dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miriam, je bent niet moeilijk. Je hebt andere dingen aan je hoofd nu. Jij wilt graag Danique haar plek laten zien en er over praten, vooral met je vriendin.
    Zou je het toch niet even ter sprake laten komen? Je kunt toch ook gewoon zeggen dat het fijn is als mensen even mee gaan. Misschien weet je vriendin ook niet zo heel goed wat te doen en te zeggen. Zij is natuurlijk ook met haar dingen bezig en ze heeft idd uitspraken gedaan die voor jou echt niet leuk zijn maar zoals jezelf al aangaf zou je in andere omstandigheden daar niet boos om zijn geworden.
    Als ik jou was zou ik het gewoon een keer melden dat je het waardeert als er over Danique gepraat wordt en dat je vriendin meegaat. Mag je best doen vind ik.
    Veel succes morgen.

2. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Hoi Miriam,

Hier gaat het redelijk hoor,word ook weer vrolijk van het zonnetje.Zie alleen wel tegen de curetage op moet ik eerlijk bekennen.Heb net de ziekenhuisfolders doorgenomen en dat had ik beter niet kunnen doen.Ze hebben het over een slang in de keel enz. Daar word je niet echt vrolijk van.Hoop dat het allemaal mee gaat vallen.En dat zou moeten aangezien ik ook al een keer een spoedkeizersnee gehad heb door het hellp syndroom.

Hoop dat het met jou ook wat beter gaat aangezien jij toch ook een boel hebt meegemaakt.Maar ik denk ook dat je tegenover je vriendin gewoon eerlijk moet zijn en moet zeggen wat je dwarszit.Als je alles opkropt komt dat er op een gegeven moment toch uit.Succes!

groetjes barbara

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Dank je anoek, ik weet het ook eigenlijk wel maar zou zo graag zien dat het uit haar zelf komt snap je

dat is fijn en dat geeft waardering voor mij dat Danique bestaan heeft net zoals haar op de kalender zetten en volgend er straks aan denken als het 23 december is maar ook de datum 3 mei die is ook zo belangrijk dan had ze er moeten zijn pas niet 23 december. het is heel gek allemaal maar ja.

ik geef het nog even de tijd en anders laat ik het haar weten op een rustige manier niet dwingend ik wil niemand ergens toe dwingen, het is gewoon dat je graag wilt laten zien wat je zo dierbaar is .

We hebben gister nog wat plantjes er bijgezet bij haar vond het niet vleurig genoeg maar wil er niet een drukke zooi van hebben wil ook graag nog iets wat echt voor een kindje is hebben twee kleine beertjes maar ben op zoek naar een olie lampje met vlindervleugeltjes aan de zijkant heb dat ergens op een plaatje bij iemand anders gezien en dat is iets echt voor een kindje en mooi, wil ook nog mini schoentjes halen of klompjes ik kom uit een klompendorp dus dat zal het denk ik worden en dan daar een plantje in doen.

vind het heel belangrijk dat het er mooi uitziet ook al hebben we nog geen steen en geen steentjes er omheen, daar moeten we eerst weer voor sparen

dikke knuf miriam

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miriam, als je het mooi bijhoudt met plantjes enzo is dat toch ook prima, die steentjes en verdere aankleding komt wel. Het is jullie plekje en de liefde die jullie er aan geven is veel meer waard dan de aankleding en die liefde is er!
    Heef tje vriendin je herinneringsalbum al gezien, anders kun je deze een keer meenemen en het er over hebben.
    Die datums moet je zeker op de kalender zetten, heel belangrijk in jullie leven. Misschien moet je die dagen ook niet zomaar voorbij laten gaan en er iets mee doen samen met Bart.
    En zaterdag 1 jaar getrouwd, gaan jullie samen nog iets ondernemen? Probeer toch ondanks alles van deze bijzondere dag te genieten.

Liefs Anoek

5. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Barbera, tuurlijk zie je tegen de curretage op, kan toch ook niet anders. Kun je kiezen tussen ruggeprik en algehele narcose? Dan zou ik de ruggeprik aanraken, heb ik ook gehad, zonder slang in mijn keel. En van tevoren zeggen dat je er tegenop ziet, er wordt dan heel goed uitgelegd wat ze allemaal doen en je krijgt dan misschien extra aandacht.
    Veel sterkte alvast.

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Het is trouwens wel stil rond Jette en Marla........

Update vk: ze verwacht voorlopig geen baby. Inwendig onderzoek gehad maar alles zit nog potdicht. Dus nu heb ik vrijdag een afspraak bij de gyn, ze willen blijkbaar vanaf 41 weken damen met de vk de controle gaan doen. Is dezelfde gyn die ik met de mk had, vind ik wel fijn moet ik zeggen, een hele fijne vrouw.
    Al moet ik zeggen dat ik er nu steeds meer tegenop ga zien, ook omdat het potdicht zit en de vk eigenlijk verwacht dat ik volgende week vrijdag naar het ziekenhuis moet. Had zo gehoopt dat ik met mijn harde buiken en buikpijn al wat voorwerk had gedaan maar nee hoor.

