hij staat op 2 maanden, 2 weken en 2 dagen. Mariaatje, nog maar 3 dagen en dan...... kun je er nog een testje tegenaan gooien. Ik vind het super spannend voor je, meid! Goed om geen verwachtingen te hebben (ook al heb je die stiekem toch. Tenminste ikzelf zou me helemaal opvreten van de spanning). Heb je er zelf een goed gevoel over? Hopelijk blijft je ongi weg. Enne.... is de schade meegevallen met die gevallen emmer? Als mij zoiets overkomt, dan ontplof ik bijna en moet Marlaman soms ingrijpen, omdat ik zelf de neiging heb om die emmer ook nog eens weg te trappen. (geduld is niet mijn sterkste eigenschap). Anoek, wat lief dat je moeder zo poetst. Dat zie ik die van mij niet snel doen, hihi. Het zou mij inderdaad niets verbazen als jij voor Jette bevalt, maar dat komt volgens mij doordat jij altijd gezegd hebt dat je eerder zou bevallen en dat Jette's VK haar bevalling nog niet snel ziet gebeuren. Ben je vandaag al online geweest, of is Miriam's voorgevoel aan het uitkomen? Het wordt nu echt spannend! Jette, overtijd zijn heeft inderdaad zo zijn voordelen: je zwangerschapsverlof duurt er langer door. Lief zeg, zo'n meelevende moeder. Wel geweldig dat ze zo is opgeknapt en zo uitkijkt naar de komst van jouw kindje. Mijn moeder is altijd heel nuchter en als mijn zus niet had gezegd dat ze beter niet op diens kinderen kon passen rond mijn uitgerekende bevallingsdatum, dan had ze dat nog gewoon gedaan ook. (mijn zus is dan nl. 12.5 jaar getrouwd en wilde graag met haar man weg, maar dat stelt ze nu uit). Ik weet niet of ik het al had gezegd, maar het boek "veilig bevallen" van Beatrijs Smulders heeft mij juist vertrouwen gegeven in de bevalling. Er staan gelukkig geen horrorstories in en er wordt wat dieper ingegaan op bevallingspijn: dat dat heel natuurlijk is en dat dat voor de juiste hormonencocktail zorgt zowel bij de moeder als bij het kindje, waardoor er een diepe band tussen die 2 wordt gesmeed. Het is heel raar om te zeggen, maar door dat boek krijg ik bijna zin in de bevalling. Nu is dat ook niet de bedoeling, want dat valt het weer zo tegen. Ik probeer maar zo weinig mogelijk verwachtingen te hebben. Als het lukt, dan probeer ik thuis te bevallen. (en jij Anoek?) Maar als het niet gaat, dan vind ik het ook niet erg om naar het ziekenhuis te gaan. Als het kindje maar gezond is, dat is het allerbelangrijkste. Ik ben vandaag naar de VK geweest: ik was deze keer precies 0 gram aangekomen, mijn ijzergehalte was goed, de hartslag van de baby ook net als de baarmoedergrootte. Mijn bloeddruk was iets verhoogd (89 onderdruk), maar dat vond ze toch nog acceptabel voor mij, omdat ik begonnen ben in de 90. Ze maakt zich bij mij pas zorgen als ik de 100 haal. Al met al zijn Ukkepuk en ik weer voor een weekje goedgekeurd. Liefs, Marla
Hey Chantal, ook ik kom even inbreken. Geweldig je bent weer zwanger! ! ! Gefeliciteerd meid, en ik duim dat alles deze keer goed mag blijven gaan. Liefs Hope
Jette, ik blijf toch nieuwsgierig, wanneer komt jullie beebje de wereld verkennen? Maar misschien praat ik nu wel voor mijn beurt en ben je al een trotse mama nu. Marla, bloeddruk was netjes dus dat is altijd fijn om te horen. Wij gaan naar het ziekenhuis, ik heb daar een veilig gevoel bij dus vandaar. Misschien beslis ik op het laatste moment anders maar dat zal liggen aan de bevalling waar ik overigens toch wel tegenop zie nu. Misschien moet ik dat boek ook eens lezen.. Begint voor jou ook spannend te worden nu, kan alle kanten op maar 1 ding is zeker, over 4 weken ben je mama! Hier een slapeloze nacht gehad, eerst last van twee jongens die om half 1 met de brommer gingen rijden, duurde een half uur. Daarna even geslapen en heerlijk op mijn schouder gelegen waardoor ik om 3 uur weer wakker was, pijn! Veel harde buiken en ben maar even in bad gegaan. Toch een super uitvinding zo´n bad, zou hem nu ech tniet meer willen missen. Oh ja, ik had ook zoiets van, ik moet mijn benen scheren (daar staat ook altijd zoveel haar op, niet dus maar ik kreeg het niet meer uit mijn hoofd.) ik ga even de verwarming aanzetten, kom vandaag nog wel even langs. Liefs Anoek
Chantal, gefeliciteeeeeeeeeeeeerd! Spannend weer he. Duimen draaien volop voor je! Later meer voor de andere dames, zoveel te doen... Kus Neeke
