dood vruchtje

Discussion in 'Vlinder clubs' started by mwaard, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hoi Barjes, wat ontzettend naar dat je dit ook mee moet maken. Een miskraam heeft altijd een veel grotere impact dan door een hoop mensen gedacht wordt. Je zal hier op het forum heel veel steun en vergelijkbare verhalen vinden. Voor de meeste van ons is dit echt een plek geweest waar we ons verdriet grotendeels verwerkt hebben.

In september 2007 kreeg ik tijdens de echo te horen dat ik 1. minder ver was dan ik dacht en 2. dat het hartje zeer onregelmatig en zachtjes klopte. Een week later moest ik terug komen, het vruchtje was helemaal niet gegroeid. Waarschijnlijk heeft ze het die week ervoor niet goed gezien. Zelf heb ik "gekozen" voor een curettage, ik wilde niet afwachten wanneer het los zou laten, omdat ik dan het huis niet meer uitdurfde, dus vandaar de curettage. Lichamelijk heb je weinig last ervan, ik ben zelfs de volgende dag weer gaan werken. Achteraf had ik dat niet moeten doen, want kreeg de week erna uiteraard toch wel een klap. Veel pijn heb je niet, maar het heeft toch een impact op je lichaam, vandaar dat toch geadviseerd word om ff rustig aan te doen. Emotioneel gezien is het uiteraard nog heel beladen, neem echt de tijd om het te verwerken en verwacht niet van jezelf dat je geen verdriet mag hebben of dat het "volgende week maar weer vergeten moet zijn". Een miskraam verwerken kost nu eenmaal tjid en bij de een wat meer dan bij de ander.

Heel veel sterkte de komende tijd!

2. monique77

monique77 Actief lid

Jul 17, 2007
    305
    0
    0
    Nou ik heb vandaag een curettage gehad.

Ik had dus 2 weken terug een echo waaruit bleek dat het vruchtje al 5 weken niet meer groeide.Ik zou een week later een curetage krijgen maar een dag na de echo kwam het toch spontaan los.Maar na anderhalve week vond ik toch dat ik raar vloeide en heb dus alsnog een echo gekregen.Hier bleek dat er toch nog wel veel weefsel zat.Ik heb dus vandaag de curettage gehad en dit viel reuze mee.Was er heel bang voor.Ik voel mij erg goed op dit moment .Wel wat menstruatie pijn maar niet te erg.

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    maria gefeliciteerd meis met die twee streepjes, fantastisch gewoon ZWANGER meis!

Monique je hebt de curretage achter de rug meis, nu nog de geestelijke verwerking, neem de tijd hiervoor!

Barjes ik heb ook een curretage gehad en dat is me lichamelijk 100% meegevallen, en zoals je ziet ben ik nu hardstikke zwanger!

He bah anouk wil je even lekker in bad en dan krijg je koud water, bah bah bah, voor mij valt het slapen ook niet meer mee, ben vaak wakker en dan lig ik maar te woelen en te denken aan van alles en nog wat!

Nog een leuke mededeling we zijn vandaag wezen shoppen, we wilden al heel lang nieuwe meubels maar we konden nooit wat vinden, nu waren we even in een plaatsje hier in de buurt, waar een dure meubelzaak zit, ik wilde er eigenlijk niet naar toe omdat het bekend staat als een dure zaak, maar jetteman wilde toch even kijken!
    En wat denk je heel veel in de opruiming en precies wat we al die tijd hebben gezocht, we konden het zo bij elkaar zoeken oh wat wordt je daar hebberig van! :)
    We hebben een nieuw bankstel, salontafel, eetkamertafel met stoelen op rolletjes, en een dressoirkast gekocht op de salontafel en de eetkamer stoelen na is alles uit voorraad leverbaar en komt ........... volgende week al jippieee als de gynecoloog woensdag wil inleiden moet ie maar even een dagje wachten, eerst de meubels 8) !

liefs
    jette

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    barjes ik wil je alleen maar even zeggen dat ik alleen maar goede ervaringen heb met curretages heb er totaal 3 gehad doet geen pijn geestelijk heb je wel heel wat te verwerken wat je ook kiest het moet bij je gevoel hoe je dit wilt aflsuiten passen succes liefs miriam

monique heb je ook een pbtje gestuurd maar was er al bang voor dat er weefsel nog zat ben blij dat het nu weg is is beter kan er ook niks raars gebeuren in je baarmoeder weet je zeker dat die goed schoon is en hopelijk duurt het niet te lang voor je weer zwanger bent sterkte natuurlijk nog en toi toi

jette je maakt het wel spannend hoor ook nog een nieuwe inboedel toemaar hihi nou maar hopen dat of de kleine dit weekend komt of na de meubels he haha

de rest fijn weekend liefs miriam

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Oh fijn is dat he Jette, allemaal nieuwe meubeltjes! Zo heb je straks alles anders, een andere inboedel en een kleine erbij. Leuk hoor!