Dus we wachten maar weer af

7. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Hoi Anouk,

Zover ik weet heb ik geen keus en word het algehele narcose.Maar slang in de keel?Dat gebeurt toch pas als je al weggemaakt bent?Heb in ieder geval morgen een gesprek met de narcotiseur.We zullen zien.

groetjes barbara

8. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Barbera, dat gaan ze echt nite doen als je nog bij bent hoor, zal ook niet lukken denk ik. Ik weet zowiso niet of dat het nodig zal zijn omdat de tijd dat je onder narcose bent vrij kort is. Ik denk eerlijk gzegd dat je ook na de narcose geen last zult hebben van het slangetje, tenminste niet meer dan een droge keel.
    Zet al je vragen anders op papier en alles vragen hoor wat je wilt weten, heel belnagrijk.

Succes

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    kom net van de psyg af,

heb er nu een goed gevoel bij gek he vorige week dacht ik lachertje ik kom uit netheid nog 1 keer en nu denk ik ja het is goed dat ik er na toe ga.
    wel blijft het vreemd we gaan een emdr doen is een soort therapie voor rouwverwerkingben benieuwd.
    heb nu wel voor het eerst mijn emotie's kunnen tonen en heel raar maar de eerste miskraam is goed maar bij de tweede kwam er emotie los nooit gedacht dat dat ook nog zo heftig er in zit bij me.

blijkt dat ik het vooral moeilijk er mee heb dat het door middel van curretage is gebeurd en dat ik niet zelf net als bij de eerste het heb gedaan.

en Danique daar zijn we niet eens aan toe gekomen dus denk dat ik er nog wel even zoet mee ben.

vertelde haar ook van jullie dat ik zo graag hier kom om te lezen en te posten en ze vond het een goed iniatief maar vroeg zich wel af of ik er niet te veel op zit omdat ik dan bezig ga met anderen en dus niet met mijn eigen.

ik vind tot nu toe van niet

kan ook niet zonder jullie liefs miriam

en barbera ik had alleen iets een droge keel verder niet van het slangetje en die wort onder narcose ingebracht godzijdank wel zeg hihi

anoek tjee alles nog potdicht gek he dacht dat jij jette en marla alledrie voor de 40 weken een kleintje in jullie armen zouden krijgen.

nou jij en jette valle al af marla heeft nog 2 dagen als ze nu nog geen kleintje heeft.

dikke knuf allemaal

10. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee dames,

Barbara, bij mij hebben ze de slang pas ingebracht toen ik al weg was, ik dacht destijds dat het voor mij nodig was omdat ik niet nuchter was (om te voorkomen dat je overgeeft en dat in je longen komt). Je merkt er helemaal niks van, al had ik wel een pijnlijke keel de dagen erna. Succes meid, en laat je alles goed uitleggen, dat scheelt vast heel veel!

Anoek, bij jou dus nog niks - maar het kan echt zomaar veranderen! Al moet ik zeggen dat de vk bij mijn eerste bevalling "wist" dat het eraan zat te komen. Bij de geboorte van Guus niet, wel grappig, ik ruimde laatst mijn tas leeg, kwam ik het afsprakenbriefje tegen van de vk, ik moest 15 november weer, maar toen was Guus er al! Je kleine heeft het nog veel te goed bij je. Is het volgende week niet volle maan? Misschien wacht ze daar wel op! :D

Jette, Marla, hoest met jullie meiden?

Mariaatje, Chantal, dit keer gaat het echt goed bij jullie, ik weet het zeker! Fijn allebei gauw al de eerste echo, als jullie dan een mooi hartje zien kloppen (en dan bedoel ik "als" in de betekenis van "wanneer"!) neemt dat al wat van de onzekerheid weg.

Miriam, lief dat je naar mijn jongens vraagt, het gaat erg goed met ze. Thijs begint wel een beetje uitgekeken te raken op het kinderdagverblijf, hij is echt toe aan school. Nog maar een half jaar! En volgende week is mijn verlof toch echt voorbij en gaat Guus ook naar de creche... Ik heb veel zin om weer te gaan werken, maar nog geen zin om Guusje al "weg te brengen"... Zucht. Ik las op het andere topic dat je gesprek bij de psycholoog je zo goed gedaan had vandaag, wat fijn! Het zal je heus helpen om de zwangerschap, geboorte en het overlijden van Danique een plekje te geven. En natuurlijk heb je afleiding nodig, bijvoorbeeld op het forum, en wij zullen het je laten weten als je teveel met ons bezig bent ;). Hang in there!