Ja Jette, wie weet ben je dan nu aan het bevallen. (sorry, ik zit er bovenop). Het kan snel gaan, heb ik wel eens begrepen. Nou Anoek, jij bent dus over 3 weken mama. Kun je je dat voorstellen? Nadat ik dat boek heb gelezen, staat mijn besluit helemaal vast: ik ga in eerste instantie proberen thuis te bevallen. Als alles goed gaat, dan ben je daar het relaxed. Je kunt gaan en staan waar je wil en zo de weeen opvangen. Je vriend kan dan wat aanrommelen en iets lekkers voor je klaarmaken. Maar goed, wij wonen maar op 7 autominuten van ons ziekenhuis (Elkerliek), dus ik ben er zo mocht dat nodig zijn. Het is natuurlijk wel zo dat je van te voren nooit kunt voorspellen hoe de bevalling verloopt: als de beeb in het vruchtwater heeft gepoept, dan moet je wel naar het ziekenhuis en als mijn bloeddruk toch flink stijgt, dan heb ik ook geen keuze. Ook dan is het goed wat mij betreft. Als ze er maar uit komt! Irritant, die brommers die je uit je slaap hielden: ik vind dat brommergeluid altijd zo snerpend door merg en been trekkend. Ik begreep dat wij nu sowieso veel lichter slapen dan gewoonlijk om alvast te wennen aan het ritme van de baby straks. Moet jij ook zo vaak naar de WC voor een paar druppeltjes? Ik glij dan altijd uit mijn hoge bed op klossen. Hoe bevalt jouw hoge bed trouwens? Een bad schijnt ook fijn te zijn bij het opvangen van de ontsluitingsweeen, maar dan moeten deze wel goed op gang zijn gekomen. En tja, dat ontharen van die benen: ik blijf het maar bijhouden (net als de bikinilijn), voor het geval ik met spoed wegmoet. Ik ben blond, dus het valt niet zo op, maar voor mijn gevoel moet het er gewoon af. "Waar je je allemaal niet druk om maakt, Marla". Lukt het ontharen jou nog goed? Ik moet er wel voor in de dubbele apekooi. Hey drukke supermama Neeke: ben je van alles voor je huis aan het regelen? Er komt veel op je af, he? Geef Guus een dikke knuffel. Mijn vriend is nu bezig aan het maken van het geboortebord: dat is geinspireerd op het geboortekaartje. Ik denk dat het heel leuk wordt. Helaas heb ik nooit goed antwoord gehad op mijn vraag hoe ik foto's moet verkleinen, dus ik kan nog steeds geen foto's in mijn album toevoegen. Had jullie zo graag de zelfgemaakte letterbak willen laten zien. Hij is echt heel leuk geworden. We hebben er nog een guirlande omheen gewikkeld. Liefs, Marla
Marla en net die letterbak was ik zo benieuwd naar.. Foto´s verkleinen kun je gemakkelijk met het hulpmiddeltje van deze site. Links in het menu staat foto verkleinen, de rest spreekt eigenlijk vanzelf. Jullie ziekenuis is het elkerliek? Helmond of deurne? Dan woon je dichterbij dan ik al dacht. In bad gaan vind ik nu echt heerlijk, lekker lavendel van Kneipp erin. Zalig gewoon. Tja de bikinilijn, ik kan nog net mijn buik een beetje inhouden om nog iets te kunnen zien maar dat resulteert in harde buiken, uk zal ook wel denken ´doe eens normaal´. heeft nu trouwens de hik, vind dat altijd zo zielig, gaat ook best hard vind ik. Haha, de wc, die gaat me nog missen straks, weet ik zeker. En idd voor een paar druppeltjes om vervolgens als ik weer lekker lig weer te moeten. Ik vind het niet zo fijn zo´n hoog bed, waarom weet ik niet. Wel handig met bed verschonen en stofzuigen. Ik ga even eten fabriceren (pizza of zo) dus groetjes weer. Jette, voor het geval dat: SUCCES
hoi meiden, nog niks aan de hand hoor hier, het is net of ik me rustiger voel dan voorheen omdat ik weet dat ik maandag al weer voor controle moet en als het dan nog niet geboren is dat ik doorverwezen wordt naar de gynecoloog, het is net of ik al weet dat ik naar het ziekenhuis ga om ingeleid te worden raar he! Goh anouk wat zwangere vrouwen s'nachts niet allemaal doen, ik zat vannacht om vier de post te sorteren en uit te zoeken, kon niet meer slapen was klaar wakker, heb thee gezet en heb me op de post gestort, om kwart voor vijf was ik klaar met sorteren en in mappen maken en ben ik weer naar bed gegaan en ik sliep direct! Het scheren van mijn bikinilijn lukt niet meer, jetteman heeft dat gisteren voor mij gedaan, mijn benen etc. kan ik zelf nog maar die bikinilijn is niet meer te vinden voor mij! chantal ondanks dat je zo cool reageert op je zwangerschap wil ik je toch feliciteren meis! Ik hoop zo dat het deze keer goed mag gaan! liefs jette
Rare dingen, hormonen. Dus jij hebt de post voor elkaar, geeft ook een heleboel rust, net als zachte benen Mijn vriend heeft ook al aangeboden om de bikinilijn te doen maar ik weet niet of dat dat zo´n goed idee is, misschien maar eens proberen de volgende keer. Spannend voor jou maandag maar jullie beebje vind het vast nog te koud buiten en blijft liever nog even lekker warm zitten.