Maarre, heeft die kleine nou nog steeds geen plannen om te komen? Wordt toch wel tijd he?! hihi :p

6. barjes

barjes Actief lid

Feb 1, 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Fijn,dat iedereen hier met elkaar meeleeft!Heerlijk om hier je hart te luchten en mee te praten.

7. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

Barjes, hier kun je je verhaal altijd kwijt - al hebben we het hier ook over heel veel andere dingen, zeker nu een aantal dames zwanger of net bevallen zijn (Miriam: :( ), je kunt hier altijd je verhaal kwijt.
    Ik sluit me aan bij de andere dames: curettage is mij reuze meegevallen, ik geloof dat dat een paar pagina's geleden ook al even aan bod kwam. Bij een m.a. na 15 wkn heb ik voor pillen gekozen omdat ik doodsbang was voor een narcose en geen curettage wou. Dat bleek niet zo'n goede keuze, de placenta bleef achter en uiteindelijk ben ik met spoed gecuretteerd omdat ik veel te veel bloed verloor. Na de curettage heb ik nauwelijks meer gevloeid, ik ben nog een keer ongesteld geworden (pas 7 weken na de curettage) en was daarna alweer zwanger, dit keer met prachtig resultaat.

Overigens heb ik wel gehoord dat pillen om de mk op te wekken bij een kortere zwangerschapsduur wél goed kunnen werken, volgens mij is hier op het forum genoeg informatie erover te vinden.

Sterkte in deze periode! Het is tenslotte echt niet leuk (understatement).

Corien, hoe is het met Rienk? En ben je zelf alweer wat hersteld van de keizersnede? Hopelijk gaat alles goed.

Jette, jouw meissie heeft het goed daarbinnen! Is ze al ingedaald? Mijn twee ventjes wilden allebei niet indalen, vooral voor een eerste is dat niet gangbaar, ik heb toen ook nog een echo gehad om te kijken of het hoofdje misschien te groot was. Gelukkig voel je je nog goed. En heerlijk, allemaal nieuwe meubels! Wij zullen in ons nieuwe huisje ook wel wat nodig hebben. Ik had al een prachtige salontafel gezien in een zaak die normaal veel te duur is maar nu opruiming heeft (je was toch niet in Wageningen? :D ), maar we wachten toch maar een tot we er wonen, dan kun je wat beter inschatten wat je nodig hebt.

Anoek, hoe voel jij je? Mag ze wel komen of geniet je nog van de laatste weken met je beebje in je buik?

Mariaatje, Chantal, Zico, ben zo blij voor jullie - volgens mij heb ik niet zo lang geleden op het andere topic nog gezegd dat het al veel te lang geleden was dat iemand een posi test had, en nu drie in een maand! Zo grappig, dat was bij Jette, Anoek en Marla ook zo. We doen het hier gewoon met 3 tegelijk!

Miriam, hoe voel je je? Gaat het voor je gevoel wat beter met je, of krijg je het er steeds moeilijker mee? Je zult jullie meisje wel verschrikkelijk missen. Ik ga gauw weer eens op haar site kijken.

Marla, verlof is er ook om uit te rusten he! :D :D Zolang je blijft rennen, heb je gewoon geen tijd om te bevallen :D. Nog geen twee weekjes meer tot de uitgerekende datum, maar ik blijf erbij dat je die niet haalt! :D

Zo, Guusje meldt zich voor de volgende voeding, hij heeft precies lang genoeg gewacht. Tot gauw allemaal weer!

Dikke kus voor allemaal,

Neeke

8. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    nee ik was niet in wageningen neeke, maar ik denk dat het algemene opruimingstijd is of zo enne een salontafel ben je altijd nodig toch 8) !

Vandaag niet zo'n toffe dag gehad, ik was mega onredelijk tegen jetteman en ben dus ook nogal tegen hem uitgevallen en daarna in tranen uitgebarsten, jetteman probeerde te ontrafelen waarom ik zo moest huilen en daar werd ik dan weer boos over.
    Arme jetteman maar ik kon er niets aan veranderen, ben alleen boodschappen gaan doen en toen ik in de bloemenzaak was, vertelde het meisje achter de kassa, "toen ik bevallen ben was ik de dag voor die tijd toch onredelijk en sjacherijnig" oeps.......... moest even slikken!

ik voel me vandaag lichamelijk ook niet echt goed, heb het gevoel op mijn top te lopen qua dikte, qua gewicht wat mijn benen aan kunnen.
    Ook heb ik buikpijnen bah!