Mijn collega zal zo wel komen, mijn moeder past vanmiddag op Guus (bij ons thuis), ik ga een paar uurtjes werken (gelukkig ook bij ons thuis!).

Hopelijk krijgen we gauw wat te horen van Jette en Marla! Zou Jette misschien toch via een keizersnee zijn bevallen, dat ze een paar dagen in het ziekenhuis moest blijven? Hopelijk is alles goed met de (vier) dames.

Dikke knuf!

Neeke

11. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Heel fijn om door jullie gerust gesteld te worden,ik ga ook alles nog een keer goed uitvragen morgen.Hoop stiekem dat het voor vrijdag uit zichzelf begonnen is.Maar ik voel niks geks dus dat zal wel weer niet.

groetjes barbara

Verder iedereen hier succes met de laatste loodjes,zie dat er een paar op springen staan.

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Even heel kort, omdat Marlaman zo thuis komt: hier is alles nog erg rustig en ik verwacht de baby pas over 2 weken, ofzo, hoewel mijn moeder al aangaf dat het heeel snel kan gaan.
    Anoek, jij bent er ook nog zo te zien!

De anderen, ik kom snel op jullie terug!

Liefs,
    Marla

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

hier een trotse moeder van dominique, ik heb een dochter op de wereld gezet, voor het uitgebreide verslag zie ons andere topic!

liefs jette

14. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Gefeliciteerd met dominique!

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jette, GEFEICITEERD MET DE GEBOORTE VAN DOMINIQUE, wauw, ik ga snel even naar het andere topic, ben zo benieuwd naar je verhaal.

:baby: :baby: :baby:

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Ook hier van harte jette

en ik blijf erbij wat een mooie naam heb je haar gegeven heel mooi

liefs miriam ga genieten hoor knuffel miriam

17. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Jette wat ontzettend fantastisch....Yoehoe ....Gefeliciteerd hoor! en ja absloluut een hele mooie naam ik ga snel naar het andere topic om te lezen hoe het is gegaan!

Liefs,
    Chantal

18. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    @barabra
    Ook hier was ik al in een diepe slaap vóórdat de slang naar binnen werd gebracht hoor, dus maak je maar geen zorgen...
    Moet wel zeggen als je een tongpiercing heb DIE MOET ERUIT !
    Dat kon bij mij niet jammer genoeg, ik kreeg hem niet los, toen hebben ze het zo geprobeerd.
    Nou ik heb onder mijn tong en het onderste gedeelte van mijn mond forse beschadigingen opgelopen, bloeduitstorting en dood vlees (werd helemaal wit was van het spiertje onder je tong) dat na 1 dag mijn tong zó verschrikkelijk op begon te zwellen dat mijn man thuis met een knijptang mijn piercing door heeft moeten knippen en eruit gehaald heeft.
    Nu is het gelukkig beter maar nog niet helemaal over helaas, dan maar geen piercing meer hoor...
    Maar verder is me wel alles best meegevallen terugkijkend op het geheel, wel emotioneel maar het is ook niet niks meid...

@Jette
    Gefeliciteerd meid :thumup:

19. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Jette, gefeliciteerd! Mooie naam ook. Ik ga gauw op het andere topic lezen!

Kus Neeke

20. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Jette, nogmaals hartstikke gefeliciteeeeerd! Ik mis je wel, hoor en ben erg benieuwd naar je verhalen als kersverse moeder (niet alleen de leuke dingen, maar ook je onzekerheden want die gaan wij vast allemaal ook krijgen). Geef de kleine lieve Dominique maar een heeeeeeeele dikke knuffel van tante Marla. ;)
    Ik ben eigenlijk net als Neia ook wel een beetje benieuwd naar haar geboortegewicht.

Lieve Miriam, wel heel fijn dat je een plekje voor Danique hebt waar je naartoe kunt gaan. Hopelijk kun je het straks helemaal naar je zin maken, zoals jij en Bart dat willen. Praat je dan ook veel tegen Danique en doe je dat thuis ook? Kan me voorstellen dat dat heel fijn aanvoelt.

En wat je vriendin betreft, ik vind Anette's advies heel goed: misschien lucht het jou, maar ook je vriendin op als je het zelf ter sprake brengt. Toch kan ik me jouw standpunt ook wel voorstellen: je wil eigenlijk het liefste dat het vanuit haar zelf komt en dat je het niet op hoeft te leggen, maar misschien is het zoals Anette zegt en weet ze niet goed hoe ze moet beginnen.

Nogmaals fijn dat het gesprek met de psych je deze keer wel goed heeft geholpen: het helpt je vast met de verwerking van jouw 2 miskramen en het verlies van de lieve Danique. Een hele grote dikke knuffel voor jou, lieve Miriam.