evn klagen, ben alweer wakker vanaf half 3, heb het zo gehad. Wil ik in bad, weer koud water. Maandag komt de monteur maar ik moet er niet aan denken dat ik weeen ga krijgen voor die tijd. Dus nu zit ik hier in tranen en slapen luk tnu dus helemaal niet meer. Bah! Zo, dat is er weer uit, ga eens kijken wat ik nu ga doen
Meiden, heb vanochtend weer getest met een kruidvat test en: IK ZIE TWEE STREEPJES! Hij knalt niet van het scherm af, maar staat er wel degelijk, dus ik geloof dat ik ZWANGER ben! Ik kan het nog niet geloven en wil eerst de digitale nog doen, pas dan zal het besef volgens mij komen. Ik zal straks nog ff een foto plaatsen, kunnen jullie ff kijken! Liefs Maria
oooo mooi mariaatje super geweldig zeg onvoorstelbaar o meid wat goed en mooi zeg ik ga nu voor jou zico chantal voor jullie alledrie duimen dat de tijd onwijs snel voorbij mag gaan. de eerste 12 weken dan he liefs miriam
Dank je lieve Miriam, kan me voorstellen dat het voor jou een dubbel gevoel moet geven! Heb de digitale ook gedaan en hij zei ook: ZWANGER Dus volgens mij is het echt waar....
Mariaatje, GEFELICITEERD, wat een leuk nieuws. Banner staat je goed en nu maar in een snel tempo de eerste 12 weken door. Liefs Anoek
Mariaatje, wat super zeg! Gefeliciteerd. Ik moest vanmorgen in de auto nog aan je denken. Ik dacht nl als ze van de week 2 streepjes had dan moet het wel zo zijn toen dacht ik dat je vandaag weer zal testen want een week wachten houdt ze toch niet uit hihi! En kijk ja hoor! Laten we hopen dat we het vol houden met Zico erbij! Voel je al wat? bij mij is het rustig alleen wat last van de borsten (zwaar en gevoelig) Liefs, Chantal
haha chantal, wat grappig dat je dat dacht! Maar je hebt gelijk gehad, want een week hield ik niet meer uit. Eerst wilde ik woensdag of donderdag weer testen, maar dat heb ik uit weten te stellen tot vandaag! Ik had ook speciaal kruidvat testen gehaald, niet te duur, had nog 1 cb digital liggen, maar die wilde ik gebruiken als "bevestiging" en ja hoor, ook die was positief. Ik heb nog nergens last van, word alleen wakker met honger en dat heb ik nooit, want ik sla vaak mijn ontbijt over. Nu niet meer dus. Maar op de één of andere manier "wist" ik ineens dat het raak was, ik weet niet waarom, want symptonen zijn er nog niet. Maar de vorige keer "wist" ik al dat het niet goed zat en toen ik die 2e valse positieve test had na mijn curettage, toen "wist" ik ook dat er iets niet klopte. Ik had mezelf dus voorgenomen om naar mijn gevoel te luisteren. En ben zo blij dat dat bevestigd is. Hoop dat de 12 weken zo voorbij gaan, want deze getallen vind ik nog een beetje eng haha. Al iets gehoord van Jette? en Anouk, ook voor jou word het zoo spannend!
Hallo Iedereen, Ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste bericht.Ik heb hier eens rondgekeken en gezien dat ik GELUKKIG?niet de enige ben.Dus ik wil ook even mijn verhaal kwijt.Na een eerste zwangerschap met een gezonde zoon als resultaat ging de tweede zwangerschap niet zoals gepland.Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad(was toen 8 weken zwanger)en kreeg ook slecht nieuws.Het bleek dat de groei van de vrucht bij 6 weken al gestopt was met groeien.Er is dan ook nooit een hartje geweest.Dat maakt het voor mijn gevoel gelukkig minder erg.Nu heb ik as donderdag een gesprek met de gynaecoloog over wat te doen,afwachten of curetage.Op dit moment zegt mijn gevoel dat ik beter mijn lichaam zijn werk kan laten doen.Maar hoe lang ik dit vol houd geen idee,durf nu al nauwelijks van huis bang om dadelijk ergens te zijn waar ik een hoop bloed verlies of flinke krampen krijg.En over curetage hoor ik ook niet altijd goede dingen,zoals verklevingen die een volgende zwangerschap in de weg zouden kunnen staan.Heeft iemand tips of ook eenzelfde verhaal?