Hopen dat ik me morgen beter voel!

liefs
    Jette

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Jette, wie weet is je humeur idd een voorbode. We wachten vol spanning af.
    Dat in combinatie met de buikpijnen, ik duim voor je.
    En met nieuwe meubels moet dat gaan lukken, heerlijk gevoel als je al een tijdje aanhet zoeken bent en je loopt er min of meer tegenaan. Genieten is dat, volgende week een heel nieuw huis, met baby!

Neeke, Guusje voelt al precies aan dat mama even moet schrijven hier. En alweer 2 maanden oud, alweer een echt ventje aan het worden, met 2 maanden zijn ze toch al wel een beetje baby af en kunnen ze al wat reacties geven, lijkt me heel bijzonder.
    Ook nog alles goed met Thijs? Vind hij het nog steeds leuk?

Miriam, moet toch nog vaak aan je denken. Je bent altijd zo lief voor iedereen hier, moet ook niet gemakkelijk voor je zijn die nieuwe zwangeren en de bijna uitgezwangerden. Vind het echt heel knap van je dat je zo positief reageert.
    Hoe is het met je man? En heb je je vriendin nog gesproken?
    Meid doe rustig aan, blijf ook heel goed aan jezelf denken (ja, denk je nou, ik weet het wel...)

Barjes, wat een vervelend nieuws, sorry dat ik ook nu pas reageer. Hoe gaat het nu met je en heb je een´keuze´gemaakt, afwachten of curretage?
    Ikzelf heb gekozen voor een curretage, ik kon niet wachten, die onzekerheid over het wanneer en hoe en wat vond ik niet fijn. De curretage zelf vond ik meevallen maar zoals al geschrevn je moet jezelf wel tijd geven om te herstellen van alles. ik dacht ook meteen weer te gaan werken maar viel erg tegen. Sterkte met alles, is niet niks.

Monique, hoe is het nu met je? lichamelijk gezien en kun je het een beetje een plekje geven?
    Ook voor jou sterkte en neem de tijd hiervoor.

Marla, nog aan het rennen? Of lekker met je benen omhoog op de bank?
    heb je het nog geprobeerd met de foto´s (zegt iemand die nieuwsgierig is)

Neeke je vroeg of ik het moe ben, ja dus. Ik slaap zo ontzettend slecht en zie ook op tegen de nachten. Mijn schouder wil niet meer en beeb is vooral als ik ga liggen lekker op mijn blaas aan het springen. Dus ik ben vooral moe maar ja, het is nu wel aftellen.

Dus ik ga weer een poging doen en eens zal het lukken om goed te kunnen slapen..

Liefs Anoek

10. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Jette, dat gaat niet lang meer duren - voor maandagavond gaat het beginnen, let maar op! Klinkt namelijk heel bekend allemaal.

Anoek, hopelijk heb je goed geslapen vannacht! Zou mooi zijn als jullie meisje zich binnenkort meldt - niet dat je dan opeens wel goed kunt slapen :D maar als je je zo voelt is het niet meer zo leuk, hoe graag je het er ook voor over hebt.

Nog eventjes volhouden dames!

Dikke knuf en alvast succes met de bevalling ;)

Neeke

11. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Hoi,
    Nou Jette ik ben zeer benieuwd of het dan vandaag gaat beginnen. Ook toevallig dat die vrouw in de bloemenwinkel dat zei over het onredelijk zijn. Neek kan het ook bevestigen ik zelf weet het niet mere......enne wens je alvast een zeer voorspoedige bevalling toe....jeetje zo nieuwsgierig!

Neeke wat heerlijk he dat het met je 2 mannetjes zo lekker gaat. Wanneer is het de bedoeling dat je weer aan het werk gaat.

Anoek wat ontzettend vervelend dat je slecht slaapt. Ik hoop dat je het voor de bevalling begint wat in kunt halen want je hebt heel wat energie nodig. Maar aan de andere kant ik weet nog dat ik zo stoned als een garnaal van de hormonen was tussen 5 en 8 cm ontsluiting (wel met weeen opwekkers) Na de bevalling was ik ook helemaal niet moe!

Barjes: ik heb spontaan een MK gehad met 13,3 weken en het was een mini bevalling met 10 uur weeeen! Ja dat verzin je toch niet he? uiteindelijk met complicaties naar het ziekenhuis en met wat behulp van instrumenten kwam ons kleintje eruit. Daarna heb ik bijna 6 weken nog gevloeid en toen ben ik uiteindelijk alsnog gecurreteerd. Week voor curretage heb ik nog 5x 2 pillen per dag geslikt wat een soort chemische curretage op moest wekken maar er gebeurde helemaal niet. Uiteindelijk na curretage 5 dagen weinig gevloeid en toen was het eindelijk klaar. Curretage is met heel erg meegevallen!

Monique hoe is het nu met jou?