Lieve Barbara, overmorgen moet je al naar de gyn: ook ik hoop voor je dat de miskraam spontaan op gang komt, maar een curettage brengt nu ook uitkomst: je kunt dan weer opnieuw beginnen. Ik ben benieuwd wanneer je er terecht kunt en weet nog van mezelf dat ik het er tegen aan hikken ook erg vervelend vond: toen ik eenmaal voor een curettage had besloten, wilde ik dat liever gisteren dan vandaag.
    Dat van die slang herken ik helemaal niet. Ik heb het idee dat ik dat ook helemaal niet heb gehad, omdat ik totaal geen keelpijn had ofzo.
    Ikzelf heb een volledige narcose gehad (maar een niet te zware) en heb daar hele goede ervaringen mee. Ik heb gelukkig helemaal niets gemerkt van de curettage zelf en werd wakker met een gaasbroek met kraamverband aan.

Mariaatje, ik heb om eerlijk te zijn geen idee of de baby deze week komt, ik denk het eigenlijk van niet, maar je weet maar nooit.
    Mijn vriend roept de hele tijd dat hij het zooo spannend vindt.
    Toen ik net zwanger was, moest ik ook eten tegen de misselijkheid en dat hielp gelukkig wel iets. Toen ik zover als jij was, begonnen mijn kwaaltjes en misselijkheid net op te komen. Hopelijk maken de restaurantluchtjes je straks niet al te misselijk! (ik had geen last van etensluchten, maar juist van parfum- en zeepluchtjes, terwijl ik normaal helemaal verslaafd ben aan dat soort dingen. Zelfs nu heb ik nauwelijks een luchtje op, terwijl ik me vroeger dan "kaal" voelde).

En Chantal, het moet een echte opluchting voor je zijn om voorbij de vorige 2 keren te zijn en ook de misselijkheid geeft je vast wat meer vertrouwen. Voor jou blijft het natuurlijk moeilijk omdat je de eerste keer een behoorlijk late miskraam hebt gehad, maar dit klinkt goed. Heb je er vertrouwen in deze keer? (een goed basisgevoel, ondanks je onzekerheden is een goed teken, zo merkte ik dat ook aan mezelf).
    Ik was altijd blij als ik kokhalsend en kotsend boven de toiletpot hing; dat stelde me gerust, maar ik heb dan ook een goed te verdragen misselijkheid gehad en ben niet zo extreem misselijk geweest als Miriam, Jette en Neia want dan is het een heel ander verhaal. Ik hoop maar dat je mijn mate van misselijkheid hebt.

Weet je wat zo grappig is, Anoek? Wij hebben zo enorm getwijfeld tussen jullie en onze gordijnen. Ik heb beide staaltjes wel 30 keer voor het raam gehouden en eigenlijk hebben we pas tijdens het bestellen de beslissing genomen. Vandaar dat ik jouw gordijnen uit duizenden herken. Ze zijn inderdaad hartstikke leuk!

Vervelend dat je zo op slot zit, maar het kan snel gaan.... Raar hoor, om vrijdag naar de gyn te worden overgedragen: je bent al die tijd bij de VK geweest en moet dan toch nog overstappen. Gelukkig heb je je vertrouwde gyn weer terug.

Ik kan me goed voorstellen dat je nu helemaal geen puf hebt om je te storten op een nieuw huis, maar anderzijds zal de oplevertermijn wel heel ver naar achteren liggen, toch? Maar goed, jullie moeten natuurlijk wel van alles regelen en daar staat je hoofd natuurlijk totaal niet naar.
    Ik ben zo benieuwd wanneer je gaat bevallen!

Goh Neeke, jouw verlof is volgende week al voorbij? Wat is dat omgevlogen, zeg! Voor mijn gevoel ben je net een paar weken thuis en heb je nog heel wat weekjes voor de boeg. Kan me voorstellen dat je er tegen opziet om Guus naar de creche te brengen. Gaat hij nog een middagje proefdraaien? En hoe doe jij het met BV? Ga je afbouwen of kolf je af? Lijkt me wel moeilijk om het met je werk te combineren. Ik ga t.z.t. kijken of het me gaat lukken.

Om 14.00 uur moet ik weer bij de VK, een vervangster deze keer, zijn. Ik ben benieuwd hoe mijn bloeddruk ervoor staat. De vorige keer was hij toch al wel gestegen en ook op mijn thuismeter zat ik zaterdag op 97 onderdruk. Als ik boven de 100 raak, dan wordt er aan de bel getrokken. Om eerlijk te zijn heb ik mijn thuismetertje aan de kant gegooid, omdat ik er erg gestresst van raakte en ik nu toch wekelijks bij de VK kom.
    Barbara, ik las dus dat jij zelfs het Hellp syndroom heb gehad, erg heftig, hoor!

Liefs,
    Marla

Deel Deze Pagina