Marla, wat heerlijk dat je weer terug bent met je lange posts. Ik vind dat het altijd zo ontzettend knap van jou hoe jij altijd op alles terug kunt komen. Is het tempo van jou nu aangepast aan zwangerschapsverlof of ben je nog steeds aan het rennen? Ik weet nog dat ik me op 1 grote of 2 kleine projectjes per dag richtte en de rest was lekker rustig aan doen,. Wat goed dat het met je bloeddruk goed gaat he! Houden zo! Enne ben toch nog steeds erg benieuwd naar de buik hoor! Ik hoop dat het je nog lukt.

Miriam, hoe is het nu met jou? Als ik het goed gevolgd heb is er 1 vriendin die een MK heeft gehad en heb je 1 vriendin die zwanger is en daar botert het nu niet zo mee, klopt dit? Je bent volgens mij ook naar een alternatief genezer geweest hoe is het daar verlopen of moet je nog. Ik kan me je rollercoaster emoties zo goed voorstellen. Hoe gaat het nu tussen jou en Bart? Hele dikke knuf van mij!

Corien hoe gaat het met jou en Rienk. Ben nieuwsgierig hoor!

Tis wel leuk dat Mariaatje en ik en Zico nu tegenkomen bij de oktober mama's. Ik hoop zo dat dit zo blijft. Horde 1 MK 4,3 weken heb ik genomen. Horde 2 MK 6 weken nu nog te nemen. Gisteren toch nog maar weer een test van CB gedaan en toch echt dikke vette streep. De borsten zijn wisselend aanwezig. Savonds wat meer last. de buik is rustig en dan soms weer wat ongi gevoel. Als het rustig is denk ik er gebeurt helemaal niks en als ik wat onig voel denk ik weer ojeee nee toch. hoewel begin van MK wel ander begonnen. Verder denk ik mij af en toe te verbeelden dat ik misselijk ben. Vooral als ik iets gegeten heb toch dat bleh gevoel. En dan denk ik ach er heerst ook zo'n griep met misselijkheid. Hoe dan ook ik blijf positief. Ik blijf gewoon de dagelijke dingen te doen en ook 2x in de week hardlopen. Ik ben hier januari met buurvrouw mee begonnen adhv een schema en dat gaat ook nog steeds goed. Mocht het toch misgaan kan ik hier gewoon mee verder. de VK zegt dat het mag mits goed luisteren naar mijn lichaam!

Voor zover even een update!
    keep my fingers still crossed!

Liefs,
    Chantal

12. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey anouk, jij ook nog maar vier dagen te gaan meis, ik had me het helemaal niet gerealiseerd dat jij ook al zo dicht tegen de bevalling aan zat, spannende tijd of niet, dat van het slapen herken ik best wel, normaal vondt ik het altijd heerlijk om in mijn bedje te kruipen maar vindt er nu niets meer aan, als ik links lig, krijg ik last van mijn buik, als ik op mijn rug lig krijg ik last van mijn rug, als ik rechts lig krijg ik last van mijn buik, het is gewoon elke keer hopen dat ik direct in slaap val dan gaat het nog het beste, maar lig elke avond te malen over van alles en nog wat, en dan is er nog de gang naar de wc, 4x per nacht is erg gewoon, dan moet de walrus omhoog, en dat valt ook niet mee!

maar verder alles prima hoor, mag ook niet klagen eigenlijk, ik voel me verder nog steeds goed!
    Het was bij mij dus geen voorteken gisteren ik voel me vandaag weer net zo als normaal, en ik heb nog geen gevoel dat de bevalling begint.
    Morgen moet ik om kwart voor tien bij de VK zijn, en dan zullen we wel horen wat er verder gaat gebeuren!

Marla hoe gaat het met jou?

jette

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ette en anoek allebei toi toi toi

jette wint denk ik wel van anoek maar je weet nooit wat er vandaag al mischien is gebeurd hihi

chantal ik ben zo blij voor je en drie teglijk gaat prima kijk naar jette anoek en marla nu jij zico en mariaatje dus ben blij voor jullie.

hoi chantal
    nee je hebt het niet helemaal goed gelezen ik ga 15 febr naar een natuurgeneeskundige kijken wat het is en of ze mischien toch dingen ziet die verholpen moeten worden wie weet

mijn vriendin is zwanger nu 7 weken deze week maar of het goed zit hoort ze donderdag geloof ik dus mischien wordt het een miskraam mischien gaat het goed. 1 vriendin is zwanger tot nu nog geen miskraam in de vriende groep en ik hoop dat dat ook niet komt.

hier gaat het niet zo heel erg lekker maar ja zouden wel zenuwen zijn voor morgen de dokter.

iedereen fijne avond en jette morgen toi toi

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Miriam, succes bij de dokter vandaag. is het een controle of nog voor onderzoeken, sorry dat heb ik even gemist.
    Ik hoop dat Jette gaat winnen, duurt anders ook zo lang voor haar en Jetteman, daarna wil ik wel snel volgen hoor

Jette, en? haha, zul je nu wel heel vaak horen, tot vervelens toe denk ik maar ja, eens kun je zeggen: JIPPIE

Even kort berichtje, ik ga eten, de monteur komt tussen 8 en 12 dus wij zijn maar opgestaan en dat voelt niet goed, man, heb nog zo´n slaap. Dus even mijn haren doen en dan ga ik lekker op de bank liggen tot ie er is. Wie werkt er nou ook met carnaval? Hier ligt alles plat. Is een bedrijf uit Breda

Liefs

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hoi hoi!

Miriam, succes vandaag!

Jette, als het goed is zit je nu bij de vk. Ben zoooo benieuwd wat er gaat gebeuren! Toi toi toi!

En Anouk, bij jou kan het ook ieder moment gebeuren! Leuk zeg, straks hebben we 2 kleintjes erbij! Ook jij natuurlijk toi toi toi!

Marla, hoe is het met jou schat? Ik hoop dat je een beetje aan je verlof gewend bent en dat je iets rustiger aan doet nu! Laat ff wat van je horen!

Hier gaat alles goed, ik voel me prima. Heb alleen sinds 2 dagen als ik werk (horeca) krampen in mijn buik. Weet niet of het komt door het vele lopen in combinatie met het sjouwen van het eten, maar overdag als ik thuis ben heb ik er niet zo'n last van. Voel me verder prima, niet misselijk of zo en ben vooralsnog rustig. Ben niet bang dat ik ongesteld word en ga ook niet meer testen. Heb 1 vaag positieve test gehad een paar dagen voor nod en laatste keer 2 positieve, waaronder die van cb met het "magische" woord, dus ik heb er vertrouwen in! Ga zo het ziekenhuis bellen voor een eerste afspraak, hij kan maar alvast staan!

Dikke knuf voor jullie allemaal!

16. monique77

monique77 Actief lid

Jul 17, 2007
    305
    0
    0
    Hoi

Nou hier gaat het wel redelijk naar omstandigheden.Heb het redelijk geaccepteerd.De curettage viel heel erg mee.Zag er echt als een berg tegen op.Voel me vandaag alleen erg moe.Zie er ook wat bleekjes uit.Ik heb zaterdag een beetje te veel gedaan voor het goede.Had in de avond echt veel last van buikpijn en het bloedverlies was ook wat mee meteen.Ik heb gisteren dus echt een stapje terug gedaan.Moest vandaag werken maar heb ik mij ziek gemeld.Werk namelijk in het dierenasiel en moet daar veel schrob en til werk doen is lichamelijk een zware belasting.Ik heb er echt geen puf voor om daar vandaag aan de slag te gaan.

Ik vind het wel jammer dat ik de gynecoloog vrijdag na de ingreep niet meer heb gesproken.Hij was nog erg druk op de O.K dat hij het niet ging redden om nog langs te komen.Ik had namelijk nog wel een aantal vraagjes of er veel weefsel nog is uit gehaald en volgens iemand hoorde ik dat er tijdens de echo nog wel een vruchtzakje te zien was.
    Maar ik had al een aantal uren zitten wachten na de ingreep dat ik graag naar huis wilde.

gr.monique

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    monique
    kun je niet alsnog bellen voor je vragen dat dat per telefoon gaat heb ik in het verleden wel eens gedaan herriner ik me, is wel niet zo persoonlijk maar de vragen in je hoofd zijn dan beantwoord.
    het geeft niks dat je je ziek hebt gemeld als het lichaamlijk nog niet gaat moet je vooral niet forceren meid.
    je hebt behoorlijk wat voor de kiezen gekregen nu hoor.

barjes hoe gaat het ermee?

corien je zult het wel druk hebben en weinig tijd om te reageren maar was benieuwd hoe het gaat

chantal fijn he dat iedereen zo met je meeleeft echt een opsteker

mariaatje doe je het wel rustig aan horeca is een heel zwaar beroep he onderschat het maar niet

jette vandaag wat spannend hoor moet de hele tijd aan je denken.

marla en anoek ook voor jullie komt het steeds dichter bij toi toi

ik vind het totaal niet vervelend hoor anoek dames die uitgerekend zijn en dames die weer zwanger zijn. ergens bevestigd het dat het dus toch ook goed kan gaan en dat wij hoop moeten houden.

ben vanmorgen bij de huisarts geweest om te praten voor een doorverwijzing naar een Psycholoog woensdag middag om 3 uur de eerste afspraak hoop dat ik me er beter door kan gaan voelen en alles een plekje kan gaan geven.
    er is zoveel gebeurt in korte tijd we zijn twee miskramen en een vroeggeboorte verder dan hebben we te kampen met een vriendin die zwanger is waar ik het wel moeilijk mee heb, en een scheiding in de fam dus dat zijn dingen die ik allemaal een plaatsje moet gaan geven en heb er hulp bij gezocht heb momenteel constant hoofdpijn denk dat het ergens zenuwen is voor woensdag.

ben vanmorgen bij mijn vriendin geweest zou eigenlijk hier vanmiddag komen maar kon niet meer dus toen ben ik daar effe geweest hebben beide aangegeven dat we bang zijn voor de toekomst wat betreft onze vriendschap en ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik stik jaloers op haar ben en dat ik het heel moeilijk vind om haar zwanger te zien.
    zij op haar beurt heeft gezegd dat ze het heel moeilijk vind omdat ze eigenlijk heel veel dingen wil delen met mij en weet dat ik dat niet wil en kan nu, dus had ze zoiets van ik wacht wel tot mir weer contact opneemt dus we lopen een beetje langs elkaar heen.

ik ga eten liefs miriam

18. barjes

barjes Actief lid

Feb 1, 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Hoi Miriam,

Hier gaat het wel hoor,wacht eigenlijk nog steeds stiekem of de bloeding vanzelf gaat beginnen,maarheb ook besloten dat als we donderdag naar de gynaecoloog moeten en er is niks gebeurd,dat ik toch om een curretage ga vragen.Wil hier niet oneindig lang af gaan zitten wachten.Durf nu al niet ver meer van huis.En ben hier inmiddels wel gerustgesteld over de curretage.

Las dat het met jou ook allemaal niet zo lekker loopt,goed dat je hulp hebt gezocht!Ook ik doe het even rustig aan.Vorig jaar vier familieleden verloren in een half jaar tijd.Dit jaar is ons zoontje van 1 1/2 geopereerd aan zijn oogje,mijn schoonvader op het moment in het ziekenhuis en ik dus die miskraam.Moet ook even alles op een rijtje krijgen.

succes!

groetjes barbara(mijn echte naam)

19. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Mariaatje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Joehoe en fijn dat je zo'n positief gevoel erover hebt. Dat had ik deze zwangerschap ook. Ondanks mijn zorgen in de eerste weken, had ik toch veel meer vertrouwen dan in mijn eerste zwangerschap en dat bleek dus ook te kloppen. We gaan gewoon voor een heel lief en gezond mini-Mariaatje. En als je vragen hebt en het even niet meer ziet zitten, dan zijn wij er hier voor jou (geldt ook voor jou Chantal!). We hebben allemaal hetzelfde meegemaakt.
    Meiden, ik vind het zo geweldig dat veel van de niet-zwangeren onder ons inmiddels een positieve test hebben! Echt geweldig. En lieve Miriam, ik vind ook dat je zo lief op iedere nieuwe zwangerschap reageert. Ik moet wel zeggen dat ikzelf ook hoop haalde uit de opnieuw zwangere meiden hier. (maar goed, ik had dat na een MK. Een vroeggeboorte is nog veel heftiger en ik kan me het ook goed voorstellen als je er anders over denkt).
    En Miriam, zoals ik ook al op jouw eigen topic aangaf, vind ik het heel goed van je dat je zoveel stappen hebt ondernomen. Ik hoop heel erg voor je vriendin dat ze geen slecht nieuws krijgt donderdag. (kijk trouwens niet raar op, als je dan een vreemde mengeling van verdrietige gevoelens krijgt, ook al ben je nog zo blij dat het geen MK is geworden. Ik heb daar zelf last van gehad bij de geboorte van mijn kleine neefje. Heel raar om dat mee te maken).
    Fijn dat je woensdag al terecht kunt bij de psych. Hopelijk heb je veel aan je gesprekken met hem. Het kan wel even duren voordat je je beter zal voelen, je hebt nogal wat meegemaakt. Ook heel rot trouwens van die scheiding.

Barbara, wat rot voor je dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan me het verdriet dat ik toen had nog heel goed herinneren.
    Ikzelf heb 3 weken gewacht op de curettage, omdat ik het ook spontaal op gang wilde laten komen. (was ook bang voor verklevingen enzo). Op een gegeven moment was ik er echt aan toe om opnieuw te beginnen en heb ik toch een curettage aangevraagd, ook omdat mijn lichaam totaal geen aanstalten maakte om het vruchtje af te stoten.
    De ingreep zelf valt reuze mee. Ik had een kamertje in het ziekenhuis voor mij alleen en mijn vriend heeft daar al die tijd gezeten. Wat ik wel een moeilijk moment vond, was toen ik bijkwam uit de narcose: ik besefte toen echt dat het vruchtje er echt niet meer was en dat vond ik heel moeilijk.
    Ook de dagen na de curettage vond ik emotioneel zwaar: je verwerking komt dan pas echt op gang. Anderzijds was ik wel heel blij dat ik het achter de rug had en weer naar de toekomst kon kijken.
    Heel veel succes aanstaande donderdag!

Monique, ik weet nog dat ik mijn vriend net na de curettage hielp bij het inrichten van onze boekenkasten en flink aan het sjouwen was: ik begon toen ook harder te bloeden: je baarmoeder heeft toch een wond, die moet genezen. Voor mij was dat ook een teken om rustiger aan te doen en om mijn vriend te laten stofzuigen (want ook daar kreeg ik bloedingen van).
    Ik zou zoals Miriam zegt, proberen om een telefonische afspraak met de gyn te krijgen. Na mijn curettage heb ik de gyn zelf in eerste instantie ook niet gesproken en ook ik zat met een paar brandende vragen. Is heel vervelend. Gewoon bellen!

Hey Jette, het wordt enorm spannend: ik kan me sowieso goed voorstellen dat het nu allemaal behoorlijk zwaar voor je wordt en dat je daar alleen al chagrijnig van bent. Maarreh... ik hoop natuurlijk dat jouw bui een aankondiging van de bevalling is. Jouw meisje mag nu echt wel komen, toch? Lief van Jetteman dat hij je bikinilijn voor zijn rekening heeft genomen, dan hoef je je daar tenminste even geen "zorgen" om te maken.
    Gaaf hoor, dat je nieuwe meubels hebt gekocht en dat ze zelfs op voorraad waren, dan hoef je niet te wachten.

En Anoek, dat hulpmiddeltje voor het verkleinen van foto's werkt bij mij helaas niet. Ik begrijp niet goed hoe dat kan. Ik ga zo de tip van Hope eens uitproberen. Maarreh... mocht het nog niet lukken, dan mag je me altijd je privemailadres geven, dan stuur ik ze wel per mail naar je toe.
    Ik ga naar het Elkerliek in Helmond. Volgens mij kun je in Deurne alleen poliklinisch terecht. Is vlakbij, he?
    Goh, Jette en jij zijn wel echte nachtbrakers zo te horen. Ik zit met een slapend hoofd op de wc (tig keren per nacht) om vervolgens meteen weer in slaap te vallen (en te ronken!). Ik schaam me kapot, ik heb nog nooit gesnurkt in mijn leven, maar schijn dat de laatste weken wel te doen tot ergernis van Marlaman :oops: :oops: . Dus ik slaap prima, alleen hij niet. (bloos, schaam, maar het schijnt een zwangerschapskwaaltje te zijn. Een vriendin van mij had het ook in de laatste weken). Ik zweer echt dat ik normaal niet snurk. Echt waar!
    Heeft hier nog iemand last van, vraagt Marla met een klein stemmetje? :rolleyes:

Lieve Chantal, ik moet zeggen dat je toch echt behoorlijk zwanger klinkt: die bij tijd en wijle pijnlijke borsten, af en toe een ongigevoel en dan weer niets, het idee dat je je zelfs al wat misselijk voelt. Klinkt als een goede zwangerschap. Toevallig heb ik vorige week de eerste dagen van mijn zwangerschap nagelezen in mijn schrift en daar stonden zo'n beetje dezelfde bewoordingen in. Voor ons is het heel moeilijk in te schatten wat nou bij een goede zwangerschap hoort en wat nou juist aangeeft dat het niet goed zit. Wij hebben geen referentie (jij natuurlijk wel een beetje met de zwangerschap van Denise, maar dat is natuurlijk al een hele tijd geleden). Echt, zoals jij het beschrijft, zo staat het ook in mijn schriftje.
    Heb je er deze keer wat vertrouwen in? (zie mijn reactie aan Mariaatje).

Hihi Neeke, volgens mij is er nog iemand die hard doorrent: al was het maar van voeding naar voeding voor Guusje. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Heb je die salontafel die je op het oog hebt al gekocht, of heb je hem toch kunnen laten staan? Wij kochten de nieuwe meubels pas toen wij ook daadwerkerlijk verhuisd waren, omdat wij van een modern naar een klassieke stijl huis waren gegaan en daarvoor heel andere meubels nodig hadden. We hebben nu een combi van moderne en klassieke meubels.

Sorry, sorry, ik heb weer veel te veel getypt.
    Nog even een update bij mezelf: ik droomde vorige week dat de VK mij vertelde dat ze verwachtte dat ik een 20-ponder zou baren. Dus ik helemaal bang dat ik niet "natuurlijk" zou kunnen bevallen. Nee, hoor, zei ze, dat moet geen probleem zijn. Nou vraag ik je! :)
    Het is nog steeds rustig hier. Gelukkig zijn de proefdrukken van de geboortekaartjes klaar en het was maar goed dat we die nog konden checken. Bij het alternatieve kaartje voor het jongetje was de drukker vergeten om dochter in zoon te veranderen en hij in zij. Maar daar is gelukkig een proefdruk voor. We hebben een nieuwe (instap) spiegel reflex camera gekocht en veel te veel geld uitgegeven aan onbenullige spullen afgelopen zaterdag. (zoals een heel mooi fotoalbum voor ons meisje. Is roze, dus ik heb al gezegd dat het voor mama bestemd is, mochten we toch een jongetje krijgen).

Liefs,
    Marla

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Ik kom toch elke dag even kijken of Jette al langs is geweest, vind het nu wel heel spannend worden.
    Voor mezelf heb ik het gevoel dat het echt nog heel lang kan duren, maar dat is natuurlijk niet zo.

Marla, een 20-ponder, ik hoop dat je dan ook wel grote maten kleding in de kast hebt hangen. Wat kun je toch rare dingen dromen zeg.
    En onbenullige dingen bestaan niet, anders koop je ze ook niet. Ik ben nog aan het twijfelen of ik een baby album zal kopen of dat ik een digitaal album zal maken met daarin dezelfde gegevens, of toch foto´s af laten drukken. Wat een keuzes moeten we toch maken..
    En een roze album vind ik ook wel erg lief.
    Fijn dat de proefdruk af is. Bij ons klopte mijn naam de eerste keer niet, voornaam was helemaal anders dus ik even een mailtje gestuurd bleek diegene die de proefdruk had gemaakt een vriendin te hebben met dezelfde achternaam als mij, moest er wel om lachen.
    WAs het kaartje verder naar wens?
    Oh snurken, ik heb dat ook vaker gehoord en als ik slaap en ik lig op mijn rug schijn ik dat ook best goed te kunnen alleen wordt ik altijd wakker als ik op mijn rug lig.
    Slaap maar goed, is heerlijk als je dat kunt.

Miriam, ik vind het heel knap van je dat je deze stap hebt gezet, ik denk ook eerlijk gezegd dat het iets is wat je ook niet alleen kunt doen. Fijn dat je zo snel terecht kan. Het gesprek met je vriendin is ook zoiets, uitkomen voor je gevoelens is heel belangrijk, dit heb je naar elkaar toe uitgesproken en dan weet je ook wat je aan elkaar hebt en wat er speelt. Ik denk dathet goed blijft gaan met jullie vriendschap, blijf met elkaar praten en deel de leuke en minder leuke dingen met elkaar, je zult zien dat daardoor een vriendschap ook veel hechter kan worden.

Monique, heel goed dat je je ziek hebt gemeld, ook thuis blijven totdat je voelt dat het weer beter gaat. Probeer dan ook eerst thuis te stofzuigen en daar de dingetjes wat op te pakken. Eerst jezelf, dan de rest. Zoals al gezegd zou ik poberen om een afspraak te maken bij de gyn, hoef je trouwens niet meer terug op controle? Ik zou bellen en zeggen dat je nog een aantal vragen hebt, daar hebben ze alle begrip voor.

Barbera, ergens hoop ik voor je dat het spontaan begint, dit ook omdat ik ergens tussen de regels door lees dat je dat het ´fijnste´zou vinden. Maar is wel goed om ergens een termijn te stellen tot wanneer je wacht. Bij mij zeiden ze na de curretage dat het nog wel een tijd had kunnen duren voordat het zelf los gekomen zou zijn.
    Sterkte met je keuze en alvast veel succes donderdag.

Mariaatje, heb je al gebeld voor een afspraak. Groot gelijk dat je belt, zet het in je agenda. heb je ook meteen een mijlpaal en iets om naar toe te leven. Maar jouw goede gevoel doet me goed.

Corien, alles goed met je? je zult het nu wel flink druk hebben dus als je een keer tijd ziet om even langs te komen hier, leuk.

Chantal, heb jij al een afspraak bj de gyn? Sorry maar ik ben het even kwijt allemaal, mijn geheugen laat me af en toe in de steek.

Neeke, ik hou me nog steeds voor dat ik straks als beebje er is wele lekker kan slapen en dat ik er dan uit moet om de fles te geven. Maar ik mag dan weer pijnstillers nemen voor de schouder en ik kan in ieder geval weer liggen zoals ik het graag wil. Nu wordt mijn houding een beetje bepaald door die kleine uk. Dus die waan hou ik ook nog even...

Ik ga even strijken, normaal gesproken zat ik nu in het cafe omdat het carnaval is. Maar nu heb ik daar geen zin in. Gisteren geweest en was erg gezellig. Morgen misschien nog even en dan weer een jaartje wachten.

Liefs Anoek

Share This Page